23.

2.5K 91 5
                                    

OSCARS POV

Jag vaknade av mitt alarm, jag skyndade mig att stänga av det för att inte väcka Tilda som låg bredvid mig och sov. Egentligen borde jag göra mig iordning för att åka till intervjun men Tilda såg så vacker ut när hon sov, hon såg så oskyldig ut. Att jag inte kunde ha henne i min famn för bara någon dag sedan men ligger nu här bredvid henne i hennes säng, i hennes rum, känns overkligt. Jag pussade henne på pannan och gick upp ur sängen, jag passade även på att skriva en lapp till henne ifall hon vaknade upp och undrade vart jag var som hon gjorde för någon dag sedan.

Nere på nedervåningen möttes jag av Daff som stod och väntade på att jag skulle bli klar. Vi satte på oss ytterkläderna och gick ut, vi möttes av en fruktansvärd kyla, det var ju trots allt 19 december så det borde vara så kallt som det är nu. Vi satte oss i bilen och började köra iväg till Felix hus där vi skulle hämta honom, vi kommer antagligen få stå och vänta på honom utanför för han är alltid så seg. Han kommer typ alltid försent till typ allting.

Felix hade kommit till bilen endast 10 minuter försenad, det var stort för honom. Nu var vi utanför Aftonbladet och hälsade på lite fans medan vi väntade på att någon skulle öppna dörrarna så vi kunde komma in. Möta våra fans är nog en av de bästa sakerna som finns. Man får så mycket kärlek av dem, fast ibland kan de bli väldigt jobbigt när de ställer väldigt personliga frågor, eller när de kommer hem till en och står utanför ens hus. Men jag gillar dem lika mycket för det. Jag och Felix stod och tog kort med ett par tjejer när dörren öppnades och vi fick komma in, vi blev bemötta av en kille vid namn Per som skulle visa oss vart vi skulle. Daff gick först och sen jag och Felix. Det var inte alls långt vi skulle gå, redan effter 2 minuter var vi framme och vi blev tilldelade varsin stol att sitta på. Framför oss var det ett bord med fyra glas utplacerade på. Felix och jag satt och snackade lite och efter en stund kommer det in två personer. Vi ställer oss upp och hälsar.
"Hej, trevligt att träffa er Oscar och Felix. Jag är Lina och det är jag som ska intervjua er" sa hon som gick först och vi hälsade tillbaks.
"Detta är Anna, hon praktiserar här idag och ska vara med på intervjun" sa Lina och gick åt sidan lite så vi kunde se vem det var som stod bakom henne. Jag såg direkt vem det var. Hela jag stelnade till, Felix blev såklart skitglad för han tyckte att hon var assnygg men för mig var det hat som kom fram. Den där tjejen, som Lina presenterade som Anna, var den tjejen som hade kommit hem till mig och kysst mig.

Vi satt nu på våra stolar och fick mickar riggade på oss, folk sminkade klart oss och vi hörde folk som skrek LIVE OM 1 MINUT. Jag kände hur Annas blickar brände på mig, men jag vägrade att titta på henne. Jag skyndade mig att ta upp telefonen och skickade ett sms till både Felix och Tilda.

Till: Tilda
Från: Oscar
"Tilda, tjejen som kysste mig ska vara med och intervjua mig idag. Jag visste inte om detta, jag lovar. Jag älskar bara dig och kommer bara älska dig för resten av mitt liv."

Till: Felix
Från: Oscar
"SOS. Felix, tjejen som heter Anna, det var hon som kysste mig när Tilda kom över den kvällen. Vad ska jag göra?!"

Tilda var snabb på att svara, hon skrev att hon litade på mig och att hon älskar mig. Jag såg hur Felix tog upp sin telefon och läste smset han fick. Han vände sig mot mig och stirrade mig i ögonen. Han mimade Är du seriös? jag nickade på ett vis så man förstod att jag menade nej. Han skulle precis säga någonting när vi hör en person skrika i bakgrunden Live om 3... 2... 1...

Lina, hon som intervjuade oss, presenterade sig och Anna innan hon presenterade oss. Hon frågade oss ganska normala frågor som alla brukar göra, vilka vi är, vad vi gör, varför vi har bytt namn till The Fooo Conspiracy och liknande frågor.
"Som vissa kanske märker är bara hälften av killarna här idag. Detta är för att vi ska ha ett tema idag och detta är Kärlek" sa Lina och kollade in i kameran.
"Så killar, är ni singlar eller är det någon som har ett förhållande?" frågade hon och jag visste att hon redan visste svaret men det ingick i hennes jobb att fråga.
"Nej, jag är single as a pringle precis som Omar och Ogge" sa Felix och skrattade
"Jag har flickvän faktiskt" sa jag och jag kunde känna Annas blick bränna på min kropp.
"Vad heter hon?" frågade Lina
"Hon heter Tilda, hej Tilda" sa jag och tittade in i kameran och vinkade. Jag visste att Tilda sitter och tittar på detta just nu.
"När träffades ni?"
"Vi träffades första gången iår faktiskt. Daff är hennes morbror och hon skulle bo hos han hela sommarlovet och då följde hon med till studion och då träffades vi där"

"Var det kärlek vid första ögonkastet?" frågade hon och jag tittade in i kameran, jag log.
"Ja, för mig var det verkligen det" svarade jag. Hon fortsatte att fråga några frågor till innan det blev en liten paus.

