"Grabbar, detta är min systerdotter Tilda, hon ska bo hos mig under sommaren."
"Tilda, detta är The Fooo Conspiracy" jag står alltså framför Sveriges största pojkband just nu. Jag är inget mega fan av dem så fangirla gör jag inte, deras musik är inte så dålig men jag lyssnar kanske bara på 7 låtar av dem. Nu började killarna komma gående mot mig.
"Hej jag är Oscar, men alla kallar mig Ogge, så kalla mig för det" han gav mig en kram
"Jag är Omar" även av han fick jag en kram. Nästa person som hälsade kände jag igen.
"Hej, jag är Felix. Jag tror jag satt framför dig på tåget idag om jag inte har fel" det var därifrån jag kände igen honom. Han satt framför mig på tåget. Han gav mig en kram och jag svarade att det var jag som satt på tåget. Nästa person kom upp till mig och det kändes som om tiden stod still, han gick fram till mig och log. Han var riktigt söt.
"Hej, jag är Oscar" sa han och gav mig en kram. Hans kram var den bästa av alla, den var varm och man kände tydligt hans parfym. Vi stod och kramades och märkte att alla stod och stirrade på oss, vi hade tydligen stått och kramas lite längre än vad jag och de andra killarna hade gjort.
"Oscar bor faktiskt granne med oss Tilda"
"Ja, jag tror det var dig jag såg i fönstret förut va?" frågade han, jag rodnade.
"Ja det kan nog hända" svarade jag. Daff visade mig en soffa jag kunde sätta mig i medan han gick igenom med killarna vad de skulle göra. Jag satt noga och tittade på dem när de ställde sig på rad, undrar vad de ska göra. Mina ögon vandrade från person till person men de stannade på Oscar, han var verkligen söt. Min mage började pirra när jag tittade på honom. Daff satte igång musiken och helt plötsligt började de dansa. Shit, de var verkligen duktiga på att dansa, så duktig vill jag också vara.Vi hade nu varit i studion i 4 timmar och allt killarna hade gjort var att dansa, dansa och dansa. De hade knappt haft några pauser. Jag satt och titta på dem hela tiden för jag var så imponerad av deras dans, de var verkligen duktiga. Jag kände att varje tillfälle Oscar fick så tittade han på mig, vi utbytte blickar några gånger och jag rodnade varje gång. En annan tjej vid namn Katja hade satt sig bredvid mig för en stund sen och vi hade börjat prata. Hon var verkligen skön, vi pratade om allt möjligt. Jag kollade mot killarna igen, de hade fått en vattenpaus nu och Oscar stod och kollade på mig, jag tittade tillbaka och rodnade.
"Gillar du det du ser?" hörde jag Katja säga
"Va?"
"Ja, du och Oscar har bytt blickar i snart 4 timmar"
"Jaha, ehm jag bara på hur de dansar" sa jag, hon märkte oss.
"Jaja, om du säger så. Men jag kan säga att vi har haft fans och andra personer här inne förut och han har aldrig tittat på någon såhär mycket som han tittar på dig" jag började rodna, varför tittar han så mycket på mig ?Killarna fortsatte att dansa i en timme till och direkt när de slutade dansa sprang de alla till mig som nu var själv i soffan. De slängde sig ner i soffan och jag blev dränkt av fyra svettiga tonårspojkar. Jag såg hur Daff och Katja gick ut ur rummet och killarna märkte det också. De tittade på varandra och sedan tittade de på mig, ohnej vad kommer hända nu ? Felix räknade till tre och sedan var killarna över hela mig och kittlade mig, jag skrek. De fortsatte att kittla mig men jag kom loss och sprang ifrån soffan så jag stod mitt ute i lokalen. Killarna sjönk långsamt ner i soffan, de var utmattade av all dans. Jag gick fram till dem, tog en stol och satte mig framför dem. De började titta på mig och speciellt Oscar. Jag kände hur hans blickar brände på mig, men jag vågade inte titta tillbaka.
"Så, Tilda, berätta något om dig själv" sa Ogge
"Vad vill ni veta?"
