Flyttkartongerna var tunga, men nu bar jag på den allra sista flyttlådan. Jag lastade in den i lastbilen som vi hade hyrt och gick sedan in i lägenheten igen. Mina ben tog mig upp till mitt nu gamla rum och jag stannade i dörröppningen och tittade in i rummet. Det fanns ingenting i mitt rum nu, förutom en säng, garderob och ett sängbord, jag gick in i rummet och satte mig på sängen. Detta var sista gången jag skulle sitta på min säng som Göteborgare, för idag flyttar jag till min kärlek, till min glädje, till Stockholm. Allting var nedpackat, allting jag någonsin ägt under mina 17 år, rummet var tomt. Det var nu man såg hur sort mitt rum egentligen var. Min telefon pep till och mina dagdrömmar rycktes bort.
Till: Tilda
Från: Oscar
"Hej världens bästa, vad ska du göra idag? Jag saknar dig"Till: Oscar
Från: Tilda
"Hej sweety, ingenting speciellt, själv då? Jag saknar dig ännu mer Oscar"Han skulle inte få veta att jag egentligen flyttar till Stockholm idag.
Till: Tilda
Från: Oscar
"Jag tror Felix och killarna ville hitta på någonting idag, jag saknar dig, antingen kommer jag ner snart eller så kommer du upp. Jag älskar dig Tilda"Till: Oscar
Från: Tilda
"Du får hälsa de andra, jag saknar dig med och tro mig, vi syns snart. Jag måste få se dig snart. Jag älskar dig också"Jag visste att han inte skulle fatta vad jag menade med det, han skulle tro att jag funderade på att åka dit och hälsa på honom under ett lov eller någonting sådant. Jag ställde mig upp från sängen och gick till min dörr, jag kollade bak i rummet och stängde dörren. I vårat kök hittade jag mamma och pappa sittandes i ytterkläder, när de märkte att jag kom ställde de sig upp och sade.
"Redo för att åka?"
"Ja, jag har aldrig mer varit redo för någonting i hela mitt liv." De skrattade lite åt mig och sedan gick vi ut och satte oss i lastbilen. Mamma tog i min hand, tittade bak på mig och log. Pappa startade bilen och plötsligt rörde sig bilen, jag tittade bak mot lägenheten. Hejdå Göteborg, vi syns kanske någon gång.Klockan visade 10:48 på min mobil, det var endast 5 minuter kvar tills vi var vid Daffs hus. Felix hade messat mig och sagt att de var hemma hos Ogge så det fanns ingen risk att han skulle vara hemma vid denna tid. Daff hade hört av sig till Oscars föräldrar så de vet att jag kommer och säger därför inget till Oscar. Jag kunde nu se Daffs hus och bara någon sekund efter kunde jag se Oscars hus, mamma tittade bak och såg hur stort mitt leende blev, bara genom att jag såg två hus som gjorde mig extremt glad.
"Är du glad nu Tilda?" frågade mamma och skrattade
"Du har ingen aning"Dörren öppnade sig och Daff kom ut, jag sprang fram till honom och kramade honom länge. Vi släppte taget och gick fram till lastbilen, vi började lasta in flyttlådorna upp till mitt rum. När jag var ute vid lastbilen hör jag någon skrika mitt namn, jag kollar upp och ser Oscars familj komma, jag släpper flyttkartongen och kramar om dem. De hjälper oss att bära upp flyttkartongerna. Jag är så lycklig just nu, jag kunde inte leva något bättre liv just nu.
Oscars POV
Vi skulle träffas hos Felix vid 10 på morgonen, varför vet jag inte. Jag satt nu iallafall i Felix soffa tillsammans med de andra killarna, som vanligt så spelade vi FIFA.
"OGGE FÖR FAN" skrek Omar efter att Ogge vann över honom på FIFA.
"HAHA OMAR DET ÄR INTE MITT FEL ATT DU ÄR DÅLIG" både jag och Felix brast ut i skratt och Omar tittade på oss som om han inte fatta vad vi skrattade åt. Timmarna gick och det enda vi har gjort idag är att spela FIFA, det var nu dags att äta så jag och Felix sprang ut till våra mopeder och körde iväg till närmsta pizzeria och köpte pizza. När vi kom hem satt redan Omar och Ogge vid matbordet och väntade otåligt.Pizzorna var uppätna och vi satt nu bara runt matbordet och chillade. Klockan var redan fem på eftermiddagen och jag behövde åka hem. Jag ställde mig upp och plockade bort tallriken, jag gick mot ytterdörren och Felix följde med mig till dörren.
