Jag har nu bott hos Daff i tre dagar och allt jag har gjort är att se på film och sola. Daff har varit upptagen hela tiden med killarna för de skulle försöka slå igenom utomlands eller något sådant, så han var tvungen att arbeta mer än vad han brukar. Jag hade varit ensam i huset i typ 2 timmar och hade redan tråkigt, jag bestämde mig för att gå ut och sola i trädgården så jag tog på mig min bikini, tog en handduk, en bok och mobilen och gick ut till trädgården. Jag lade ut handduken på gräset och lade mig ner, jag tog fram boken som jag tagit med och började läsa. Jag hann inte läsa mer än 2 sidor innan min mobil ringde, Johanna stod det på displayen, jag svarade.
"Hallå?"
"Hej Tilda, hur har du det? Johanna var en av mina bästa vänner. Har jag nämnt att hon är typ världens största Foooer ?
"Jag har långtråkigt"
"Jag saknar dig Tilda"
"Jag saknar dig med" vi började prata om allt möjligt och minuterna bara sprang förbi. Helt plötsligt hade vi pratat i 50 minuter men det kändes som i bara hade pratat i 5 minuter. Jag orkade inte längre hålla mobilen med handen så jag lade den på backen och satte på högtalare, jag var ju ändå ensam så det gjorde ju ingenting.
"Så, har du träffat någon snygging ännu?"
"Kan hända"
"TILDA BERÄTTA!!"
"Lova att inte skrika nu"
"Kan inte lova något" sa hon
"Daff jobbar inom musikbranschen och dagen jag kom hit fick jag följa med till hans jobb" jag avslutade meningen där för att höra hennes reaktion.
"Jaha?"
"Han jobbar tydligen med The Fooo...." mer han jag inte säga innan Johanna började skrika
"HAR DU TRÄFFAT THE FOOO CONSPIRACY?!"
"Ja"
"OH MY GOD" det blev tyst en stund, jag antog att hon hämtade andan.
"Men Tilda, vad har The Fooo med att göra att du har träffat någon snygging?"
"Det kan typ hända att jag typ är lite intresserad av Oscar"
"TILDA?!?! BERÄTTA!!!" jag berättade för henne hur vi hade bytt blickar med varandra första dagen vi möttes och hur han pussade på min kind. Jag berättade även att vi under dessa dagar hade börjat smsa ganska mycket och hur vi satt i våra fönster och höll upp papper med meningar till varandra istället för att smsa.
"Asså Tilda, ååååh, vad sött. Du får lycka till med Oscar, jag måste dra tyvärr. Vi får höras en annan dag"
"Hejdå Johanna" jag lade på telefonen och lade den åt sidan. Precis när jag lade ner huvudet mot backen hörde jag någon skratta. Jag vände mig om och såg att Oscar stod där i bara badkläder.
"Hej" sa han fortfarande skrattande
"Hej" svarade jag lite generat. Hur länge hade han stått där?
"Oscar, hur länge har du stått där?"
"Tillräckligt länge för att höra att du har träffat en snygging" sa han och log mot mig, jag började rodna. Han började gå mot mig och lade sig ner bredvid mig på handduken, han tittade på mig och log.
"Förlåt för det" sa jag och menade mitt samtal som jag nyss hade avslutat.
"Du behöver inte be om ursäkt, jag har träffat en snygging själv"
"Jasså det har du?"
"Ja"
"Jaha, och vem är denna tjej Oscar?"
"Du" sa han och han tittade mig rakt i ögonen. Jag började rodna och tittade bort, men han tittade fortfarande på mig. Han tog tag i min haka så jag tvingades att titta i hans ögon, åh hans fina fina ögon. Jag skulle kunna titta på dem i evigheter utan att tröttna. Han tog ett hårdare tag om min haka och lutade sig frammåt, jag slöt ögonen och kunde nu känna hans andedräkt mot min mun. Han kom närmare och plötsligt kände jag någonting på min näsa, jag öppnade mina ögon och såg att han precis hade pussat min näsa. Jag började fnissa och han tittade på mig och log, bara sådär som han kan. Min mage började pirra.Där log vi nu, jag och Oscar och solade. Vi hade varit här i snart tre timmar och bara pratat om allt möjligt, allt från mig till han. Allt mellan himmel och jord. Jag hade inte ens tänkt på att jag låg i underkläder förrän jag gick in och hämtade saft åt oss och kom ut igen. Oscar låg och tittade på mig, från fötterna upp till huvudet, jag rodnade. Jag kommer fram till handduken och ställer ner glasen framför oss, Oscars blick fortfarande på mig. När jag skulle lägga mig ner och precis när jag ställde mig på alla fyra fick Oscar något ryck och vände sig och lade sig på mage och gömde sitt ansikte i händerna.
"Haha vad hände nu Oscar?" frågade jag, han svarade inte, utan hade fortfarande händerna för hans ansikte. Jag såg att han rodnade.Jag bestämde mig för att gå upp och hämta en vattenpistol som jag hade sett tidigare idag. Jag gick och hämtade den och sprang fram till Oscar och sprutade vatten på honom. Han skrek till och började springa efter mig men jag sprang iväg. Han hann ikapp mig och gjorde så vi ramlade, han hamnade ovanpå mig. Vi tittade varandra i ögonen och log. Han är verkligen fin.
"Oscar?"
"Ja, vad är det?"
"Har du typ mobilen i en ficka eller något, för det trycker mot mitt ben?" han gick av mig och lade sig på mage med huvudet i händerna igen. Jag fattade direkt vad det var som jag hade känt.
"Oscar?"
"Ja?"
"Vänd på dig"
"Nej"
"Oscar!"
"Jag tänkte inte vände på mig" efter ett flertal försök att övertala honom att vända på sig gjorde han det. Han satte sig på rumpan och drog knäna intill sig. Han tittade på mig och rodnade.
"Förlåt, det är bara det att du.." han stannade där. Han blev tyst.
"Jag bara ?"
"Det är bara det att du är sjukt attraktiv"
"Tycker du det?"
"Ja, och jag ber om ursäkt för det där som tryckte mot ditt ben. Ehm, jag kunde inte hjälpa det"
"Oscar, det är lugnt"
"Säkert?"
"Ja... dessutom är du ganska attraktiv själv" sa jag och tittade på honom. Han lutade sig närmare och hans läppar var bara någon centimeter ifrån mina, vi lutade närmare varandra och vi hade bara någon millimeter mellan våra läppar nu. Vi slöt ögonen och precis när avståndet mellan oss skulle försvinna hör vi en bil åka upp på uppfarten.
"Daff" sa både jag och Oscar i kör och båda började skratta.A/N: Jag vet att det är mycket prat i mina noveller men jag tycker det ger mer liv åt berättelsen så det är därför jag gör så de pratar mer.
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...