DG berjalan santai dengan memasukkan tangan ke dalam poket jaket sekolah.
(Pelajar bagi junior lelaki akan memakai jaket bewarna kelabu dan junior perempuan bewarna putih manakala bagi senior pula jaket bewarna merah bagi pelajar perempuan dan biru bagi pelajar lelaki)
Seorang budak perempuan mendekati DG dengan nafas yang tercungap cungap.. terjongket kening DG dilihat jaket pelajar tersebut bewarna putih menandakan dia pelajar junior.
"Adik kenapa ni?"tanya Izz lembut.
"Huh huh akak dekat cafe ada orang bergaduh"bagitahunya.
"TK dan headprefect mana?"tanya Sha.
"Diorang dah cuba halang tapi tak dapat"kata pelajar perempuan yang dikenali Tasha.
"Adik pergi masuk kelas dulu"arah Izz.
Tasha menganguk lalu berlari ke kelasnya.
DG melangkah ke cafe alangkah terkejutnya mereka bila melihat TB sedang bergaduh dengan pelajar junior..uish junior pun berani eh.
"Kurang ajar kau kann!"tengking Nabila
"Kau yang kurang ajarr kau ingat kau senior aku takut ke ha!"tengking nya semula ..kesah apa dia perempuan ke apa.
Nabila menolak badan pelajar junior lelaki tu hampir sahaja kepala pelajar lelaki tu mahu terhantuk di paku namun sempat ditahan oleh Ad.
"Woi berhenti lahh!"jerkah Reval semua terdiam.
"Kau dah kotorkan baju aku sekarang kau ganti balik!"pelajar lelaki yang bernama Raihan tu tersenyum sinis dilap darah dibibir nya akibat tamparan betina sundal tu.
"Sampai mati pun aku takkan ganti baju kau!"balasnya berani.
"Kau tak kenal aku siapa baik kau mintak maaf dekat aku melutut depan aku!"arahnya.
"AKU CAKAP BERHENTI BERHENTI LAH!!"Dannish mengepal penumbuk nya erat.. kawanya mengusap belakang Dannish agar bertenang
"TK, Headprefect biar kitorang yang ambil alih"serentak itu semua pelajar sudah terdiam ada yang berpeluh kalau DG yang ambil alih tiada siapa yang berani membantah.
Ad menarik Raihan ke belakangnya dan sekarang dia berada di depan Raihan dan berbaris tepi sekali gus dengan sepupunya yang lain menghadap TB.
"Kau datang dari tanah kenapa nak bersifat langit? tak ada istilah manusia takut sama manusia"dingin suara El.
"Asal korang nak backup budak tu hah dia dah kotorkan baju kawan aku"bengang Alya
"Apa guna mesin basuh kalau tak boleh guna?"Sha tersenyum sinis.
"Kau perempuan memang cabar kitorang hah! Dah la miskin, lemah!"hina Cintya.
"Hanya orang yang lemah sahaja yang menghina orang lain"tersentak semua pelajar dibuatnya apabila mendengar suara Ad.
"BLAH!!"jerkah Sha.
TB mendengus kasar dan berlalu pergi dengan perasaan dendam kepada DG.
"Masuk kelas sekarang!"semua pelajar lintang Pukang lari untuk ke kelas.
Ad menoleh ke arah Raihan yang duduk di kerusi belakangnya dia menunduk sedikit dikeluarkan satu kain dilap bibir Raihan apa ingat dia mafia dia tak ada sifat kemanusiaan ke?
Sepupunya berpandangan.. betul ke ni Ad?
"Form,Name?"soal Ad
"3,Raihan"jawab Raihan ringkas
"Mulai harini kau adk angkat aku"terkejut Raihan dan sepupunya yang mendengar apa dikatakan oleh Ad.
"Ad serius lah?"tanya El tidak percaya
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...