Vi fick paus i ungefär fem minuter. Under de fem minuterna blev jag utfrågad av Felix om denna tjej, jag hade ju berättat om henne tidigare för honom så jag vet inte varför han blev så nyfiken nu. Mitt under när jag och Felix pratade fick jag ett sms, jag tog upp telefonen och såg att Tilda hade smsat mig.

Till: Oscar
Från: Tilda
"Jag tror du har en beundrare. Hon har inte släppt dig med blicken under hela intervjun"

Till: Tilda
Från: Oscar
"Jo tack, jag känner blickarna hon ger mig. Hon går mig snart på nerverna. Saknar dig och älskar dig"

Intervjun började igen men denna gång var det inte Lina som skulle ställa frågor. Nu var det fansens frågor som skulle ställas.
"Ja ni killar. Det är nu dags för fansens frågor och jag har tänkt att det är Anna som ska få välja frågor och ställa dem" sa Lina och vi nickade. Anna scrollade på en ipad innan hon stannade på en fråga.
"Denna är till Felix. Har du, Ogge och Omar glidit ifrån varandra sedan Oscar skaffade flickvän?" Felix skruvade lite på sig i sin stol och tänkte lite innan han började prata.
"Asså nej det skulle jag inte vilja säga. Om något så har det fört oss närmare som kompisar. Vi har fått sett sidor av Oscar som vi aldrig sett tidigare och genom att träffa Tilda så har vi fått träffat och lärt känna någon som betyder allt för Oscar. Så jag skulle säga att det bara fört oss närmare" jag log mot Felix och han log tillbaka, vi skrattade lite. Anna var inte helt nöjd med svaret hon fick, det märktes.

Frågorna rullade på, de flesta var till Felix men jag hade fått några.
"Okej, detta är sista frågan för dagen innan vi måste avsluta" sa Anna. Hon scrollade på ipaden ett litet tag innan hon stannade vid en fråga. Hon log och tittade sedan upp, hon sökte sig till mina ögon.
"Oscar, denna är till dig" sa hon
"Okej, kör på"
"Stämmer ryktena om att du har varit otrogen mot Tilda?"
jag frös till. Jag visste att hon hittade på den frågan själv, för att få uppmärksamhet. För ingen av våra fans visste om detta, eftersom ingen hade lagt upp någonting om det på twitter eller instagram. Vi hade hållit detta hemligt, även om det var ett missförstånd. Jag såg hur Anna njöt av situationen. Jag skruvade på mig innan jag svarade.
"Nej, jag har inte varit otrogen och kommer aldrig vara"
"Så det är falskt att någon annan än Tilda har kysst dig de senaste veckorna?"
hon ville verkligen ta upp detta. Jag kollade henne rakt i ögonen, nu brann det inom mig.
"Nej det är inte falskt. Någon har kysst mig" jag betonade mig, så man fattade att det inte var jag som kysste henne.
"Det var en tjej som kom hem till mig, lurade mig att hon ville låna vår telefon så jag släppte in henne i mitt hus. När hon skulle gå ut trängde hon in mig i ett hörn så jag inte kunde gå någonstans och därefter kysste hon mig. Jag buttade bort henne med en gång då jag älskar Tilda. Det var tjejen som kysste mig och inte tvärtom. Efter det hände körde jag ut henne ur mitt hus." man kunde höra att jag var irriterad på min röst. Anna blev tyst, hela rummet blev tyst. Ingen visste vad de skulle säga.
"Ja, men tack Felix och Oscar från The Fooo Conspiracy att ni ville vara med ikväll" sa Lina
"Tack för att vi fick komma" sa både jag och Felix.

Intervjun var över och jag och Felix stod vid ett matbord. Vi stod och snackade lite när jag kände någon ta på mig arm, jag vände mig om och såg Anna stå där.
"Hej älskling, kommer du ihåg mig?" frågade hon medan hon försökte låta sexig.
"Ja, det gör jag"
"Ska vi dra hem till dig eller mig?"
frågade hon och då orkade jag inget mer.
"Ärligt talat, hur pantad kan man vara? Du kommer hem till mig och försöker kyssa mig, du försöker förstöra mellan mig och min flickvän och sen tar du upp det i live TV. Tänker du överhuvudtaget?!" jag kollade henne rakt i ögonen, Felix hade lagt sin hand på min arm. Hon kollade mig i ögonen och började storgråta, hon sprang därifrån och strax efter kom Daff. Han undrade vad som hade hänt och jag förklarade allt och det enda han sa var.
"Bra gjort Oscar"

o.e | SommarlovetWhere stories live. Discover now