Jag vaknade och kände en arm runt min midja. Jag vände mig om och såg Oscar som redan hade vaknat och låg och tittade på mig.
"Godmorgon sötnos" sa han, jag rodnade.
"Godmorgon på dig med" vi låg kvar såhär i sängen, med varandra i våra famnar när min dörr plötsligt flög upp och tre killar gick in. Oscar slängde sig ner på golvet och jag satte mig upp i sängen med täcket omkring mig då jag enbart sov i underkläder.
"Godmorgon turturduvor" sa Ogge.
"Vi har tagit fram frukost där nere så om ni har hånglat klart kan ni väll joina oss där nere?" sa Felix. Oscar blängde på honom.
"Visst, och bara så ni vet. Vi har inte hånglat!!" svarade Oscar.Vi gick ner och åt frukost och till min förvåning så hade killarna gjort våfflor. Jag blev riktigt imponerad av dem. Vi satt vid matbordet i någon timme och bara pratade, men sen bestämde vi oss för att gå ut och sola och bada. Jag sa att killarna kunde byta om här nere om de vill så går jag upp och byter om. Jag plockade bort min tallrik och begav mig upp för att byta om.
OSCARS POV
Jag såg på när Tilda gick upp för trappan, jag följde varje steg hon tog. Det är någonting speciellt med henne. Ändå sedan första gången jag träffade henne i studion så vill jag vara i hennes närhet hela tiden. Jag vill känna hennes värme.
"Oscar?" jag väcktes ur mina tankar.
"Va?"
"Är det något du vill berätta för oss?" sa Felix och kollade på mig samtidigt som han vickade på sina ögonbryn.
"Va nej?"
"Säker?"
"Ja, vad menar ni ens?"
"Du fattar inte?" frågade Ogge och nu tittade alla killar på mig. Om jag ska vara ärlig så fattar jag inte alls vad de menar just nu.
"Du och Tilda, vad är grejen?"
"Jaha, nej det är ingenting"
"Är du riktigt säker på det Oscar?"
"Ja det är jag"
"Om vi får säga vad vi ser så kan vi säga att era blickar när ni tittar på varandra säger andra saker" sa Felix och nu började jag rodna.
"Se du börjar ju rodna ju Oscar!" utbrast Omar.
"Äh det är ingenting" sa jag och gick ut till poolen. Jag kunde höra när jag gick ut att killarna slog vad om att jag och Tilda skulle bli tillsammans inom någon vecka. Jag tänker inte döma dem, hon är riktigt snygg.Timmarna gick och det började bli kväll. Omar och Ogge hade redan dragit så nu var det bara jag, Felix och Tilda kvar. Vi satt vid poolkanten, men nu i vanliga kläder. Vi pratade om allt möjligt, skolan, bandet, Tilda och drömmar vi hade i livet. Det var någonting med Tilda när hon pratade som gjorde att jag alltid lyssnade. Jag tog varje tillfälle att titta på henne och ibland kom hon på mig men då log jag bara.
"Nej, nu drar jag hem så ni turturduvor får vara ifred. Va försiktiga och använd skydd" sa Felix och skojade. Jag tittade menande på honom och han ryckte bara på axlarna. Han gick och nu var det bara jag och Tilda kvar.
"Tilda?"
"Ja?"
"Kan inte vi ta ut filtar och kuddar och sova under bar himmel ikväll?" hon log mot min idé.
"Låter perfekt" sa hon medan hon gick in och började plocka ihop saker.A/N: Detta blev ett ganska kort kapitel men jag har skrivit ganska långa de andra kapitlen så detta var mest en utfyllnadskapitel. Kan lova att snart händer det viktiga saker i berättelsen.
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...