En timme har nu gått sedan jag öppnade dörren hemma hos Oscar och såg honom kyssa en annan tjej. Jag låg i min säng och kuddarna var genomblöta, min dörr öppnade sig. In kom Felix med choklad och glass i handen. Jag sprang upp och gav honom en kram, min tårar blev fler och fler och nu orkade jag inte mer. Gråten blev högre och tillslut skrek jag. Felix förde mig till sängen och satte ner mig, han släppte chokladen och glassen och kramade om mig. Vi satt så hur länge som helst, det kändes som om tiden stannade. Tillslut släppte han mig.
"Tilda vad har hänt?"
"Felix, han.. han.. han.. kys...." jag orkade inte säga orden
"Tilda, vad har hänt?"
"Felix, jag gick över till Oscar och när jag öppnade dörren och då stod han där och... och... och... och kysste en annan tjej" jag började gråta igen. Felix stelnade till, han kramade om mig igen.
"Tilda, jag lovar att det finns en anledning till det, du är det enda han har pratat om sedan du åkte hem till Göteborg i somras. Jag ska prata med honom"
"Tack Felix, jag älskar dig"
"Jag älskar dig också Tilda" sa han och pussade mig på pannan. Vi lade oss tillrätta under täcket och sist jag tittade på klockan var den 02:36, då hade Felix somnat för länge sedan med armen runt min midja. Jag hörde hur en telefon pep till, det var inte min.Oscars POV
Klockan var 02:36, jag kunde verkligen inte sova. Det enda jag gjort sedan Tilda kom var att gråta, hon lät mig inte prata med henne, hon var tvungen att veta att det var hon tjejen som kysste mig och att jag inte visste vem det var. Jag måste få tala med henne, på något vis.
Mamma hade kommit upp till mitt rum ett flertal gånger, hon undrade vad som hände men jag sa ingenting. Hon hade förklarat att Tilda hade flyttat hit för att hon var inte glad hemma, att hela hon hade sprutat glädje när hon fick veta att hon skulle få flytta hit. Tildas mamma hade berättat för min mamma att Tilda hade varit nedstämd sedan hon åkte i somras, och att allting berodde på att hon saknade mig. Jag saknade henne också, det gjorde mig glad att veta att hon flyttat hit, men det gjorde mig extremt ledsen att hon vägrade lyssna på mig.
När jag gick över till Daff förut hade hennes mamma skrikit på mig, jag har aldrig sett henne så arg förut. Jag försökte förklara men hon skrek åt mig att försvinna ut ur huset och att jag skulle sluta kontakta Tilda. Hela mitt liv var förstört. Jag behövde någon att prata med, jag tog upp min telefon och gick in på SMS
Till: Felix
Från: Oscar
"Felix, det har hänt en sak mellan mig och Tilda. Hon låter mig inte förklara vad som faktiskt hände, det är inte som hon tror. Snälla kan du komma över och lyssna vad som hände och försöka få Tilda att lyssna på mig? Jag vill inte förlora henne, hon är det bästa som har hänt mig"Jag tittade igenom smset, visst det var cheesy men det var så jag kände. Jag klickade på Skicka och försökte sedan sova, vilket var enklare sagt än gjort. Mina tankar flög runt i huvudet, sista gången jag öppnade ögonen var det ljust ute.
Vi var vid en sjö, hon stod vid vattnet i hennes bikini, hon hade ryggen mot mig. Jag kollade på henne från min handduk som jag satt på, hon var perfekt på alla sätt och vis, till och med hennes baksida var perfekt. Hon började gå ut i vattnet och hade nu vattnet upp till över rumpan, jag ställde mig upp och började gå mot henne. Vattnet mötte mina fötter, det var varmt. Jag fortsatte att gå mot henne, hon hade fortfarande ryggen mot mig. Tillslut stod jag precis bakom henne, jag kunde höra hur hon log. Jag tog tag om hennes arm och vände henne om, jag sakta men säkert rörde mitt ansikte närmare henne. Mina läppar var nu centimeter ifrån hennes läppar, jag hörde hur hon sa Oscar, jag älskar dig. Jag svarade Tilda, jag älskar dig också. Sedan möttes hennes och mina läppar. Vi stod och kysstes i någon minut innan någon knackade mig på axeln, vi drog ifrån varandra och jag tittade in i Tildas ögon, de var otroligt fina. Jag vände mig om med ett leende. Bakom mig, den som hade petat på min axel var Tilda, hon stod nu framför mig och gråt, jag kände en hand mot min kind. Hon hade örfilat mig, jag fattade ingenting av vad som precis hände. Jag hör hur Tilda skriker Oscar, hur fan kan du göra såhär mot mig, hur kan du kyssa en annan person ? Jag fattade ingenting, Tilda började springa mot stranden. Hur kunde Tilda komma runt mig så snabbt, jag vände mig om och såg att personen jag hade kysst var inte Tilda, det var den där tjejen som hade kommit hem till mig.