"Allt" svarade Felix
"Okej, jag bor egentligen i Göteborg men ska tillbringa hela mitt sommarlov här i Stockholm"
"Varför då?" frågade Oscar, jag såg på han hur glad han blev av att höra att jag skulle vara här hela sommaren.
"Mina föräldrar ska på en liten jorden runt resa och jag fick inte följa med och de litade inte på att jag skulle klara mig själv hemma i tre månader"
"Okej"
"Annars så har jag precis slutat andra året på gymnasiet så alltså så är jag 17 år, gillar att fotografera, hänga med kompisar och typ dansa" killarna sken upp när jag nämnde att jag gillade att dansa.På något vis hade killarna fått mig att dansa för dem, de ville se om jag var bra eller något sådant. Jag tyckte egentligen inte om att dansa inför folk men det var någonting med dessa fyra killar som gjorde att jag kände mig bekväm med dem. Jag pluggade in min mobil i stereon och satte på I Found med Amber Run som just nu är min favoritlåt. Låten började och jag gick till mitten av lokalen och började sakta röra på armarna, sedan benen och nu rörde jag hela kroppen. Jag dansade en blandning mellan balett och långsam hiphop, jag njöt av dansen. Dans är det bästa jag vet. Låten slutade och jag slutade dansa, jag hörde applåder och kollade mot killarna som nu stod upp.
"Wow Tilda du är riktigt duktig"
"Tack, jag har dansat sen jag var fyra så"
"Klarar du av snabb dans?" frågade Oscar och kollade utmanande på mig.
"Om jag gör"
"Bevisa det"
Jag och Oscar ställde oss i mitten av lokalen och båda började dansa. Vi dansade samma dans som killarna hade dansat innan, jag hade ju suttit och kollat på dem hela tiden så jag hade lärt mig stegen på nolltid. Dansen tog slut och killarna tittade nöjt på mig. Jag måste säga att dessa killar var verkligen sköna, sen skadar det ju inte att de är sjukt snygga också.Daff kom in i lokalen, det var dags att åka hem. Jag kramade om Ogge, Omar och Felix och sa hejdå, Oscar skulle åka med mig och Daff eftersom han bodde granne med oss. Vi gick ut ur studion och gick mot bilen, tjejerna stod fortfarande utanför lokalen, man kunde höra deras skrik när troligtvis Ogge, Omar och Felix gick ut ur den dörren. Daff, jag och Oscar satte oss i bilen och började köra hemmåt. 20 minuter senare parkerade Daff utanför vårat hus, vi klev ut ur bilen och Daff nästan sprang in för han var tvungen att fixa någonting som han hade glömt han skulle göra. Jag vände mig mot Oscar och skulle säga hejdå men han började prata först.
"Så, du känner ingen här?" frågade han försiktigt
"Nepp, jag är helt själv"
"Om du vill så kanske vi kan hänga någon gång, fast bara om du vill." han kliade sig nervöst i nacken, han var så nervös.
"Jättegärna"
"Men vi kan ju byta nummer så kan vi höras" vi gav varandra våra mobiler och knappade in våra nummer. Jag fick tillbaka min mobil och såg att hans namn var Oscar <3, gulligt. Vi tittade upp från våra mobiler och gav varandra en kram innan vi sa hejdå.
"Aah, jag ska nog gå hem nu" sa Oscar
"Okej"
"Men vi kan ju höras via sms" nu kliande han sig nervöst i nacken igen, han var så söt när han gjorde det.
"Ja det kan vi göra"
"Hejdå Tilda"
"Hejdå Oscar" vi kramades en gång till och innan vi bröt kramen kände jag något blött på min kind. Oscars läppar. Han drog ifrån och log mot mig och sedan vände han sig om och gick mot sitt hus. Jag stod still utanför, han hade precis pussat mig på kinden. Jag blev alldeles varm bara att tänka på det. Ytterdörren öppnades och Daff ropade på mig att komma in, jag väcktes ur mina drömmar och jag vände mig om och gick in i huset. Vad hände precis ?
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...