BAB 27

3.3K 246 10
                                    

"aku dengar belakang blok F5 jarang orang pergi. Kita tknak pergi ronda dekat situ ke?"soal Sha.

Pagi ni DG ditugaskan untuk meronda setiap blok untuk memastikan tiada pelajar yang ponteng.

"Jom lah kita pergi ronda situ lagipun tu ja kan blok last" Kaki diatur menuju belakang blok F5.

Setibanya disitu mereka terdengar suara orang sedang berbual sesuatu dan mereka terhidu asap rokok.

"Aku rasa ada yang ponteng sambil isap rokok lah"bisik El.

"Nak sergah ke?"soal Sha.

"Dah puas menyedut?"tanpa salam, El terus menyergah ke empat pelajar lelaki yang sedang santai menghisap rokok.

Terkejut empat lelaki tu sampaikan ada yang tersedut asap rokok sampai terbatuk batuk akibat sergahan dari DG.

"Uhuk uhuk pedis sial tak reti nak bagi salam ke apa bodoh?"makinya.

"Assalamualaikum para ahli kubur"DG berpeluk tubuh.

"Tak mati lagi lah!"marah Achoi.

"Rokok kan boleh tolong korang terus ke alam kubur tak gitu?"sinis Sha melemparkan kata katanya.

"Ikut kitorang pergi bilik DR" Badboy tersenyum sinis.

"Kenapa terburu buru nak ke bilik DR kalau boleh chek in hotel kan sayang?" Fuh memang cari mati lah kau Otai.

Nama pelik pelik lahh haa. Badboy terdiri daripada Achoi, Otai, Keon dan lion.

"Ehh boleh jerrr kalau nak tempah bilik mayat pun boleh"dengan senyuman menyeramkan diberi kepada BB.

BB sudah cemas cepat cepat mereka mahu melarikan namun..

Bughh
Dushh
Bughh
Dushh
Bughh

"Sa-sakit ok ok kami ikut korang"mohonnya.

Bukan main kuat lagi sepakan dan tumbukkan dari ketiga tiga ahli DG.
Ad? Dia tengok ja kalau nak dia yang belasah BB kirim salam dekat Malaikat maut lah.

DG mengheret BB ke DR dengan mencengkam koler baju mereka. Ad yang tidak rela tu terpaksalah tarik Achoi.

"Slow slow lah sikit aku bukan guni beras"bengang Achoi bila Ad menariknya seperti mahu lempar dia dalam kolam.

"Diam"dingin suara Ad dan membuatkan Achoi terdiam.

"Muka hensem hisap rokok sia sia ja kalau mampos"perlahan suara Ad namun didengari oleh Achoi.

Cemberut wajah Achoi. Tulah cari pasal lagi kan.

Discipline Room

"Ni dah kenapa lebam lebam?"Soal Dannish bila lihat wajah BB lebam sana sini.

"Diorang pukul"bagitahu lion.

DG melemparkan 4 kotak rokok di atas meja depan TH.

"Menghisap rokok di belakang blok F5 diwaktu pembelajaran akan dikenakan denda berlari di padang sebanyak 30 kali dan tekan tubi sebanyak 15 kali di dewan"tenang Sha berkata.

Membulat mata BB. Lari 30 pusingan? Nazak lahhh!!

"Ada bantahan?"soal Sha dijongket keningnya.

"Turunkan lah sikit denda tu"rayu Otai.

"Tambah tekan tubi sebanyak 20 kali" BB yang mahu buka mulut terus terhenti jika mereka bantah lagi pasti denda akan menaik.

"Ok"Achoi menghela nafasnya.

"Hoi perempuan pehal semua lelaki korang nak eh? TK korang ambil lepastu BB pula memang jenis tamak lepastu suka menyundal heh?" DG yang baru ja duduk mula mendengus pehal langau ni eh nak mati ka.

"Boleh tak kau diam?semak tau tak" namun TB mengendahkan kata kata Sha.

"Ni mesti maruah kau pun dah tak kan patut lah sana si-"terhenti percakapan Talina bila lehernya tiba tiba dicekik.

Senyuman sinis terukir di bibir Ad. Kepala di anggkat merenung dalam mata Talina yang sudah gelisah.

"You want died baby?"soal Ad dengan senyuman menyeramkan sudah lama dia tak menunjukkan evil side nya jgn sampai harini ada pertumpahan darah.

"Ad bertenang kita dekat sekolah mati anak orang nanti" pujuk Izz.

Ad melepaskan Talina yang terduduk lemah akibat kekurangan oksigen.

Kaki diatur melangkah keluar dari kelas malas dia nak belajar harini. tak ada mood.

Dikeluarkan yoyo dari poket jaketnya sambil dia berjalan sambil dia bermain untuk hilangkan bosan.

"Kau bernasib baik Ad tak naik iblis kalau tak aku tak pasti kepala kau masih ada dekat body murah kau tu atau terpisah" DG melangkah keluar untuk mencari Ad. Risau kalau Ad bertindak di luar kawalan.

Bughh

Ad mengosok bahunya. Kepala di anggkat melihat orang yang melanggar nya.

"Sorry" Ad melangkah pergi.

TK hanya melihat saja pemergian gadis tu.

"Nasib dia tak jatuh nanti kang tak pasal pasal ada scene romantik dekat sini"usik Reval. Matanya memandang ke arah Alex yang diam saja.

'erm pro juga dia main yoyo'getus Alex

Lah kau fikirkan dia main yoyo ke? Yang kawan kau bercakap dengan kau mcm bercakap dengan tunggul.

"Woi kau mengelamun apa jom lah ke kelas"Alex tersentak dari lamunan nya.

"Ok" mudah eh dialog kau 'ok' je.

"Ad!!!! Tunggu!" DG mengejar langkah Ad .dilintasi TK selamba saja seperti tidak wujud yang penting sekarang adalah Ad.

"Huish laju betul"TK tergelak kecil. Langkah disambung semula ke kelas.

DG hanya melepak di bilik pengetua sehingga tamat sekolah lagipun cikgu mereka tak marah kalau DG tak masuk kelas diorang kan dah pandai.

Vote and komen.❤️.

1. You Dont Know Me [C] Where stories live. Discover now