Telefon Izz berbunyi nyaring membuatkan ahli yang lain menoleh ke arah tersebut.
"Assalamualaikum akak"~Raihan
"Walaikumsalam" jawab izz sebaik sahaja panggilan bersambung.
"Ada apa Raihan call akak ni?"soal Izz sambil berjalan ke arah DG yang menonton televisyen di ruang tamu.
"Saja jee Raihan call rindu dekat akak akak Raihan ni, sihat ke akak semua?"
"Alhamdulillah kami kt sini baik baik ja Raihan pula mcm mana dekat sana okeyh tak ..ada orang buli?" Terdengar gelakan kecil dari Raihan.
"Raihan okeyh je kak cuma tu lah Raihan jadi ketua gangster sekolah dekat sini ramai takut dengan Raihan"katanya dengan ketawa.
"Amboihh orang ajar seni pertahankan diri untuk lindungi diri bukan jadi gangster"izz acah acah marah.
"Eheh kak Ad tkda kan? Jgn bagitahu dia eh"
DG menarik senyuman sinis ditoleh ke arah Ad yang duduk bersebelahan dengan Izz.
nak berahsia dengan Ad? Simpan jelah angan angan kau tu. Dari mata pun Ad dah boleh baca dh.
"Ehem kak Ad ada ja sebelah kak izz ni haa kan Ad?" Raihan yang disana sudah gelisah.. matilah dia..
"Ya"ringkas Ad menjawab..halah Ad setiap hari mood ke pasir.
"Eheh cowwy akak Ad"Raihan menbuat suara manja agar Ad tidak memarahi nya
"Ok"Sepupu nya yang lain menepuk dahi ..kau dah kenapa Ad mood ke pasir lain macam je.
"Raihan tak payah lah terasa hati dengan akak Ad kau tu dia memang macam tu"kata Izz lembut.
"Raihan okeyh je akak,alah siapa tak kenal leader DG yang ice princess tu"sempat lagi eh nk mengusik.
Terletus ketawa dari Ahli DG yang lain, pertama kali ada yang berani mengusik Ad seperti itu.
Perbualan antara izz dan Raihan berlanjutan sekali ada lah juga si Sha dengan si El tu menyampuk..Ad? Diam ja.
Tanpa ahli DG yang lain sedar, Ad sedang memikirkan strategi untuk menyerang musuh yang sudah mula mencari pasal dengannya.
Baru baru ni Ad mendapat satu pucuk surat ancaman dari kumpulan mafia yang tidak dikenali. Dia sudah mengarahkan anak buahnya untuk mencari siapa pemilik surat tersebut tapi pastikan sepupunya yg lain tidak tahu. Dia taknak sepupu nya gelabah bewak.
Semasa rancak DG menonton televisyen deringan telefon dari Ad pula berbunyi. Setelah dilihat nama pemanggil laju saja tanganya menekan butang hijau.
"Assalamualaikum adik!! Abg nk bagitahu ni ibu suruh adik dengan yang lain datang rumah untuk dinner malam."ceria sahaja suara Farish kerna mahu berjumpa dengan adik adik kesayangan nya.
"Walaikumsalam ok" berkerut dahi Farish dilihat telefonnya betul lah kan tu nombor adik dia? Kenapa dingin semacam ni.
"Jgn lupa tau bubye muah!"Ad menjauh kan telefon dari telinga nya eeee abang siapa ni.
Sepupu nya hanya menahan ketawa sahaja bila melihat wajah geli Ad. ahaha
"Jap gi korang pergi siap lepas asar kita pergi"datar suara Ad.
"Awalnya"Sha memuncungkan mulutnya.
"Kalau pergi awal dapat kita tolong ibu, kau ni pun"El menyumbat keropok lekor ke dalam mulutnya.
"Yerlah yerlah"pasrah Sha.
Setelah selesai DG menunaikan solat Asar mereka berjalan kaki untuk ke rumah Farish dan Ibu Arwana lagipun cuma selang dua rumah sahaja dari rumah mereka.
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...