1 timme och 30 minuter kvar till mitt tåg gick hem. Oscar och jag hade legat i sängen och sett på film och gosat hela dagen. Gårdagens middag hade varit hur mysig som helst och Oscars föräldrar hade sagt att jag fick bo hos dem om jag ville komma ner och hälsa på om jag inte kunde bo hos Daff. Jag gillar verkligen Oscars familj, de är så mysiga och snälla. Detta sommarlov började tråkigt, jag trodde att jag under hela mitt 3 månaders sommarlov skulle få sitta i Daffs hus helt ensam men istället träffade jag fyra killar som blev mina bästa vänner, de blev min familj. Jag fick även turen att en av dem blev min pojkvän. Denna sommaren har inte varit kass, den har varit bäst.
Jag tittade på min telefon, 14:55, nu var det femton minuter kvar till tåget skulle gå. Jag, Daff, Oscar, Ogge, Felix och Omar stod utanför tåget och väntade på att man skulle få gå ombord. Jag ville verkligen inte åka, jag ville stanna här i Stockholm med de som jag verkligen älskar. Daff harklade sig och jag släppte Oscars famn.
"Jag tänkte säga hejdå nu, så får du säga hejdå ensam till killarna. Det har varit jättekul att ha dig här Tilda. Jag hoppas du kommer hit snart igen" sa Daff
"Daff, det har varit så kul att få vara hos dig. Tack för att jag fick bo hos dig, jag trodde det skulle bli jättetråkigt först men det visade sig bli det bästa sommarlovet jag någonsin haft" jag kramade om Daff och släppte. Han gick iväg några meter så jag stod själv med killarna, jag vände mig mot dem och såg hur Felix och Ogge började gråta.
"Men killar, det är inte ni som ska gråta, det är ju jag" sa jag och kramade om dem. Omar kom in och det blev en gruppkram mellan mig, Felix, Omar och Ogge. Oscar stod och tittade på. Vi pratade en liten stund om allt som hänt under sommaren och sen sa jag hejdå till dem, de gick iväg och ställde sig bredvid Daff. Medan Felix gick förbi Oscar gav Oscar honom någonting, men jag såg inte vad. Nu var det bara jag och Oscar kvar, vi båda brast ut i gråt. Vi slog armarna om varandra och grät ännu mer.
"Varför måste jag bo i Göteborg?"
"Men det är lugnt, jag kan komma och hälsa på, du kan komma och hälsa på. Vi klarar det, vi älskar varandra och då fixar vi allting." jag tittade på klockan, 15:07, jag var tvungen att gå ombord nu. Jag tittade upp mot Oscar, hans ögon var blöta, jag sträckte mig upp och började kyssa honom. Denna kyss var den bästa hittills, den var så fylld av kärlek, fylld av glädje. Jag kommer vekligen sakna dessa läppar. Vi drog ifrån varandra och vi sa hejdå. Jag gick ombord på tåget och satte mig på min plats, det var vid fönstret så jag såg killarna. Tåget började åka iväg och Oscar började springa med tåget, precis så som de gör på film. Jag började skratta medan gråten kom krypande fram. Jag vinkade och gjorde en slängkyss, han tog emot den och skickade en tillbaks. Oscar försvann ur min syn. Hejdå Stockholm, hejdå Felix, hejdå Omar, hejdå Ogge, hejdå Daff, hejdå studion, hejdå Foooers och hejdå kära Oscar.Jag hade nu suttit på tåget i 20 minuter när min telefon plingade till. Jag tog upp den och såg att jag hade fått ett sms från Oscar.
Till: Tilda
Från: Oscar
"20 minuter har gått sedan mitt livskärlek åkte hem. 20 minuter har gått sedan jag senast kände dina läppar. 20 minuter har gått och jag saknar dig redan. Jag vet att vi kommer klara detta, vi kan skypa, sms, ringa, vad som helst. Vår kärlek är stark nog att klara detta. Sen har du ju även Omar som bor i Göteborg som du kan träffa om du saknar någon av oss. Direkt när du åkte hem åkte vi till studion, vi har börjat diskutera vart vi ska ha lite konserter i slutet av året. Killarna ville åka till Skåne, Norrköping och sedan ha en här i Stockholm. Jag bryr mig inte om vart vi åker, bara vi får åka till Göteborg. Och gissa vad?! VI SKA HA EN KONSERT I GÖTEBORG I ÅR. Jag vet inte när men vi kommer. Jag älskar dig Tilda, glöm aldrig det. Om du på något vis börjar tveka på min kärlek till dig, lyssna bara på 97 ways. Min kärlek till dig kommer aldrig slockna. Du är min livskärlek. Jag älskar dig och jag saknar dig"Tårarna började rinna. Oscar Enestad, jag älskar dig.
A/N: Detta blev ett ganska kort kapitel men de andra har varit ganska långa så det gör ingenting. Iallafall, lite drama har hänt hittills med Lukas. Tilda har åkt hem till Göteborg och får inte träffa sin kära Oscar varje dag. Fortsätt läsa så får ni se om deras kärlek är tillräcklig stark för att klara av avståndet.
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...