Di dalam bilik.
Mereka berdua menarik nafas lega.
"Wah,kau dah pandai gunakan kuasa kau dengan lebih baik. That's great."puji rakan nya yang mempunyai mata kuning bersinar dalam kegelapan.
"Thanks."lelaki yang mempunyai mata biru kehijauan berkata pendek sebelum kembali berbaring di atas katil nya. Perwatakannya agak pendiam dan tidak suka bercakap banyak. Seperti Shina.
"Sorry,aku tak tahu pulak yang dia tak minum poison yang aku buat sebelum ni. Kalau dia minum, mesti aku boleh seksa dia cukup cukup..." Rakan bermata kuning bersinar berkata serba salah.
"Nah,it's fine."
"Kau ingat lagi tak,apa yang kau nampak dalam perpustakaan istana ni?"tanya rakan yang mempunyai mata kuning bersinar.
Disebabkan katil mereka bersebelahan, mereka berbaring menyenggeng, menghadap antara satu sama lain.
"Yeah."rakan nya hanya menganggukkan kepalanya.
"It's surprising me."mereka berkata serentak.
Mereka terdiam seketika sebelum,
"Hehehe..."Mereka ketawa perlahan supaya yang lain tidak mendengar nya.
"Hah....Nampaknya kau masih lagi nak buatkan aku happy. Thanks."
"No problems. We're childhoods friends, aren't we?"tanya rakan yang mempunyai mata kuning bersinar itu.
"Tak payah nak speaking sangat."
"Aku try je."jawab rakannya selamba.
"Ah....aku tak boleh tidur."rakannya itu menyambung dalam mengeluh.
"Jom solat tahajjud. Minta supaya Shina tak apa apa."Seorang lagi mengajak.
"Great idea. Jom."Mereka berdua pun bangun untuk menunaikan solat tahajjud bersama.
Keesokan harinya.
Mereka perlahan lahan bangun daripada tidur mereka dan melakukan apa yang patut.
"Kalian semua,raja dan permaisuri menjemput kalian untuk turun makan pagi. Diharap bersiap segera."kata seorang maid yang memberitahu mereka setelah mengetuk pintu.
"Baiklah."Mereka menjawab dengan senyuman serentak. Kecuali Yushi dan Fahmi. Mereka memang jarang senyum.
Sedang mereka mengemas,
Pintu dibuka oleh seseorang.
Adam.
"Yushi,Yuki. Mari sini sekejap."Adam memanggil mereka untuk berbincang di luar.
Mereka berdua yang telah siap mengemas pun berjalan keluar.
Di luar bilik.
"How about last night?did you guys get something?" Adam bertanya mengenai malam semalam.
"Huh.."Mereka berdua mengeluh serentak.
"What's happening?" Adam bertanya pelik. Jarang mereka berdua serentak begini apatahlagi mengeluh.
"The truth is,entah kenapa kami mengantuk sangat semalam. Sehinggakan kami tidur mati. Bangun bangun je,dah siang. Itu pun sebab tuan Xavier yang kejutkan." Yuki menceritakan.
"Aduh....macam mana ni..." Adam juga turut sama mengeluh.
"Aku pelik satu benda." Yushi mendapat perhatian mereka.
"Apa dia,Yushi?"Mereka berdua bertanya.
"Aku tak pernah rasa sepenat semalam sehingga aku terbangun pagi. Biasanya,aku akan bangun dalam jam 6 pagi. Tapi,hari ni lain. Lagipun,kita tak buat banyak benda pun semalam." Yushi berkata.
YOU ARE READING
8. Pengembaraan 3 sahabat.
Adventurekisah mengenai tiga orang sahabat baik yang membuat keputusan untuk mengembara bersama demi rakan baik mereka. mereka mencari cara untuk mendapatkan semula memori rakan baik mereka itu. alang alang mereka ke dalam perjalanan sebuah perpustakaan yan...