"Yuta. Bukan kerana kau mempunyai dendam dengan orang bernama Kim Jisung, kau harus menyiksa Jisung yang ini! Dia bukan Kim Jisung Yut!"
Terdengar jelas suara Jeno yang sekarang sedang beradu mulut dengan Nakamoto Yuta.
"Kau memihak dia? Sejak kapan kau menjadi orang baik Jen?"
"Bukan soal baik atau tidak yut! Kau seharusnya tidak memisahkan Jisung dari kedua ibu bapanya hanya kerna dendam mu dimasa lalu bersama Kim Jisung. Dia masih muda Yut, masih memerlukan-
"IBUNYA YANG MENJUALNYA PADAKU BODOH!"
deg
Hati Jisung terasa hancur dengan sekelip mata. Apakah perkara yang baru dia dengar ini benar? Dia terperangkap disini bukan kerana hutang keluarganya tapi dia dijual?
Air matanya mengalir deras. Cobaan apa lagi ini, apakah dia sejahat itu sehingga harus mendapat kehidupan seburuk ini?
Chenle tiba tiba bergoyang, mungkin tidak nyaman dengan posisi mereka sekarang. Jisung mengusap air matanya dan memandang ke arah wajah chenle yang berada di bahunya.
"Kau tidak nyaman? Maaf ya. Tidak apa soal ibuku. Aku masih ada kamu"
Dia melangkah pergi meninggalkan bilik Yuta yang dipenuhi dengan suara adu mulut di dalamnya. Jujur saja, hatinya masih tidak menerima kenyataan kalau ternyata ibunya menjualnya pada Yuta.
Sesampai dibilik, dia meletakkan tubuh mungil itu dia atas tilam secara berhati hati agar si empunya badan tidak terbangun.
Dia ingin melepaskan tangan chenle dari pergelangan lehernya tapi Chenle tidak mau melepaskannya dan dengan pantas Chenle membuka matanya
"Ji? Kenapa kau menangis sayang?"
"Tidak apa apa chen kesayanganku. Tidurlah"
Chenle menggelang. Dia menolak ingin tidur jika Jisung tidak memberitahu alasan mengapa dia menangis saat ini.
"ibuku menjualku pada yuta chen"
Chenle membulatkan matanya tidak percaya.
"MWO?"
Jisung jatuh, semangatnya jatuh, hatinya terasa hancur. Harapan ingin keluar dan kembali ke keluarganya hilang begitu saja.
"Ji. Jangan sedih, aku tidak suka melihat kau menangis. Lupakan soal ibumu, jika dia tidak mencintaimu, AKU AKAN."
Jisung terharu mendengar kata-kata semangat yang dikeluarkan oleh Chenle dari mulutnya. Sangat beruntung baginya bertemu dengan chenle disini. Dirumah yang terasa seperti neraka ini dia menemukan seorang malaikat.
"Ji. Kan sudah ku bilang kau sangat berharga untukku. Jika seluruh isi dunia ini membencimu, aku akan tetap disini bersamamu, menciantaimu hingga akhir hidupku. Jika di dunia ini benar benar sudah tidak ada lagi yang mencintaimu, berarti aku sudah bukan di dunia lagi."
"Secinta itu kau padaku chen?"
Chenle mengangguk.
"Aku cinta mati padamu Ji."
BRAKK
pintu kamar mereka dibuka paksa dari luar. Memperlihatkan tubuh besar Jeno disana.
"Jisung, Chenle! Kemas pakaian mu. Bawa apa yang perlu dan turun kebawah."
"ada apa Jeno?"
"Cepat! Musuh ketat Yuta, Lucas akan menyerang tempat ini!"
Jisung langsung mengambil tas dan memasukkan baju miliknya dan milik chenle. Dia tidak mempunyai barang berharga didalam rumah ini. Hanya chenle yang paling berharga baginya saat ini.
"Turun ke bawah, Jaehyun sudah dibawah menunggu!"
Chenle dan Jisung mengangguk. Jisung mengangkat tas itu di pundaknya dan menuntun jalan ke bawah. Tangan chenle dia genggam erat.
