Det var två och en halv vecka kvar av sommarlovet, sommarlovet som har varit det bästa någonsin. Sommarlovet som jag mötte Oscar och de andra killarna, sommarlovet som jag för första gången blev kär, på riktigt. Sommarlovet som jag spenderade två månader i USA med världens bästa personer. Detta har varit världens bästa lov.
"Tilda, kan du komma ner?" hörde jag Daff skrika från nedervåningen. Vi hade kommit hem från USA för tre dagar sedan och Daff har varit lite frånvarande ändå sedan dess. Jag gick ner och gick mot köket där jag visste Daff var.
"Din mamma ringde precis. Hon undrade hur du har det och jag råkade nämna Oscar. Hon visste tydligen inte om han" sa han med en frågande min. Mamma hade inte hört av sig på nästan hela lovet så jag hade liksom inte sagt att jag och Oscar är tillsammans.
"Jag berättade för henne vilken bra kille han är och hur lycklig du är med honom" jag log av tanken på att Daff faktiskt ser hur lycklig jag är med Oscar. Hur Oscar fullbordar mig.
"Men din mamma ville fortfarande att jag skulle prata med dig om en sak" jag såg hur Daff började skruva på sig på stolen han satt på, jag visste inte vad vi skulle prata om men det syntes tydligt på han att han inte var bekväm.
"Jo, Tilda. Du är ju sjutton år och börjar tredje året på gymnasiet om 2 veckor. I din ålder, speciellt när man har en pojkvän, så kanske man vill göra saker tillsammans. Saker som kan sluta i graviditet" nu fattade jag vad han snackade om. Jag lovar att mamma tvingade honom till detta.
"Daff, försöker du ha blommor och bin snacket med mig nu?"
"Ja, det försöker jag"
"Du behöver inte ha det snacket med mig, det är lugnt. Jag är sjutton år, jag tror jag vet hur barn blir till" han blev tyst. Oerhört tyst.
"Jag måste ändå fråga en sak, eller din mamma ville fråga en sak."
"Vad är det Daff?"
"Har du och Oscar haft sex än?" Ställde han verkligen den där frågan precis, jag tror verkligen det. Jag blev chockad, jag fick inte fram något ord.
"Ehm, nej" nu blev det riktigt stelt mellan oss två.
"Okej, vad bra eller jag menar, tack då vet jag. Va försiktiga första gången bara" jag gick upp till mitt rum, det som precis hände var skumt. Riktigt skumt.Sedan vi kom hem från USA så har killarna jobbat konstant och har knappt lämnat studion så idag har jag tvingat Daff att ge dem ledigt så de kan komma hit och bara chilla, det kan även hända att jag tvingade Daff att sova över hos Kat. Oscar hade kommit över till mig för att hjälpa mig städa innan killarna skulle komma över, men som vanligt så slutade allt med att jag stod i endats mjukisbrallor och bh och damsugade. Det blir alltid så varmt åt mig när jag stressar så då tar jag alltid av mig tröjan för att svalka mig, jag kan säga att Oscar klagar inte iallafall, så mycket uppmärksamhet har jag nog aldrig fått av han förut. Vi gjorde oss iordning och innan vi visste ordet av det öppnades ytterdörren och huset fylldes av tonårskillars röst.
Vi alla satt i soffan och pratade, Felix stod i hallen och pratade med någon i telefonen. Jag kunde se honom därifrån jag satt och han såg bekymrad ut. Han lade på och gick och satte sig i soffan tillsammans med oss andra.
"Har det hänt någonting Felix?"
"Nej, nej" svarade han.
"Vad är det då ? Jag såg hur bekymrad du såg ut när du pratade i telefonen" alla killar blev nu tysta och vände sin uppmärksamhet mot Felix.
"Det är bara det att min kusin kommer hit, imorgon" jag kände att Oscars hand stelnade till i min, Omar och Ogge frös också till. Det märktes att det var någonting om Felix kusin som jag inte visste om.
"Vad är det med han?" frågade jag försiktigt.
"Vi kan säga att han och vi har haft våra stunder, mest dåliga"
"Varför ska han hit?" frågade Ogge
"Hans föräldrar ska utomlands och då ska han bo hos mig. Mamma tvingade mig att umgås med honom och det menas att han ska hänga med oss alla" killarna blev deppiga, det syntes. Den glada stämningen vi hade haft innan var borta, det märktes så väl att killarna verkligen inte tyckte om Felix kusin. Undrar vad han hade gjort mot dem.Timmarna gick och killarna började bli på bättre humör, dels kan anledningen vara till att jag beställde pizza och köpt godis åt dem. Omar hade fått en sockerkick och sprang runt i hela huset nu i en onepiece som såg ut som ett får, jag har aldrig sett killarna skratta så mycket förut. Kvällen flög förbi, vi såg på film, körde lekar, gick ut och badade och nu skulle vi gå och sova. Omar, Ogge och Felix somnade med en gång medan jag och Oscar låg och pratade i min säng.
