Setelah lama Shina tidur di atas katil nya, dia terbangun semula dan terpandang ke arah Setsuna yang sedang memandang ke luar tingkap.
shina hanya tersenyum kecil.
Setelah itu,dia memandang ke arah jam.
Jam 4:50 petang.
Jadi,dia membuat keputusan untuk solat dahulu.
Setelah sudah solat,
"Una."
Mendengar nama nya di panggil,dia terus memandang ke adah Shina. Meliha wajah segar Shina,dia terus menjadi gembira.
"Mari lah. Aku mandi kan kau." Shina memberitahu Setsuna.
Kuda itu menganggukkan kepalanya tanda setuju.
"Jom ke kandang kuda. Rasanya, di sana ada tempat mandi kuda." Shina berkata sambil memakai purdah nya. Dia telah lama memakai tudung.
Setsuna yang mendengar itu terus menundukkan badan nya supaya senang Shina menaiki nya.
Setelah itu,mereka berdua bergerak ke kandang kuda dengan menggunakan sayap Setsuna.
Ketika mereka tiba di kandang kuda,mereka terlihat dua ekor kuda yang mereka kenal sedang memakan rumput yang sedang disediakan oleh seorang lelaki.
"Nia,Juwita." Shina memanggil nama kuda itu.
Mendengar nama mereka dipanggil,terus mereka berbunyi. Lelaki yang memberi makan Nia dan Juwita masih lagi meletakkan rumput ke dalam petak makanan.
"Aku ke sini sebab nak mandikan Setsuna.
Korang ada nampak Ai dan Clara tak? Aku dah lama tak nampak sejak aku pengsan hari tu." Shina bertanya kepada Nia dan Juwita sambil berjalan ke arah petak kuda mereka.
Semestinya dengan menggunakan telepati.Sekali lagi,kuda itu berbunyi. Bunyi mereka itu langsung tidak mengejutkan lelaki yang memberi mereka makan itu. Lelaki itu terus memberi makanan kepada kuda kuda yang lain.
Setelah Shina tiba di petak kuda mereka, dia mengeluarkan mereka.
"Erm....boleh saya bertanya?"tanya seorang lelaki yang memberi makan kuda tadi. Dia memakai cap yang membuatkan rambut dan mata nya tidak terlihat.
"Hum?"Shina memandang ke arah lelaki itu. Walaupun tidak dapat melihat penuh.
"Kuda kuda ni....milik awak ke?"
"Tak. Ini kuda kawan saya. Tapi,diorang tak dapat datang. Jadi,saya nak mandikan mereka. Boleh?" Shina bertanya lembut. Dia tidak mahu mencari gaduh dengan lelaki yang tidak mencari gaduh dengannya.
"Erm....boleh...kot." lelaki itu terus meninggalkan mereka.
"Alright. Mari aku mandikan korang bertiga."
Shina terus bergerak ke arah tempat mandian kuda bersama Setsuna.
Mendengar itu,Nia dan Juwita juga ikut Serta.
Setelah itu,mereka pun tiba di tempat mandian kuda.
Sebaik sahaja masuk,Shina terus menyembur mereka dengan air mandian kuda. Air biasa je....macam air yang bagi mandi kereta tu. Kuat..
Kuda kuda itu terkejut dengan serangan air tiba tiba Shina terus melarikan diri. Termasuklah Setsuna yang tidak menjangkakan hal itu.
Shina pula terus mengejar mereka dan mandikan mereka dengan kasih sayang. Ada juga Shina terus mengejar mereka sebaik sahaja mereka melarikan diri.
YOU ARE READING
8. Pengembaraan 3 sahabat.
Adventurekisah mengenai tiga orang sahabat baik yang membuat keputusan untuk mengembara bersama demi rakan baik mereka. mereka mencari cara untuk mendapatkan semula memori rakan baik mereka itu. alang alang mereka ke dalam perjalanan sebuah perpustakaan yan...