Dagarna gick, jag spenderade all min tid hos Felix. Jag satt hos honom dag in och dag ut, de andra killarna var inte här lika mycket. De var tvungen att göra intervjuer eftersom media hade fått nys om att Felix Sandman, medlem i The Fooo Conspiracy, låg på sjukhus och att han hade varit där i några dagar nu. Killarna hade fått stränga order om att aldrig säga varför han låg där, de fick inte säga att han tagit en överdos för att hans hjärta var krossat. De fick hitta på något annat, som typ att han hade ramlat omkull på mopeden.
Det var långtråkigt att sitta på en stol i samma rum, dag in och dag ut. Felix låg och sov nästan hela tiden, men de gånger han var vaken pratade vi ut. Vi pratade om hur han kände för mig, han var tvungen att få ut allting ur hans system, han var tvungen att berätta hur han kände. Det bästa av allt var att jag förstod exakt hur han kände, jag blev inte arg på honom, jag blev inte irriterad för att han blivit kär i mig. Varför skulle jag bli det?
Felix låg vaken just nu, vi satt och pratade om vad vi hade fått i julklapp och vad vi hade gett folk i julklapp. Han behövde inte längre ha den där masken för munnen för att andas, hans organ hade hämtat sig så han kunde andas själv. Dörren öppnades och både jag och Felix tittade dit, in kom doktorn.
"Hej Felix, hur mår du idag?"
"Jo, jag har mått bättre men det är en bra dag" svarade Felix och doktorn log.
"Vi behöver göra ett sista test på dig för att se om allting går som det ska och då vet vi hur länge till du behöver ligga här"
"Okej, här är armen" sa Felix och sträckte fram armen där de hade stuckit honom med nålar de andra gånger de tagit prover.
"Vi behöver göra en Gastroskopi på dig" Felix ögon blev stora som golfbollar.
"Vad sa du?" frågade han
"Vi behöver göra en Gastroskopi, vi behöver köra in en slang i dig och kolla din magsäck. Detta görs genom en slang" jag försökte hålla mig för att inte skratta. Felix var förskräckt.Doktorn gick och hämtade slangen medan Felix lade sig på sidan och drog ned kalsongerna. Han hade försökt få ut mig ur rummet men jag sa att jag skulle stanna kvar här inne och hålla hans hand och vara stöd. Doktorn kom tillbaks och frågade om Felix var redo, han nickade. Själva undersökningen gick snabbt och efter fem minuter var det redan klart.
"Jadu Felix, allting ser jättebra ut och du får åka hem redan idag om du vill."
"Åh tack så mycket" svarade Felix och ett leende hamnade på hans läppar
"Du måste dock lova att inte ta några mer piller. Vi vill inte se dig här igen"
"Jag lovar"Vi stod utanför mitt hus, vi skulle alla träffas vid mitt hus och se på film och bara umgås, nu när Felix var fri från sjukhuset och mådde bättre. Felix och jag gick in i mitt hus och satte oss vid soffan där jag hade tänkt att vi skulle sitta hela kvällen. Vi hann inte sitta ned i många minuter innan ytterdörren öppnades och hela huset fylldes av röster.
"Tilda?" hördes Ogges röst
"Vi är i vardagsrummet" ropade jag tillbaks och strax därefter kom killarna in. När de såg Felix slängde de sig på han och kramade honom. Jag tror jag aldrig har sett killarna såhär lyckliga, inte ens på någon av deras konserter.Under hela kvällen satt vi och såg på Felix favoritfilmer, hela denna kväll handlade om honom. Vi ville visa hur mycket vi älskade honom, hur mycket han betydde för oss. Jag och Oscar hade berättat för Ogge och Omar varför han försökte ta livet av sig, så de visste, men vi hade bestämt att vi aldrig skulle prata om det. Vi ville verkligen inte mista Felix, han betydde så mycket för oss.
Timmarna gick och tillslut var det bara jag och Felix som var vakna, nu hade han bestämt att vi skulle se Askungen av någon konstig anledning, han ville se den och då fick han det.
"Tilda, kan inte du snälla gå och poppa popcorn?" frågade Felix och gav mig hundvalpe-blicken.
"Bara för att jag tycker om dig" sa jag kaxigt och gäspade medan jag ställde mig upp och gick ut till köket. Jag tog fram en popcorn påse och lade den i micron i två minuter. Jag sysselsatte mig sålänge med att spela Angry Birds, jag förstår inte hur folk kan tycka det är tråkigt, det är fett roligt. Micron började pipa och jag hämtade en skål och hällde över popcornen. Jag tog skålen och gick ut till vardagsrummet, när jag kom dit började jag skratta för mig själv. Felix hade somnat. Jag ställde ner popcornskålen och lade en filt över honom, jag pussade honom på pannan och gick sedan till madrassen Oscar låg och sov på. Jag lade mig bredvid honom och jag kände hans armar dra i min midja så jag kom närmare honom.
"Jag älskar dig Tilda" sa Oscar som hade vaknat
"Jag älskar dig också"A/N: Ni som inte vet vad Gastroskopi är, så är det när man tittar in bla magsäcken med en sland som det sitter en kamera på. Slangen körs in i ändtarmen. OCH JA JAG VET DETTA ÄR NOG DET SÄMSTA KAPITLET JAG SKRIVIT MEN DET BLIR INTE BÄTTRE TROTS ATT JAG SKRIVIT OM DET TYP 100 GÅNGER
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...