"Jaehyun" panggil Jisung
Dibawah semua sudah ada, cuma tingga Yuta, Jeno dan Jaemin sahaja yang tidak ada saat itu. Tidak lama mereka bertiga turun dari tingkat dua dan menuju ke arah Jisung dan lain lainya.
"Jae. Kau bawah mereka semua ketempat yang sudah ku beritahumu tadi. Pastikan mereka semua selamat."
Jaehyun mengangguk dan menuntun jalan. Mereka memasuki sebuah bas besar dan fancy yang langsung bergerak melaju meninggalkan Yuta, Jeno, Mark dan Doyoung.
Sekarang yang berada di dalam bas itu ialah Chenle, Jisung, Winwin, Haechan, Jaemin, Renjun dan Xiaojun, Taeyong dan sudah tentu si pemandu Jaehyun.
Memandangkan Jisung dan Chenle duduk di kerusi bahagian depan bersebelahn dengan tempat duduk Jaehyun, Jisung mengajak Jaehyun untuk berbual.
"Lucas siapa?"
Jaehyun mangalihkankan pandangan sebentar ke arah empunya suara.
"Lucas itu musuh besar Yuta. Dulu ayahnya Lucas bersama kim Jiyoung dan satu keluarga yang aku tidak ingat namanya membunuh seluruh ahli keluarga Yuta. Like Father Like son, sekarang Lucas menjadi pembunuh sama seperti ayahnya, lebih tepat lagi Mafia."
"Bagaimana dia tahu tempat kediaman Yuta?"
Jaehyun tertawa kecil, sejak kapan Park Jisung berani berbicara santai seperti ini.
"Johnny. Orang itu pengkhianat, dia ternyata berteman dekat dengan Lucas. Dia pernah datang kesini membuat kekasihmu itu berteriak sengsara dimalam kau dibawah masuk kerumah ini."
Jisung terdiam. Bukan kerana mendengar apa yang Jaehyun katakan tapi terdiam kerana mendengar Jaehyun berbicara dengannya lembut dan sopan.
"apakah kau orang baik Jae?"
Jaehyun kehilangan kata kata. Soalan macam apa yang dilontarkan kepadanya.
"sudah tentu. aku sangat baik Ji. Terlalu baik sehingga aku tidak sedar orang sekeliling ku senyap senyap menikam belakang ku"
Jisung terdiam seribu bahasa. Jaehyun menangis?
"Lalu bagaimana kau boleh terperangkap didalam kediaman Yuta?" Jisung masih melontarkan soalan soalan yang sedang memenuhi otaknya
"Yuta menjumpaiku terlantar hampir tidak bernyawa di bawah jambatan. Dia membawa ku pulang dan mengobatiku. Asal kau tau Ji, Yuta bukanlah orang yang jahat. Tapi kerana persekitarannya, dia menjadi sangat egois. Dan yang harus kau tau, Yuta tidak membenarkan orang luar menyakiti orang yang tinggal di dalam rumahnya. Hanya dia yang boleh menyakiti kita."
Jisung menatap kearah mata Jaehyun yang sudah mengalirkan air mata dan mengusapnya lembut.
"Jangan menangis kerana masa lalu"
"Terima kasih cantik" ucap Jaehyun lembut
Jisung tersenyum dan mengangguk. Dia kembali fokus ke kekasihnya yang sedang terlelap di pangkuannya, dan perlahan dia juga ikut terlelap menyisakan Jaehyun sendirian.
Niat Jisung untuk pergi meninggalkan rumah Yuta menghilang. Kini dia berniat untuk perlahan membuka hati Yuta agar menjadi orang yang baik dan tidak egois.
-Yuta bukan orang jahat-
TBC
SEE YOU NEXT CHAPTER
KAMU SEDANG MEMBACA
Love? | Jichen🔞✔️
Romansa[chenji]-[bxb] Mature story 🔞 Start: 14 July 2021 End: 22 August 2021 #1-nctdream 19/08 #1-bxb 19/08 #1-boyxboy 23/08 #2-chenle 23/08 © GALATICMOON , 2021