"hey hey hey jebon"Jes memandang tajam ke arah empat orang gadis tersebut.
"Jes bangang!" Bengang dia bila dipanggil Jebon.
"Yerlah jebon eh Jes btw kau tahukan harini hari apa?"Aretha menjongket keningnya berkali kali.
"Hari sabtu lah"dijulingkan mata nya ke atas.
"Hari penyeksaan kau"terdiam Jes.
"Lepaskan aku lah!! Aku tak bunuh abang abang kau pun kan!"dia meronta hebat tapi ikatan terlalu ketat.
Makhluk mana yang ikat dia ni hah!.
"Alololo comel nya dia macam buaya yang tertangkap"Membulat mata Jes.
"Kuajar kau kata aku buaya aku setia tau!!" Ini kalau dia dapat gadis ini dah lama dia cili mulut tu.
"Sudah Aretha"tegas suara Azka.
"Ok ok aku saja ja nak main main haritu dia permainkan Veen ok ja" Veen yang terasa namanya di panggil mendongak.
"Asal?"tanya nya dengan muka anoyying bapak inoncent gila.
"Dia mengutuk kau dia cakap yang kau ni muka tak cantik macam lipan kudung lepastu makan tak senonoh mulut pula bau macam longkang" membulat mata Veen bila mendengar apa yang dikatakan oleh Azka.
"Tak guna kau Aretha sini kau!!"Veen mengejar Aretha yang berlari keluar.
"Weihhh aku kena fitnah!!!"Aretha berlari di ruang tamu.
Azka menoleh ke arah Risqi hanya mereka bertiga di dalam bilik penyeksaan ini bukan apa dia buat macam tu tadi supaya dua mangkuk hayun tu keluar.
"Bijak kau"Risqi tergelak kecil sambil menepuk bahu Azka dan berlalu pergi meninggalkan Azka dan Jes.
"Nama kau elok elok Mak dengan ayah kau bagi Fairuz Riyaz asal kena panggil Jes?"soal Azka di tarik kerusi dan duduk depan Jes.
"Kau nak menyibuk pehal biar lah aku nak pakai nama apa pun kang aku pakai nama sayang ramai pula cakap aku ni buaya" loyar buruk pula kau ni jebon.
"Aku bagi kau dua pilihan sama ada nak insaf atau tak nak"Jes berkerut dahi .insaf? Dihadam ayat itu baik baik.
"Kalau taknak?"soalnya.
"Kalau taknak aku boleh bagi kau ticket terus ke neraka percuma saja kalau kau insaf yang tu terletak di tangan tuhan sama ada nak letak kau masuk syurga atau neraka"tenang Azka menuturkan kata-kata nya.
Azka memberi pilihan kepada Jes atas sebab yang munasabah kerana Jes bukan lah jahat seperti orang lain sangka kan. Apa yang DD dapat tentang Jes dia tidak pernah membunuh orang melainkan hanya memukul saja dan yang kedua Jes tidak mencederakan abang kandung mereka tapi itulah anak buah mereka tidak sengaja membelasah Farish kerna Farish menumbuk wajah konco Jes.
"Ok aku insaf"dia tidak mahu mati lagi dia belum khawin!!!.
Azka bangun dan mendekati Jes dibuka ikatan tersebut.
"Jangan pernah buka mulut tentang DD mata mata aku sentiasa ada di mana mana"dingin suara Azka.
Jes mengangguk faham.
🖤
"Kau sepatutnya mati kau tu menyusahkan!!"di angkat kapaknya untuk membunuh.
Membulat mata Alex dia mahu bangun tapi badannya seolah tidak mahu bergerak.
Bughhh
"Arghh shial"Alex menoleh ke arah seorang gadis yang berpakaian serba hitam mukanya hanya separuh saja kerna ditutupi mask. Dilihat mata itu bewarna magenta.
"Hati hati"Alex menunjuk ke arah belakang gadis tersebut.
Gadis itu menunduk dan menyepak perut lelaki yang memegang kapak. Dilihat gadis itu mengeluarkan pistol.
Bang!
"Astaghfirullahalazim"Alex bangun mengejut mukanya berpeluh sudah dua kali dia termimpi tentang itu.
"Siapa perempuan tu?"Alex masih teringat tentang mimpinya tadi. Siapa gadis yang datang menolong nya.
Dilihat jam di dinding sudah jam 5 petang.
"Baik aku mandi dan solat asar dulu"Alex bergegas bangun ke kamar mandi.
🖤
"Hm pengetua bagi tahu aku yang besok ada pengumuman tentang perkhemahan eishhh tak sabarnya"teruja Sha.
"Jangan excited sangat kita tak tahu apa akan jadi"Muka Sha terus masam.
"Betul apa yang dikatakan oleh kaklong dalam masa kita terlalu happy mesti akan ada something bad"Tutur El.
"Ok sorry aku just excited je sebab dulu kita kem dekat US."Sha memuncungkan mulutnya.
"Ya lah Sha aku cuma cakap jaa jadi kita kena hati hati jangan leka"pesan Izz.
"Baik lah kaklong dinda ikut perintah"Izz memggeleng kepalanya.
"Jom buat pancake nak?"soal Izz.
"Aku nak buat puding"Ad bangun ke dapur.
"Amboi lajuuu"Mereka tergelak sambil melangkah masuk ke dapur.
"Pintu depan kunci tak? takut ada penceroboh pula"El menjenguk sedikit.
"Dah kunci dah"Kata El.
"Mana serbuk coklat?"soal Ad. Dicari dari tadi tiada langsung.
"Tuu"Ad menoleh ke arah Sha yang sedap memakan serbuk coklat.
"Saffana Aretha Shafiqa Agneta"tersedak tuan punya nama.
"Ya saya"sahutnya sambil tersengih ke arah Ad.
"Bagi, aku nak buat hot coklat ni"namun Sha menarik serbuk coklat tersebut. Memang cari mati kau ni.
"Kalau kau tak nak coklat kau yang berlambak dekat peti sejuk tu aku rembat baik bagi"ugut Ad.
"Sikit sikit ugut Ad dengan ugutan nya berpisah tiada"diserahkan serbuk coklat tersebut dengan muka minta penampar.
Izz dan El hanya tergelak saja mereka susah mahu bergurau dengan Ad jadi jika ada peluang mereka gunakan dengan baik.
Stay tune vote and komen.
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...