12.

2.8K 97 6
                                    

"Felix har du fixat allting nu då?"
"JAAAA MAMMA" skrek han från vardagsrummet. Jag visste exakt hur jobbig han tyckte jag var nu.
"Har du fixat käk?"
"Ja"
"Har du fixat musik?"
"Ja"
"Har du fixat gäster?"
"Men ja"
"Har du fixat något att dricka?" det tog någon sekund innan han svarade.
"FAAAAAN JAG GLÖMDE DRICKAN!!!" hörde vi Felix skrika.
"Ta det lugnt Felle, jag har fixat. Det borde vara här om 10 minuter" sa Ogge. Idag ska vi anordna en fest hemma hos Felix, dels för att fira att konserten gick så bra igår men även få ett bra slut på sommarlovet. Om 2 dagar åker jag hem till Göteborg, jag vill verkligen inte lämna Stockholm och lämna Oscar.

Gästerna vällde in i Felix hus, det var inte många jag kände igen, bara några som Oscar har varit kompis med länge som jag träffat. Festen hade bara hållit på i någon timme och det var redan fullt med folk, det var även en massa Foooers här, på något vis hade de lyckats kommit in. Det var dock ingen som brydde sig, nästan alla hade druckit någonting. Oscar och jag stod och dansade till musiken som spred sig i hela huset, hans händer var över hela min kropp men jag brydde mig inte. Vi kysstes mellan dansstegen och jag kunde nu känna att det var fler personer som stod bredvid mig och dansade, det var Felix, Ogge och Omar, jag började le och vi ställde oss i en ring och började dansa.

Timmarna gick, vi fortsatte att dansa, folk försvann och tillslut var det bara vi fem i huset dansande och Lukas som satt på soffan. Jag kunde känna hans blick brinna på min kropp. Omar och Ogge hann och däcka innan Felix satte på en av deras egna låtar och vi började dansa tillsammans. Efter några låtar däckade Felix i soffan också, så nu var det bara jag, Oscar och Lukas vakna. Det blev en obekväm känsla i rummet, Oscar kände av den också och slutade dansa och tog tag om min midja.
"Tilda, ska vi gå upp och sova?" jag förstod att det var för att han inte ville vara i närheten av Lukas när jag var där.
"Ja, jag börjar bli lite trött, klockan är ju trots allt halv fyra på morgonen" Vi gick upp till övervåningen och till ett gästrum, vi lämnade Lukas i soffan där han har suttit hela kvällen och natten. Oscar nästan sprang till sängen och somnade med en gång, jag lade mig bredvid honom under täcket men jag kunde inte somna.

Klockan blev fem och sovrumsdörren öppnades, jag vände mig om och såg Lukas stå i dörren och kolla på mig. Jag började få panik, jag skulle precis väcka Oscar innan han började prata.
"Rör dig inte!" jag gjorde som han sa för jag kunde höra i hans röst att han ville någonting. Han gick fram till sängen och satte sig på sängkanten, han tittade mig rakt i ögonen. Han tog sin hand och började smeka min kind, handen gick ned till halsen och letade sig nedåt.
"Våga inte skrika" han hotade mig, jag blev rädd. Jag hade fortfarande mina armar under täcket så jag försiktigt började peta på Oscar, jag fick peta försiktigt så inte Lukas skulle märka något. Oscar började röra på sig, men Lukas märkte ingenting. Helt plötsligt öppnas Oscars ögon och han ser Lukas och vart Lukas hand nu var påväg, nedåt mot mina trosor. Lukas hade fortfarande inte märkt att Oscar vaknat, men det hade jag. Det dröjde inte många sekunder för Oscar att slänga sig upp ur sängen och slänga sig över Lukas.
"HUR INNE HELVETE VÅGAR DU RÖRA MIN FLICKVÄN?!" skrek Oscar, jag sprang nedför trappan och väckte de andra killarna som vaknade med en gång. De följde med mig upp och precis när vi öppnade dörren såg vi hur Oscar satt på Lukas mage på golvet och slog honom mot huvudet.
"OSCAR NEEEEEEEJ" skrek vi alla i kör. Det var försent, Oscar slog Lukas mot huvudet och Lukas slocknade, han hade svimmat.

- - - - -

Lukas var inlåst i ett av sovrummen, vi hade låst in honom där sedan imorse. Klockan var nu två på dagen och vi alla satt och tittade på tv. Ingen hade sagt någonting om det som hände igår, dels för att vissa av killarna hade baksmällot och mår dåligt men även för att ingen ville prata om det. Jag satt i Oscars knä där vi bara satt och myste, imorgon måste jag åka hem till Göteborg igen. Jag vill verkligen inte.
"Tilda, när åkte ditt tåg igen imorgon?" frågade Ogge
"15:10 tror jag det var"
"Jag måste tyvärr sticka hem nu, men Tilda, vi syns imorgon på Centralen, jag kommer och säger hejdå" sa Ogge och försvann ut ur ytterdörren. Vi andra satt kvar i soffan i någon timme till och bara tittade på tv. Min telefon plingade till, jag fick sms.

Till: Tilda
Från: Daff
"Kan du komma hem nu? Jag har bjudit över Oscars familj på middag och de kommer om 1,5 timme"

Jag läste smset och visade Oscar, vi reste oss upp och började gå till ytterdörren. Felix kom efter oss. Vi klädde på oss kläderna, vi hade sagt hejdå och kramat Felix och skulle precis gå ut när vi hör någon komma ner från trappen. Vi tittar vem det är och ner kommer Lukas. Oscar öppnar dörren ännu mer och knuffar mig ut, när vi stängde dörren kunde vi höra hur Felix skrek på Lukas och frågade hur han tänkte och om han inte hade lärt sig från förra gången detta hände. Jag och Oscar började gå hemmåt.
"Oscar?"
"Ja, vad är det?"

"Tack för det du gjorde igår" han stannade, han vände på mig och tittade mig i ögonen.
"Tilda, jag skulle göra vad som helst för dig. Det finns ingen som har någon rättighet att ta på dig om du inte vill, inte ens jag. Ett nej är ett nej." jag log.
"Oscar, du får alltid ta på mig om du vill" han skrattade lite och kysste mig på pannan.

Vi kom hem och Oscar gick in till sitt hus och jag till mitt. Jag började göra mig iordning då de skulle komma över om 30 minuter. Det hade tagit väldigt lång tid att gå från Felix, dels för att vi gick som två sniglar. Tiden sprang iväg och helt plötsligt ringde det på dörren.
"Tilda, de är här nu" skrek Daff från nedervåningen. Jag sprang ner och öppnade dörren och hälsade på Oscars familj.

o.e | SommarlovetWhere stories live. Discover now