8. scrisoarea

231 42 22
                                    

Dragul meu soț,

Știu că acum, probabil te întrebi de ce mama ți-a oferit această scrisoare la înmormântarea mea și de ce nu am avut curajul să-ți spun totul verde-n față, când am avut ocazia. Ei bine, nu sunt atât de curajoasă cum am dat impresia în noaptea nunții noastre, când practic am tras de tine să-ți faci datoria de bărbat. Amuzant, nu?!

Eu, fata curajoasă care ți-a reproșat că nu vrei să-ți faci datoria de soț, nu am avut curaj să-ți spun în față că totul a fost o farsă, încă de la bun început.

Ceea ce-ți voi spune acum, probabil te va șoca; dar nu vreau să plec de pe lumea asta cu astfel de păcate. Vreau să-mi eliberez sufletul și să-ți spun tot adevărul înainte să plec în lumină, chiar dacă o voi face în scris. Îmi pare rău dar îmi este mult mai ușor așa.

Știu că mă vei urî când vei afla asta și-o merit. Dar, te rog..., dacă poți, să mă înțelegi de ce am ascuns totul și te-am lăsat să-ți distrugi viața din cauza unei minciuni.

Probabil acum te întrebi la ce minciună mă refer. Ei bine, tind să te anunț că tatăl tău te-a mințit în legătură cu starea de sănătate a mamei tale și eu știam asta. Acele analize medicale pe care le-ai văzut, îmi aparțineau. Numele a fost schimbat, făcându-te să crezi că starea de sănătate a mamei tale este în pericol și eu știam asta. Tații noștri au hotărât acest lucru, în momentul în care tu ai refuzat această căsătorie. Știau că nu mă vei accepta de bunăvoie, așa că au apelat la acest truc; iar mama ta habar nu are despre ce e vorba. Ea crede că te-ai căsătorit cu mine din propria ta inițiativă, nu știe că ai fost obligat de circumstanțe. A fost o simplă minciună, care te-a determinat să faci acest pas. Și nu regret asta!

Dacă a trebuit ca tu, să treci prin asta, pentru ca eu să te cunosc, nu regret nici o secundă ceea ce ți-am făcut. Căci așa am avut ocazia să văd că există și oameni buni pe lumea asta, și-ți mulțumesc."

Recitesc pentru a nu știu câta oară scrisoarea și simt cum mă sufoc. Nu-l credeam capabil de o asemenea cruzime, iar pentru asta, îl urăsc.

De unde naiba puteam să știu că tatăl meu, omul pe care l-am idolatrizat o viață întreagă, va fi capabil să se joace într-un asemenea hal cu mintea mea?! De unde să știu că acele analize medicale erau de fapt, un fals? Mi se pare normal să ai încredere în propriul părinte, iar el... el, a profitat la maxim de încrederea mea.

Când i-am spus Vanessei că nu a fost o decizie ușoară pentru mine, nu am mințit. Am avut de ales între iubirea vieții mele, adică ea și viața mamei mele, femeia care mi-a dat viață. Așa că a trebuit să-mi aleg mama chiar dacă mi-am sfâșiat cu bună-știință inima.

Am fost un prost când am acceptat propunerea tatălui meu? Da, da și da. Am fost un mare, mare prost..., un mare idiot..., un laș care n-a avut curajul să lupte pentru femeia pe care-o iubea mai presus de orice. Dar acum nu mai am ce face, decât să-mi asum proasta decizie pe care am luat-o atunci și să suport consecințele: „o viață fără ea". Nu cred că există o pedeapsă mai mare pentru mine, în afară de asta.

Se pare că după o lună de la despărțirea de femeia iubită, am devenit soțul unei femei necunoscute, ca după o săptămână să devin văduv. Dar cel mai dureros a fost când am aflat că starea de sănătate a mamei mele nu a fost niciodată în pericol, ci că totul a fost un joc pus la cale de socrul și de tatăl meu, reușind să-mi distrugă mie viața. Iar pentru asta, trebuie să-i felicit. Că au reușit într-un timp atât de scurt să-mi dea toată viața peste cap.

„ Dacă până acum ți-am spus cum de-ai ajuns să accepți această căsătorie, acum trebuie să-ți spun și motivul pentru care ai ajuns să renunți la iubirea vieții tale. Căci da, știu că iubești pe cineva și nu încerca să negi asta. Știu că-n sufletul și-n mintea ta este cineva. Am observat cum mereu erai abătut și te observam cum picai brusc pe gânduri. Dar nu numai asta te-a dat de gol. Se pare că ți-ai făcut un obicei s-o strigi noaptea în somn și eu, cum nu puteam dormi din cauza durerilor, te-am auzit.

Alegerea: O Viață Fără Ea( PAUZĂ)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum