"Sha pergi kejutkan Ad kang lewat pulak nak ke sekolah"arah Izz sambil menghidangkan nasi goreng.
"Okeyh" Sha berlari naik ke bilik Ad.
Tok..tok..tok
Berkerut dahi Sha bila tiada sahutan dari Ad lalu dibuka pintu tersebut gelap sahaja.
"Ad"panggil Sha.
Sunyi
Perasaan tidak sedap mula hadir di buka langsir tersebut haa masuk lah sikit cahaya Nur.
"Ermm apa kau ni" Ad mengosok matanya.
Sha memggeleng kepalanya kenapa comel sangat si Ad ni bila bangun tidur.
"Bangun lah kang lewat nak pergi sekolah"Sha bercekak pinggang.
"Ermm" Ad bingkas bangun untuk membersihkan dirinya.
"Kau solat subuh tak tadi?!"jerit Sha.
"DAHH!!"jerit Ad semula.
Sha turun ke dapur semula dia mengambil tempat disebelah El.
"Mana Ad?"soal Izz.
"Kejap lagi turun lah tu"Izz mengangguk saja.
Selesai sahaja bersarapan mereka bertolak ke Elite school dengan menaiki motor berkuasa tinggi.
Vroom vrommm vroom
'arghh alexx!!'
'omgg Reval!!'
'Damage,Ariffin!!'
'be mine Aariz!!'Jeritan dari kaum hawa memenuhi ruangan parking motor..TK hanya mengendahkan sahaja.
Vroom vroom vroom.
Empat buah motor berkuasa tinggi memasuki perkarangan Elite school siapa lagi kalau bukan DG.
Terkaku para kaum Adam dan TK bila melihat kehadiran DG.
Serentak DG turun dari motor masing masing dibuka helmet serentak.
'babygirl Adrayna!!'
'little angle Izziati!!'
'sweety Shafiqa!!'
'babyboo Elvina!!'Macam macam panggilan yang diberi kepada DG oleh kaum Adam tapi empat gadis itu hanya smirk sahaja dengan selamba mereka melangkah ke kelas.
"Asal tetiba aku tengok DG cantik lain macam harini?"bisik Arrifin.
"A-aku ta-tak ta-tahu" serentak ketiga ahli TK memandang Aariz dh kenapa tetiba gagap?
"Kau asal gagap ni?"tanya Reval.
Aariz tersentak, laju sahaja kepala digelengkan.
"Balik ni kita pergi lawat Raihan boleh?"soal Sha.
"Boleh jaa lagipun kita free"jawab Izz.
"Hye korang"sapa Arifin.
"Hye juga"balas Sha.
"Erm kitorang nak tanya pasal kelmarin kenapa Raihan kena tembak?"pertanyaan dari Aariz membuatkan DG diam seketika.
"Kitorang pun tak tahu mungkin ada apa apa yang dia sembunyikan dari kami"tipu Izz. Nasib aku tak gagap.
"Oh maybe hal family dia kan ..kita tktahu..dah bagitahu polis ke?"soal Reval.
"Dah bagitahu dah"tipu Sha.
Memang tak lah diorang nak bagitahu polis kang tak pasal pasal diorang yang kena tangkap.
"Oh baguslah kalau macam tu" TK yang tidak mencurigakan apa apa hanya percaya sahaja apa yang DG katakan.
DG menghela nafas lega. Nasib diorang percaya.
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...