Jag vaknade upp med ett ryck, tårarna rann nedför mina kinder. Jag tog upp min telefon, klockan var 14:23 nästa dag, jag hade fått ett sms av Felix.
Till: Oscar
Från: Felix
"Jag hörde vad som hände, jag är hos Tilda nu och försöker trösta henne. Hon är helt förstörd. Hon har berättat allt, in i minsta detalj, men jag tror det finns en anledning till varför du kysste den där tjejen. Jag kommer över vid 18:00 ikväll"Skönt, Felix kommer, då kan jag berätta vad som egentligen hände.
Felix POV
Tilda var helt förstörd, jag hoppas verkligen det finns en anledning till att Oscar gjorde som han gjorde. Det känns inte riktigt rätt att han skulle kyssa en annan tjej, han pratar ju om Tilda hela tiden, om hur perfekt hon är, hur mycket han älskar henne. Någonting måste ha hänt.
Klockan började närma sig 18:00, då jag hade lovat Oscar att jag skulle komma över. Hela dagen hade jag spenderat med Tilda, vi hade haft en tjejdag. Ja en tjejdag, vilket faktiskt var min idé. Vi hade sett på tjejfilmer, ätit Ben N Jerrys, sminkar varandra, pratat hemlisar, fixat varandras hår och andra saker tjejer brukar göra. Jag ska inte ljuga, det var kul att göra alla dessa saker för hon glömde hur Oscar hade krossat hennes hjärta.
"Felix" jag väcktes ur mina tankar
"Ehm ja, vad är det?"
"Passar jag i denna?" vi satt och tittade igenom hennes garderob, hon fyllde snart 18, eller ja, om 3 veckor, men hon ville titta på kläder som hon ville ha då. Jag tittade upp från telefonen och mot toaletten som hon hade kommit ut ur. Jag möttes av en vacker Tilda, otroligt vacker var hon. Hon hade på sig en svart klänning som slutade lite ovanför knäna, den satt inte tajt men inte för löst. Den hade smala band och hela klänningen var spets. Hon var så vacker, jag har aldrig sett henne så vacker förut. Jag började le.
"Felix?" jag väcktes ur mina tankar
"Ehm ja, jo du har aldrig varit vackrare"
"Menar du det?"
"Ja, den sitter jättebra på dig och du är jättevacker"
"Aw, tack Felix" sa hon och gav mig en kram. Jag kollade på klockan och såg att den var 18:10, shit jag måste gå. Jag sa att jag var tvungen att dra hem me att jag kommer tillbaks sen ikväll. Hon nickade och jag gick ut ur rummet.Nu stod jag här, utanför Oscars hus. Jag hann inte mer än knacka så öppnades dörren, Oscars mamma. Hon sa att jag skulle komma in och att Oscar var uppe på sitt rum, hon varnade mig för att Oscar inte var sig själv och att hon inte vet varför. Jag nickade och tog av mig ytterkläderna och gick upp mot Oscars rum. Jag kunde höra musik spelas, det var Tildas favoritlåtar som spelades. Detta kan inte sluta bra.
Jag knackade lätt på dörren och gick in, mina ögon vandrade runt om i rummet. Oscar var inte i sin säng, soffa eller skrivbordet. Jag tittade bort mot fönstret, han satt i fönstret och tittade ut mot Tildas fönster, jag gick fram och lade en hand på hans axel. Han vände sig om, hans ögon var röda och en tår lämnade hans öga. Han ställde sig upp och jag kramade honom, hårt och länge. Vi satte oss ner i fönstret, jag tittade på honom.
"Så, vad ville du berätta?"
"Asså Felix, det är verkligen inte som hon tror, jag ky...." jag avbröt han mitt i hans mening.
"Jag hoppas verkligen inte att det är som hon säger, för isåfall så vet jag inte vad jag gör med dig." Oscar nickade förståeligt och han började förklara hur allting hade hänt. Hur tjejen bett om att låna telefonen, hur hon hade låst fast honom i ett hörn så han inte kunde gå mot något håll. Jag hörde på sättet han pratade att detta var sant, han hade inte kysst henne, det var tjejen som hade kysst honom. När han hade förklarat klart bröt han ihop, jag kramade om han.
"Felix, snälla lova att du försöker övertala henne om att hon ska prata med mig. Be de andra killarna hjälpa dig, be alla fans, be Daff, be vem som helst. Jag kan inte förlora henne"
"Jag ska göra det jag kan Oscar" nu fanns det bara ett problem, ville jag att Tilda skulle prata med Oscar ?A/N: Vad händer med Felix ? Varför vill han kanske inte att Tilda och Oscar ska prata ?
Btw, för er som ej fattar vilken månad detta utspelar sig i så är det november.
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...