BAB 41

3.1K 236 22
                                    

Semua pelajar elite school bersiap sedia untuk bertolak ke Perlis. Mereka akan mengadakan kem di Gua Kelam.

"Ok semua pelajar sudah ada?DG dan TH kem kalini kamu berlapan yang akan handle boleh?"soal cikgu Amzar.

"Tiada masalah cikgu"balas El santai.

"Okeyh dengar. Cikgu taknak ada yang ingkar arahan DG dan TH jika ada yang ingkar cikgu tak teragak agak untuk hantar korang semua balik. FAHAM?!" Tegas suara cikgu Amzar.

"FAHAM CIKGU"

"Eeee perempuan tu lagi yang handle kenapa bukan kita je eh? Kita lebih layak daripada diorang"Nabila mendengus geram.

"Tak apa aku ada plan"Talina tersenyum sinis.

Semua pelajar elite school diminta untuk naik atas bas.

DG melepaskan nafas lega apabila bas yang mereka naik tidak sekali dengan TB.

"Ad,kau nak duduk tepi tingkap ke?"Soal Sha.

Ad mengangguk sambil mengunyah gula gula getah.

"Bapak style gila Ad tu"Reval menyiku lengan Alex.

Outfit Ad sangat simple namun mempersona.

Outfit Ad sangat simple namun mempersona

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bayangkan dia pakai earphone.

"Hm"balas Alex. Memamg betul cakap Reval tapi dia malas mahu ambil tahu.

Reval dan Alex duduk di belakang sha dan Ad manakala Ariffin dan Aariz berada di belakang Izz dan El.

Izz bangun dari duduknya dan berdiri dipandang semua di dalam bas tersebut.

"Sampai nanti aku nak korang beratur jangan ada yang pergi mana mana faham?" Pelajar disitu mengangguk.

"Sekolah kita je ke yang sertai?"soal El setelah Izz duduk.

"Setahu aku ada dua sekolah lain, Gold highschool dengan Cytra highschool"El menganguk.

"Ad, nak gula gula getah"Sha membuat muka comel nya.

Ad membuka bag sandang lalu diletak gula gula getah di atas tangan Sha.

Bersinar mata gadis tu.

"Izz, El nah"Sha memberi beberapa biji gula gula getah kepada dua sepupunya.

"Thank"

"Eh kitorang tak de ke?"soal Reval di belakangnya.

"Hm?"Sha bangun menoleh ke belakang diberi dua biji.

"Thanks sayang"Reval tersenyum nakal.

"Miang"Sha menjulingkan mata ke atas.

Alex di sebelahnya tersenyum sinis..gatal juga kawan dia ni.

Ad membuka lagu supaya tidak bosan tangan kanan digunakan untuk menumpang dagu. Mata dilihat ke arah luar.

Alex yang perasan tu mengeluarkan telefonya di snap gambar gadis tu.

Terbit senyuman sinis nya di bibir Alex.

"Hoi kau senyum senyum tengok apa?"Reval cuna untuk mengintai di dalam telefon jejaka tersebut namun Alex lebih pantas menutup telefonnya.

"Tak payah sibuk"dingin suaranya.

"Fin, kau taknak confess ke dekat Izz masa kem nanti?"bisik Aariz.

Ariffin tersentak lalu digeleng kepalanya.

"Maybe not this time aku taknak nanti kem yang best jadi tak best"Aariz mengangguk faham mungkin kawan nya ini mahu mencari masa yang sesuai.

"Sokeyh bro kitorang ada untuk support kau"ditepuk bahu Ariffin untuk memberi semangat.

Selama 7 Jam mereka di dalam bas akhirnya sampai juga di Gua Kelam.

"Woah bestnya!!"teruja pelajar Elite school.

"Semua pelajar diminta untuk turun dan terus ke tempat lapang!"arah Sha.

Ad mengalas bag nya dia orang terakhir di dalam bas tersebut. Kaki diatur mendekati sepupunya.

"Cikgu suruh kita buat kumpulan dan setiap kumpulan ada 8 orang dan yeah kita dengan TK"tutur El.

"Korang okeyh kan dengan kami?"soal Aariz mana tahu DG tidak suka jika mereka sekumpulan sekali.

"Okeyh ja Don't worry"TK mengangguk.

"Assalamualaikum para pelajar semua kami adalah unit anggota JPAM yang akan menyertainya perkhemahan kamu semua jadi saya memperkenalkan diri nama abang ialah Irham dan ini bagitahu sendiri lah yer"

"Hye adik adik semua nama akak Rihani panggil kak hani"kata Kak hani ramah.

'pwitttt'
'single lagi ke?'

"Ok hy nama abang Amir suami Kak hani korang" masam terus wajah kaum Adam yang miang tadi. Shshsh.

"Abang Aboi"

"Akak Sofi"

Dan sehingga lah semua abang dan akak JPAM memperkenalkan diri mereka.

"Eh jap empat laki tu macam aku kenal"bisik Sha.

Ad melihat ke arah yang dilihat sepupunya. The hell?

"Sebelum tu abang nak perkenalkan kamu semua dengan empat jejaka tampan yang juga turut akan join perkhemahan ni dipersilakan" empat jejaka yang memakai mask hitam tan cap tu melangkah ke hadapan dengan wajah dingin.

"Ezhar"

"Shahmi"

"Izzat"

"Adrian"

Geng TB sudah mengedik.

"Abang Adrian masih single ke?"soal Talina dengan suara di manjakan.

"engaged" Talina mendengus dengan wajah masam.

DG terpinga pinga macam mana abang abang mereka boleh berada disini juga?

Kawasan disitu mula riuh dengan suara suara kaum hawa yang gedik dari ketiga tiga buah sekolah.

"DIAM ARH!!"Jerkah El.

Semua terhinjut bahu bukan pelajar sahaja malah cikgu,abang JPAM dan abang mereka turut mengurut dada.

Sepi bila dijerkah oleh El.

'garang betul adik aku'getus Ezhar.

"Semua pelajar boleh pergi cari tempat lapang untuk memasang khemah, asing yer lelaki kiri perempuan kanan." Mereka apa lagi pecut mencari tempat lapang.

"Sini okeyh kan?"soal Sha.

Dilempar satu kiub dan automatik satu khemah terpasang besar juga silap silap katil pun muat.

"Oi kecoh!!"DG menoleh ke arah TK yang melihat ke arah mereka.

"Rrrrrrraaaattaaa"El smirk ke arah TH.

"Malam ni tiada aktiviti apa apa cuma kamu diminta selepas ni sila mandi lepastu solat maghrib. Bagi pelajar perempuan sila ke surau dan pelajar lelaki kita di lapangan" tutur abang Aboi.

"Pelajar perempuan boleh guna tandas yang berdekatan surau bagi lelaki mandi di depan sana"selamba saja Izzat berkata.

"Macam mana abang kita boleh sesat?"soal Sha.

"Entahlah nanti kita tanya tapi sekarang kita perlu buat tidak kenal ja kang tak pasal pasal identiti terbongkar"kata Izz.

Sorry kalau lambat update sebab tak berapa pandai tentang kem😂stay tune vote and komen.

1. You Dont Know Me [C] Where stories live. Discover now