14.

2.7K 101 13
                                    

85 dagar sedan jag mötte hans läppar senast. 85 dagar sedan jag senast rörde honom. 85 dagar sedan jag träffade min allra bästa kompis och pojkvän. Jag saknar dig Oscar, du har ingen aning om hur ont det gör i mitt hjärta att sova ensam varje natt, att inte få känna dig närhet och värme. Oscar, jag vill inte vara ifrån dig en enda dag mer. Jag måste få träffa dig, jag saknar dig.

Jag har börjat tredje året på gymnasiet sedan jag kom tillbaka från Stockholm. Jag missade även Oscars 18 årsdag, vilket var jättejobbigt men det var tydligen okej för Oscar. Han tyckte inte att jag skulle åka till Stockholm på en skoldag bara för att fira honom, han skulle även vara i studion hela dagen. Men vi skypade istället på kvällen så jag fick säga grattis där istället. Ändå sedan jag kom hem har jag mått dåligt, jag saknar Oscar, jag klistrar på ett leende för mina kompisar och familj men innerst inne mår jag inte bra. Jag saknar Oscar, jag saknar Felix, jag saknar Omar, jag saknar Ogge och jag saknar Stockholm. Jag vill flytta, jag vill verkligen flytta till Stockholm och bo hos Daff där jag är som lyckligast.

Just nu sitter jag och gör matteläxa, jag har så svårt för matte. Ibland ångrar jag faktiskt att jag inte valde typ frisör-linjen där man bara läser matte första året eller någonting sådant. Imorgon är det fredag, åh vad jag längtar, jag ska göra som varenda helg sedan jag kom tillbaka hem. Ligga i min säng och se på Oscars favoritserie, jag har nog sett igenom den 3-4 gånger nu. Daff har hört av sig till mig och sagt att de inte kan komma till Göteborg på deras lilla turné, varför sa han inte men de kunde helt enkelt inte. Oscar har jag inte pratat med på länge, de har så mycket att göra just nu med bandet så vi brukar bara höras på kvällen då vi säger godnatt. Jag fortsatte att koncentrera mig på matten och tillslut tittade jag på klockan och såg att den var halv tolv, det var dags att sova. Jag slog igen matteboken och gick och lade mig.

- - - - -

Oscar, ännu en vecka har gått. Oscar, jag saknar dig så mycket så det gör ont i själen. Vi har börjat prata mer nu, erat jobb har lugnat ner sig lite. Jag har saknat din röst, jag har saknat ditt skratt, jag saknar din närhet, dina läppar och dina armar. Oscar, jag hoppas du saknar mig lika mycket som jag saknar dig. Jag måste komma upp till Stockholm snart, jag saknar dig så mycket. Jag älskar dig Oscar. Skrev jag i min dagbok innan jag slog igen den.

- - - - -

Två veckor senare

Min väckarklocka ringde, jag tog upp telefonen och stängde av alarmet, klockan visade 06:15. Det är för tidigt för att gå upp. Sakta men säkert gick jag ut ur mitt sovrum och in till köket för att göra frukost. Yoghurt och flingor fick det bli idag. När jag ätit upp frukosten gick jag upp och gjorde mig iordning för skolan.
"Hejdå mamma, jag sticker till skolan nu"
"Hejdå Tilda, ha en bra dag. Kom direkt hem sen, jag måste prata med dig om en sak"
Jag gick ut ur dörren och började gå mot spårvagnen.

Kemi, jag förstår verkligen ingenting av det. Kemi var alltid vår sista lektion på fredagar och den gick så drygt trots att det bara var en timmes lektion. Jag och Johanna satt och pluggade inför ett prov som vi ska ha nästa lektion.
"Tilda, får jag fråga en sak?"
"Fråga på bara Johanna"
"Hur mår du egentligen?" jag stelnade till
"Jo, men jag mår bra. Jag saknar bara Oscar lite"
"Okej, när du vill prata om det så vet du att det är bara att höra av sig" johanna skulle precis säga någonting mer men läraren hann säga att vi slutade nu så jag sprang ut från klassrummet och ner till mitt skåp. Jag tog snabbt ut min jacka och väska och sprang ut ur skolan, jag kunde höra hur Johanna skrek efter mig att vänta. Spårvagnen kom direkt till jag kom till hållplatsen, jag gick på och satte mig ned. Jag pluggade in hörlurarna i öronen och drömde mig bort. Efter 10 minuter skulle jag av. Jag ställde mig upp och hoppade av spårvagnen, jag bodde mitt i centrala Göteborg så jag behövde inte gå långt för att komma hem. Jag gick fram till min lägenhetsport och gick in.
"Mamma jag är hemma" skrek jag
"Tilda, kan du snälla komma in i köket?"

Jaggick långsamt in till köket, jag hade en känsla av att jag var i trubbel. I köket satt mamma och pappa vid köksbordet och deras ansiktsuttryck var allvarliga. Jag satte mig ned framför dem.
"Så vad var det ni ville?"
"Tilda, vi ser på dig att du inte mår bra" sa mamma
"Du har inte varit dig själv sedan du kom tillbaka från Stockholm." sa pappa, fan de har märkt det på mig.
"Vi har funderat lite"
"Och vi funderar på om du inte skulle må bättre av att flytta härifrån"
"Vi ser på dig att du saknar Stockholm, du saknar killarna. Du har inte varit dig själv."
"Så vi har bestämt att..."
"DU SKA FLYTTA TILL STOCKHOLM IMORGON!"
"VA?!?" sa de verkligen det där precis ?!?
"Tilda, imorgon flyttar du till Daff och bor där. Vi har kontaktar en skola så du får börja där och slipper gå om ett år" sa mamma
"TACK TACK TACK TACK TACK" sa jag och kramade om båda mina föräldrar innan jag sprang upp för att packa.

Allting var färdigpackat, det stod flyttkartonger i hela mitt rum. Tänk att jag imorgon, kommer bo i Stockholm, i huset bredvid min pojkvän. Jag bestämde mig för att höra av mig till Johanna och berätta.

När Johanna och jag hade pratat i några timmar så ringde jag till Felix.

F: Hallå?
T: Hej Felix, det är Tilda.
F: Heeeey giiirl. Oscar är inte här om det är han du söker.
T: Nej jag ville prata med dig faktiskt. Kan du hålla någonting hemligt för Oscar fram till imorgon ?
F: Visst vadå?
T: Jag ska flytta till Stockholm imorgon och vill att det ska bli en överraskning imorgon för han.
F: Nej fan vad kul, såklart så säger jag inget. Jag hittar på någonting som gör att han inte märker att du kommer, det är okej om de andra får veta va?
T: Ja såklart. Nej måste dra nu, hejdå vi ses Felix.
F: Hejdå Stockholmaren.

Vi lade på och det var dags för mig att sova, tänk imorgon blir jag stockholmare. Imorgon flyttar jag till Stockholm, äntligen. Imorgon kommer jag bli vanliga gamla Tilda igen.

A/N: Jag vet att Oscar inte fyller år i detta halvår som detta utspelar sig (juli-december), jag vet att han fyller år i februari, men i min fanfic så gör han det! Och förlåt för tråkigt kapitel, saker kommer hända så fortsätt läs.

o.e | SommarlovetWhere stories live. Discover now