3 ÅR SENARE
Idag var den stora dagen. Dagen som jag har drömt om sedan jag träffade dig. Idag var den dagen då jag skulle bli din föralltid och du skulle bli min föralltid. Om en och en halv timme kan jag kalla mig din föralltid, på riktigt. Jag kollade i spegeln, mitt hår var perfekt, hälften uppe och hälften nere, klänningen satt vackert på mig. Jag hade fått hjälp av mina kompisar att fixa mitt smink och hår. Min klänning hade A-linje med massa spets på, jag valde den för att jag visste att Oscar älskade spets. Klänningen var beige, jag har aldrig förstått varför man måste ha en vit, jag menar, jag och Oscar har ju haft sex så jag är ju inte oskyld som vit klänning symboliserar? Denna klänning var så mycket mer finare i beiget än i vitt. Jag kollade en sista gång i spegeln, en tår rann nerför min kind. Det knackade på dörren, Daff kikade in.
"Tilda, är du klar?" jag nickade som svar och vände mig om mot Daff och började gå. Det var dags. Daff tog min hand och vi började gå. Jag var så nervös, väldigt nervös. Daff vände mig om, han hade tårar i ögonen.
"Tilda, det har varit kul att ha dig hemma hos mig, att se dig växa från tjej till kvinna" han snöt sig, han gråt som ett litet barn.
"Daff, utan dig skulle jag inte stå här idag. Om jag inte hade fått bott hos dig för 4 år sedan skulle jag inte stå här" sa jag och kramade om honom.Jag kunde se hur alla satt på varsin stol. Jag såg Oscar. Han var så vacker när han stod där i sin smoking i väntan på mig. Allting var perfekt. Allting var på en fin herrgård, träden blommade jättefint. Det var sommar. Jag ville inte att alting skulle ske i en kyrka, jag är inte så traditionell av mig. Jag kunde se mamma och pappa siitta längst fram, jag visste hur stolta de var över mig just nu. Jag stod extra länge och kollade på hur perfekt han såg ut. Din skjorta matchade min klänning i färgen, allting var perfekt. Daff började prata med mig, jag svarade honom. Han undrade om jag var redo för att gå ut dit, att gå ut dit och bli din föralltid. Jag hade varit redo ända sedan den där sommaren när jag slutade andra året på gymnasiet. Sedan dess har jag varit redo för dig.
Musiken började spela, allting var perfekt. Jag stod bakom ett par gardiner, ingen såg mig men jag såg alla. Jag började bli nervös, varför vet jag inte då jag visste att detta var exakt det jag ville. Musiken spelade där det var dags för mig att gå ut, jag flyttade undan gardinerna och klev ut. Alla stod upp och kollade på mig, vissa log, vissa grät. Jag började gå framåt, långsamt. Jag fick ögonkontakt med mamma och hon bröt ihop, hon mimade du är så vacker. Oscar höjde sitt huvud och såg mig, jag tittade rakt in i hans ögon och såg kärlek. Han började fälla tårar. Där kom hans fina leende också, det där leendet som jag aldrig har tröttnat på. Det där leendet har jag varit kär i, i flera år nu. Jag älskar det där leendet. Jag fortsatte att gå frammåt och tillslut stod jag bredvid han, Oscar tog min hand i min hand och mimade jag älskar dig. Jag log det bredaste leendet jag hade. Det var dags, från och med idag kommer vi vara tillsammans föralltid.
Musiken slutade spela, prästen började prata. Vad han sa det vet jag inte, allting jag brydde mig om var Oscar. Jag kunde inte slita min blick från dig, han var så vacker. Sist jag såg han såhär vacker var den dagen jag träffade honom för första gången. Jag lyckades höra att det var nu dags att säga våra löften, jag skulle säga mina först.
"Jag vet inte hur jag ska börja. Jag vet inte hur jag ska försöka få ner min kärlek till dig i ett tal, det går inte. Jag ska vara ärlig, jag har inte skrivit något tal för jag visste att det inte skulle bli lika bra som om jag pratade fritt. Första gången jag träffade dig var jag 17 år. det är för fyra år sedan, jag tvingades bo hos min morbror och jag trodde det skulle bli den värsta sommaren i mitt liv, men det blev den bästa sommaren i mitt liv, för jag träffade dig. Första gången jag såg dig var när jag följde med Daff till hans jobb, du och de andra killarna stod på dansgolvet i studion och hade precis dansat klart. Jag kommer ihåg hur jag hälsade på alla, först Ogge, sen Omar, Felix och sist dig. Du gav mig en kram, det var den bästa kramen jag någonsin fått då. Jag kommer ihåg hur det pirrade i min mage när jag kollade på dig där du stod på golvet. Samma pirr som jag hade i min mage då har jag i min mage nu varje gång jag ser dig. Jag kommer ihåg hur Katja sa att ni hade haft fans i studion som tittat på när ni dansat men att du aldrig tittat på någon så mycket som du tittade på mig. Kommer du ihåg när du utmanade mig att dansa i snabbare tempo? Det gör jag, den dagen är den bästa hittills. Eller när jag låg på baksidan av Daffs hus och du lyckades höra att jag tyckte du var snygg när jag pratade med Johanna i telefon, vad jag skämdes då. Jag kommer aldrig glömma när du sa att du hade träffat en snygging du också, och jag frågade vem det var och du sa att det var jag. På min 18 årsdag fick jag en bok av dig, den har jag fortfarande kvar och tittar i ibland. Du skrev ner 100 orsaker till varför du älskar mig, jag visste inte ens att det kunde finnas så många orsaker." Jag gjorde en paus, för att hämta mig. Tårarna hade börjat rinna på både mig och Oscar.
"Jag kommer ihåg eran första konsert jag var på, hur du sjöng låten du skrivit helt själv, hur du kysste mig inför hela Globen. Jag blev kär i dig. Jag är kär i dig. Jag blev kär i ditt leende, dina ögon, din näsa, din mun, dina öron, ditt ansikte. Jag blev kär i en kille som jag kunde vara mig själv med, en kille som behandlade mig rätt, en kille som älskade mig. Jag blev kär i dig. Jag blev inte kär i han som är med i The Fooo Conspiracy, jag blev inte kär i han som har det fluffiga håret. Jag blev kär i dig. Jag har alltid älskat dig och det kommer jag alltid göra. Jag älskar dig oavsett vad du gör i ditt liv, hur du ser ut, hur du är som person, vilka vägar du väljer i livet, för enligt mig så är du perfekt och det är det jag älskar med dig. Jag har fortfarande kvar alla papper som vi pratade genom när vi var yngre. Jag älskar dig"
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...