Bab 24 : Starburst Kingdom the jerk.🙄

20 3 0
                                    

Kelihatan sebuah portal terbuka di belakang kawasan istana Starburst Kingdom tanpa ada yang perasan.

Disebabkan ketika itu siang,mereka perlulah lebih berhati hati.

Fasha mendekati burung jenjang nya dan menyentuh bulu nya.

"Pengawal pengawal masih berada di setiap kawasan jadi kita perlu terus ke tempat yang kita mahu pergi dengan berhasil hati.

Putera Kaizo dan Putera Kaito tiada di istana. Mungkin mereka perlu menguruskan hal diraja.

Ai dan Clara pula......"

Fasha terdiam ketika melihat bulu burung jenjang nya. Disitu lah dia mendapat segala maklumat yang dia beritahu dari tadi.

"Di mana mereka?" Rizal bertanya risau begitu juga Fahmi yang semakin berdebar ketika melihat Fasha yang tiba tiba sahaja diam.

"Kejap,Fasha. Bagaimana dengan Raja Charlie? Di mana kah dia?" Kenta bertanya.

"Huh...." Fasha mengeluh. Bulu burung jenjang nya terus hilang dari pegangan tangan Fasha.

"Ke...Kenapa?" Rizal bertanya lagi. Manakala Fahmi sudah mula memandang ke istana.

"Raja Charlie telah lama pergi. Sehari sebelum kalian pergi meninggalkan Starburst Kingdom. Kan saya dah cakap,putera putera sedang keluar untuk urusan diraja. Sekarang,mereka berdua menjadi raja kerajaan ini."

Kenta dan Catarina terkejut mendengar itu.

"Manakala Ai dan Clara....berada di penjara bawah tanah."jawapan Fasha membuatkan mereka pelik.

"Kelihatan terdapat kesan dera pada badan mereka. Dan mereka sedang melemah sekarang ini." Fasha berkata.

"Apa? Ini memelikkan." Fahmi berkata pelik.

"Yelah,bukan kah mereka telah dipukau? Mereka akan ikut segala arahan diraja, kenapa perlu dera mereka pula?"Rizal juga berasa pelik.

"Ini kerana mereka tidak dipukau lagi."

Jawapan Fasha menyentakkan mereka. Begitu juga Kenta dan Catarina yang masih lagi terkejut dengan pemergian ayahanda nya.

"Bagaimana boleh jadi begitu?"Fahmi bertanya kepada diri nya.

Fasha yang mendengar persoalan Fahmi itu, menarik sehelai lagi bulu burung jenjang nya.

"Beritahu aku apa yang berlaku sehari sebelum Ai dan Clara di penjarakan di dalam penjara bawah tanah." Fasha berkata kepada bulu tersebut.

Dan ajaib nya,bulu tersebut mula terbang ke langit. Bukan kerana angin.

Ketika ianya berada agak jauh daripada manusia, ianya memancarkan satu visual.

"That's your answer." Fasha berkata sambil menunjukkan ke arah bulu burung jenjang nya yang telah menunjukkan satu visual apa yang berlaku sehari sebelum Ai dan Clara di penjarakan.

FLASHBACK.
******
SEHARI SEBELUM AI DAN CLARA DIPENJARAKAN.

Kelihatan Ai dan Clara seperti biasa, turun ke ruang makan istana untuk makan bersama putera putera idaman mereka.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
8. Pengembaraan 3 sahabat.Where stories live. Discover now