3 DAGAR SENARE.
Jag vaknade med världens bakfylla, Oscar låg bredvid mig, han var vaken.
"Hej där snygging"
"Hej Oscar" sa jag och pussade honom på pannan
"Ajaj, pussa inte på pannan, jag är så bakis" sa han och jag skrattade åt han. Igår hade jag tagit studenten och jag, Oscar, Felix, Omar och Ogge hade firat det stort kan man minst säga, om det är någon av oss idag som inte är bakis så är det fel på den personen.
"För exakt ett år sedan träffade jag dig för första gången" sa Oscar helt plötsligt
"Va, är det verkligen bara ett år sedan?"
"Ja, tiden går fort när man älskar någon så mycket som jag älskar dig" sa han och kysste mig på munnen.Vi gjorde oss iordning för att åka iväg till Arlanda, idag skulle vi åka till USA igen. Väskorna var packade, det hade de varit i snart flera veckor, handbagaget var packat och passet var i plånboken. Allting klart, vi satte på oss kläder och gjorde i ordning oss innan vi gick ner till Daff som satt i köket och väntade på oss. Vi satte ner väskorna vid dörren och gick sedan in i köket och tog ett varsitt glas vatten med en Treo. Daff började skratta åt oss.
"Jasså, blev det såpass mycket dricka igår?" skrattade han
"Det kan ha hänt" svarade Oscar. Jag började plocka fram bröd ur skafferiet när Daff stoppade mig.
"Jag vet själv hur det är att vara bakis första gången, så jag har beställt pizza som finns i kylskåpet åt er. Pizza är den bästa medicinen mot bakfylla" sa han och tog ut två pizzor ur kylen. Både jag och Oscar högg in på pizzorna. Daff hade verkligen rätt, pizza var den bästa medicinen.När vi väl kom till Arlanda var det inte länge kvar tills vi fick gå på planet. Ingen av killarna mådde speciellt bra idag och både Daff och Katia skrattade åt oss, jag tror aldrig de har skrattat så mycket åt oss idag någonsin. Vi låg på stolarna utanför Gaten och försökte sova men det var nästan helt omöjligt då vi hörde folk skrika OSCAR... FELIX... OMAR... OGGE. Det var fullt med fans utanför säkerhetsavdelningen men man hörde dem ända hit. Jag låg på Ogges mage med huvudet och försökte somna, men det var omöjligt. Jag ställde mig upp och drog med mig Felix till en affär för att köpa choklad, för choklad är min bästa vän efter killarna.
"Måste jag med Tilda?" klagade Felix när vi gick mot en av affärerna
"Jag köper Kinder ägg åt dig" sa jag och då nästan sprang han dit men slutade när han märkte att det gjorde ont i huvudet.
"Seriöst, jag ska aldrig mer dricka alkohol. Detta är värre än när jag låg på sjukhuset" sa han och jag skrattade åt han.Det var 30 minuter kvar till planet skulle lyfta, vi började göra oss iordning genom att knyta skor och ta upp vårat handbagage i händerna.
"Gate 5, Plan 325 mot Los Angeles, USA, är nu öppen" hördes en röst och vi började ställa oss i kö för att få komma ombord på planet. Vi hamnade långt fram i kön så det tog inte många minuter innan vi fick gå ombord på planet. Vi letade upp våra platser och satte oss. Skillnad mellan denna flygtur från den andra var att vi inte mellanlandade och vi satt två och två, så jag och Oscar satt bredvid varandra, Omar och Felix framför oss och Ogge och Kat bakom oss. Daff fick sitta själv bredvid någon främling då de andra i crewet hade fått platser längre fram i planet. Vi satte oss ned och väntade på att planet skulle lyfta.4 timmar senare vaknade jag av att planet hade lyft och var i luften. Jag kollade åt sidan och möttes av Oscar som redan satt och kollade på mig. Han log och pussade mig på kinden.
"Hur länge har du suttit och kollat på mig Oscar?"
"Ett tag" och det visste jag betydde att han har suttit och kollat på mig sedan jag somnat.
"Oscar, kan du snälla ta ner min väska och ge mig min bok?" han ställde sig upp och tog ner min väska som var i övre facket på flygplanet. Han öppnade väskan men stannade med en gång, han tittade upp på mig och log.
"Tog du med dig min bok?" sa han och tog upp en brun bok, den boken jag hade fått när jag fyllde 18 år. Han satte sig ned och gav mig boken, det var egentligen inte den boken jag ville ha men det gjorde ingenting.
"Ja, det är min favoritbok"
"Kan du inte läsa lite i den ?" frågade Oscar och jag gjorde som han sa, jag öppnade första sidan och läste högt."#1 - Jag älskar hur du tittar på mig i smyg och inte tror att jag märker det"
"#2 - Även om du varje natt sparkar på mina ben så jag får ont, så älskar jag dig ändå"
"#3 - Jag älskar att se dig dansa"
"#4 - Jag älskar din näsa även om du tycker den är ful"
"#5 - Jag älskar dina humörsvängninar när du har mens"
"#6 - Jag älskar hur du på något vis, varje gång du kollar på mig, får min mage att bestå av endast fjärilar"
"#7 - Jag älskar hur du behandlar mig som Oscar, och inte Oscar Enestad i The Fooo. Utan att du ser mig och inte Oscar."
"#8 - Jag älskar hur du lyssnar på vad jag har att säga, du låtsas inte lyssna. Du verkligen lyssnar"
"#9 - Jag älskar hur ditt hår faller ner naturligt efter du har vaknat"
"#10 - Jag älskar hur du varje gång när du ser mig utan tröja, försöker smygtitta på min mage, trots att du får titta och känna hur mycket du vill. Och jag älskar hur mycket du rodnar varje gång jag märker att du tittar". . . . .
"#99 - Det bästa med dig är att du är du, du försöker inte vara någon annan inför mig, du är dig själv. Du kan rapa inför mig, du kan gå i mjukiskläder och osmnkad och det älskar jag."
"#100 - Jag älskar hur perfekt du är. Du kanske inte tycker du är perfekt i dina ögon men i mina är du perfekt. Din personlighet, din kropp, ditt ansikte, din näsa, dina ögon, din mun, dina händer, mage, ben, rumpa, hälar, tår, fötter, hals och allting annat som finns på din kropp. Jag kommer alltid älska dig, jag älskar dig Tilda"Jag slutade läsa, jag hade tårar i ögonen. Oscar tog tag i mitt ansikte och kysste det.
"Varför har inte jag min egna Oscar Enestad för?" hörde vi både Ogge och Katia snyfta, vi kollade bak på dem och skrattade åt dem. Oscar böjde sig fram till mig och kysste mig ännu en gång.
"Varenda orsak i den där boken är fortfarande sann och det kommer bara mer och mer orsaker till varför jag älskar dig" sa han.Planet landade, vi var framme. Direkt när vi fick tag på våra väskor och gick ut tog Oscar upp sin telefon och tog en bild när vi kysstes, strax därefter plingade min telefon till och jag tog upp den. Jag tittade upp mot Oscar som bara log. Jag tog upp twitter där notisen kom ifrån och såg en bilden Oscar precis hade tagit. Till bilden hade han skrivit "Tack vare denna tjej står jag här idag. Jag älskar dig tills vi båda är borta"
A/N: Asså jag vill ha en egen Oscar i mitt liv, alltså jag verkligen behöver en! Vem behöver inte en Oscar i sitt liv känner jag mest?
LÄS ÄVEN MIN NYA NOVELL OM FELIX SANDMAN --> f.s | Ditt Spel
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...