"Oscar?"
"Ja vad är det?"
"Vad har hänt mellan er och Felix kusin?" jag kände hur Oscar frös till.
"Du vill verkligen veta va?"
"Ja det vill jag Oscar"
"Okej, då ska jag berätta. Felix kusin är lika gammal som dig, mig och Ogge. För 3 år sedan hade Ogge en tjej som han verkligen älskade, Felix kusin kom ner och hälsade på. På den tiden var vi alla kompisar, förutom Omar då, han hade ju inte träffat oss så han kände oss inte. Vi var på en grillfest hemma hos en kompis till oss alla och Ogges tjej var med och Felix kusin, under natten så skulle Ogge gå på toa och han öppnade toalettdörren och kom på Felix kusin och hans tjej. Felix kusin och Ogges tjej låg med varandra, ända sedan dess har ett visst hat funnits mot honom." jag visste inte vad jag skulle svara, jag bara pussade Oscar på munnen och lade mig ner för att sova.Morgonen efter var livad, Ogge och Omar sprang runt i hela huset i bara kalsonger och kastade mjöl på varandra, jag hade bestämt att vi skulle äta pannkakor till frukost. Att se killarna i kalsonger var någonting jag inte brydde mig om längre. Jag hörde någon ta mjöl ut ur mjölpåsen, steg närmade sig mig och precis när jag vände mig kastades mjöl på mig.
"FELIX!!!" skrek jag och tog mjöl i min hand och började springa efter honom, han stod framför poolen, perfekt. Jag sprang rakt imot honom och precis när jag skulle butta i honom i poolen klev han åt sidan så jag sprang rakt ned i poolen. Jag kom upp ovanför ytan och hörde killarna skratta, jag kollade surt på dem. Felix sträckte fram sin hand för att hjälpa mig upp, jag tog tag i den men istället för att gå upp drog jag ned Felix i vattnet tillsammans med mig.
"TILDA VAD FAN GÖR DU?!" skrek han medan han skvätte vatten på mig. Jag skvätte tillbaka, innan vi visste ordet av det var alla killar i poolen och skvätte vatten på oss.Vi satt runt köksbordet och åt våra pannkakor medan Felix telefon pep till.
"Jag måste dra hem, han kom precis hem till oss" sa han med en ledsam ton. Det var nu bara jag, Omar, Ogge och Oscar kvar, vi satt kvar och åt upp resten av pannkakorna. Vi började plocka bort disken och jag fick ett sms på telefonen. Oscar tog min telefon och kollade på smset.
"Oscar vad stod det?" frågade jag och jag såg på Oscar hur glad han blev. Han tittade på mig och log med ett mystiskt leende.
"Daff stannar en natt till hos Kat, de skulle fixa någonting så du är ensam inatt igen. Vill du att jag ska sova kvar?"
"Gärna" svarade jag och gav honom en puss. Ogge och Omar bestämde sig för att dra sig hemmåt, så nu var det bara jag och Oscar.Dagen gick snabbt, det enda vi har gjort idag är att ligga vid poolen och sola och bada. Det var nu kväll och det var dags att sova. Jag hade precis kommit ut ur duschen, jag gick in i mitt rum med bara handduk runtom min kropp. Jag gick mot min garderob och tog fram underkläder och pyjamas, jag kände hur någonting blött kom på min hals. Oscar. Jag vände mig om och kysste hans läppar sedan vände jag mig om och bytte om. Oscar klev in i duschen och började duscha. Efter 10 minuter kom han ut ur badrummet, i endast en handduk kring midjan, jag låg nu i sängen och kollade på han. Han började gå sakta fram mot mig, han kröp upp i sängen och började kyssa mig. Kyssarna blev mer och mer instensivare och OScar började klä av mig kläderna, jag log nu i endast trosor. Han drog bort sin handduk och drog sakna ned mina trosor.
"Tilda, är du säker att du vill?"
"Ja, Oscar, ja" han log brett och kysste mig sedan.Jag log och fantiserade, Oscar hade precis somnat. Idag kom Felix kusin som alla hatade, idag har varit en bra dag, idag har varit en underbar dag. Idag förlorade jag min oskuld till Oscar Enestad. Åh vad jag älskar dig fina, fina Oscar Enestad.
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...