"Det har varit kul idag" sa Felix
"Felix, får jag fråga en sak?"
"Visst, fråga på Oscar"
"Varför skulle vi vara här så tidigt, det har aldrig hänt förut?" han blev tyst.
"Ehm, ehm.... jag tyckte det bara skulle vara kul att spendera hela dagen med er" han ljög om någonting det märkte jag, men jag låtsades som om jag gick på det och sa hejdå och gick ut till min moppe. Innan jag körde iväg skickade jag iväg ett sms till Tilda, åh vad jag saknar henne. Hon skulle bara veta hur mycket jag älskar henne.Jag parkerade mopeden utanför mitt hus, jag tog av mig hjälmen och såg att någon tjej stod vid min dörr. Jag gick dit och frågade vem hon var. Tydligen visade det sig att hon hade gått vilse och skulle precis knacka på och fråga om hon fick ringa sina föräldrar för hennes mobil hade dött. Hon fick följa med in och låna telefonen, men någonting var konstigt med henne. Mina tankar avbröts genom att min telefon pep till. Ett sms från mamma som det stod på att de kommer hem sent ikväll. Tjejen kom fram till mig, hon hade ringt klart, jag följde henne till dörren och pratade med henne medan hon tog på sig sina skor. Hon tittade upp mot mig, jag stod med ryggen mot väggen, hon gick fram till mig och rörde vid mina armar, jag skruvade på mig för att komma loss men hon ställde sig i vägen. Helt plötsligt öppnades dörren och sedan hördes ett skrik.
Tildas POV
Oscars familj hade stannat hela dagen hemma hos mig och Daff, de hade skickat iväg ett sms till Oscar och sagt att de skulle komma hem sent, det var enbart för att jag skulle kunna gå över till Oscar själv och spendera tid med honom helt själv. Klockan var nu över fem och jag stod i hallen och satte på mig mina skor, Oscars mamma kom och gav mig en kram och önskade mig lycka till. Hon sa till mig att det bara var att öppna dörren, Oscar var hemma. Jag öppnade ytterdörren och började gå över till Oscars hus, jag stod nu på trappen, jag började bli riktigt nervös. Min hand sökte sig till dörrhandtaget och jag drog ned det och öppnade dörren.
"AAAAH OSCAR FÖR INNE HELVETE" var det enda jag fick fram. När jag hade öppnat deras ytterdörr ser jag Oscar stå lutad mot väggen och en tjej står framför honom och kysser honom. När han märkte att dörren öppnades och jag skrek så ryckte han bort från henne, han tittade ledsamt på mig och försökte prata med mig. Jag vände på klacken och sprang hem, jag ville inte vara här längre. Jag öppnade ytterdörren och hörde någon ropa "är du redan tillbaka?". Det struntade jag i och sprang upp till mitt rum och satte mig i fönstret, tårarna bara kom. Jag grät och grät och grät. Den enda anledningen till att jag var lycklig hade nu krossat mitt hjärta. Jag tog upp min telefon och skickade iväg ett sms.
Till: Felix
Från: Tilda
"Felix, han älskar mig inte längre, snälla kom över, jag behöver dig"Min dörr öppnades, in kom Daff. Hon gick långsamt över till mig och strykte mig över ryggen, jag vände mig mot henne och det var då hon såg att jag gråt.
"Men älskling, vad har hänt?"
"Mamma, han... han.... han kysste en annan tjej" sa jag mellan tårarna. Hon frös till och gav mig en kram. Vi båda hörde hur ytterdörren öppnades och sedan hörde vi Daff ropa.
"Tilda, Oscar är här" mamma sprang ut ur rummet och jag kunde höra henne skrika.
"OSCAR UT UR HUSET NU" skrek mamma, jag vände mig om så jag såg hur Oscar gick på gatan och in i sitt hus. Det dröjde inte länge förrän han dök upp i hans fönster. Han höll upp en lapp där det stod "det är inte som du tror, jag kan förklara" jag orkade inte se han. Jag gick ifrån fönstret men kom tillbaka sekunder senare, jag höll upp en lapp mot honom. Jag såg hur hela han förstördes. Jag tog ned lappen och gick mot sängen, jag lade mig ned och tittade på lappen."Jag hatar dig, det är slut"
A/N: OJOJOJOJ
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...