BAB 45

3.2K 256 8
                                    

"malam ni kita akan adakan aktiviti burung hantu dimana seorang pelajar akan diletakkan di suatu tempat seorang diri"ternganga semua pelajar.

'arghh taknak!!!'
'astagfirullahalazim'
'inalillah aku malam ni'
'aku nak lari!!'

Dapat didengari jeritan dari ketiga ketiga buah sekolah nampak sangat penakut huehuehue. (Nasib masa kem author balik sebab demam🤣)

"Tak ada bantahan yang diterima kalau kamu takut buat apa kamu datang kem? Yang lelaki tu tak malu ke depan perempuan?tak gentleman langsung" berderu darah budak Lelaki bila disindir bergitu.

"Hah cepat lah kami nak tunjuk sikit yang kami ni gentle"gesa budak lelaki sekolah Gold.

"Jom gerak" mereka bergerak mengikut abang abang dan akak akak seperti masuk ke track haritu.

"Abang akan letakkan pelajar lelaki dulu selepas tu pelajar perempuan"tutur Shahmi.

Setelah knight diletakkan ditempat yang ditetapkan kini giliran DG pula.

"Adik, abang nak adik jaga diri baik baik eh"Adrian risau dengan adiknya kerna adiknya istimewa yang boleh dapat rasa kehadiran benda halus dan nampak sesuatu yang orang lain tidak nampak.

"Dont worry everything will be fine"tenang Ad berkata lalu bersandar di sebuah pokok yang besar. Sepupunya yang lain sudah berada di tempat  lain.

"Nanti abang akan datang balik take care sayang"dihadiahkan kucupan di dahi adiknya dan melangkah pergi.

Sepi sahaja di situ hanya bunyi cengkerik saja.

"Sakit nya"Ad terdengar suara seseorang sayup sayup saja. Dipejamkan matanya dan ditajamkan deria nya.

"Aduh" Mata Ad terus menoleh ke kiri.

Dia bingkas bangun dan mendekati semak samun tersebut. Dengan perlahan lahan diselak rumput tersebut.

"Kau okeyh?"soal Ad.

Jejaka tu menoleh ke arahnya. Terkejut dia bila dia melihat gadis tu.

"Bela-kang ka-u"tergagap gagap dia mahu bercakap kerna di belakang Ad terdapat satu lembaga hitam matanya sangat lah merah dan dia hanya merenung jejaka tu.

Ad menoleh ke belakang nya sedikit pun dia tidak takut.

"Go"arah Ad tenang.

Dia menyeringai ke arah Ad.

"Jangan ganggu kitorang."

"Pergi"halau Ad. Dan benda tu menghilang.

Ad menoleh ke arah jejaka tu semula dilihat kaki lelaki tu tertusuk dengan pisau.

"Kau kan yang cuba nak bunuh aku haritu"Ad tersenyum sinis.

Jejaka yang dikenali sebagai Mizan tu sudah gelisah .

"Aku cuma jalankan tugas aku ja"jawabnya.

Ad bercankung di depan Mizan. Tanganya memegang pisau tersebut dan ditarik keluar.

"Arghh!"terjerit dia bila Ad menarik pisau tu tanpa memberitahu dahulu.

Ad mengeluarkan satu kain dan diikat di kaki Mizan.

"Keluar"Arah Ad melalui earpiece.

Dua orang anak buah nya keluar dari tempat persembunyian dan didekati boss nya.

"Bawa dia ke markas balik kem kita settle"arah Ad.

Mereka mengangguk dan membawa Mizan pergi rontaan dari Mizan diendahkan saja.

Ad duduk semula di pokok tersebut.

"AHAHAH!"Ad berkerut dahi bila mendengar suara yang tidak asing baginya. Dia diam sebentar untuk mendengar lagi.

"AHAHAHAHA!"

"Sha"Ad bingkas bangun dia pasti ada yang tidak kena dengan gadis tu. Laju saja dia melangkah ke arah suara tersebut.

"Sha"panggil Ad. Gadis tu menoleh dengan senyuman mengerikan. SAH gadis tu dirasuk.

Ad menghalakan tapak tangan nya ke arah Sha dibaca beberapa surah walaupun dia mafia tapi dia tahu tentang ini.

Tidak sampai 5 minit gadis tu rebah. Ad memangku kepala Sha.

"Aish cepat lah benda ni habis burung hantu kepala banana dia lah"hambur Ad geram.

1 jam kemudian

"Eh kamu ni kenapa?"soal Shahmi didekati adiknya. Ahli TK dan DG yang lain turut ada.

"Izz, El bawa Sha ke bilik rawatan dan panggil ustaz dan ustazah aku pasti ada sesuatu dalam badan dia"tutur Ad tenang.

"Kenapa ni?"soal Reval risau dia bila lihat gadis pujaan hati kekandanya bergitu.

"Sha kena rasuk"simple saja Ad membalas.

"Alhamdulillah dia tak ada apa apa cuma macam mana kamu boleh buat dia tidak sedarkan diri? Kerna kalau hal bergini ustaz dan ustazah perlu uruskan"pelik ustaz Azril.

"Saya ni tak ada lah jahil sangat tahulah juga serba sedikit"walaupun agak kasar percakapan Ad tapi mereka tidak terasa hati pun mungkin gadis tu malas berbicara.

Adrian terasa mahu hempuk saja adiknya tu janganlah biadab sangat kalau malas cakap pun.

Mereka semua melangkah ke khemah masing masing kerna besok sudah mahu pulang yahuuu!!"

1. You Dont Know Me [C] Where stories live. Discover now