17.

2.6K 97 5
                                    

En vecka. 7 dagar. 7 nätter. 168 timmar. I 168 timmar hade jag varit singel. Det var 168 timmar sedan jag pratade med Oscar senast. Det var 168 timmar sedan jag konstant började va med Felix. Det var 2 minuter sedan jag senast hörde från Oscar. Jag hade precis fått ett till sms från Oscar, där det stod som det brukar göra.

Till: Tilda
Från: Oscar
"Tilda, snälla prata med mig. Det är inte som du tror det är, snälla låt mig bara förklara"

Detta var bara ett av de sms jag dagligen får från Oscar. Kan han inte bara förstå att jag inte vill ha någonting med han att göra? Jag mår inte bra. Jag skulle ljuga om jag sa någonting annat. Det är ju ganska självklart att jag mår dåligt. Min livskärlek kysste en annan tjej mitt framför mina ögon.

Felix och jag hade nästan hängt varje dag sedan kyss-incidenten hände, jag gillar verkligen Felix. Man kunde verkligen vara sig själv med honom, man kunde prata om allt med honom. Det bästa med honom dock, var att han verkligen försökte allt för att få mig glömma Oscar. Det var nog den saken jag gillade bäst med honom. Just nu sitter jag och Felix på dansgolvet inne i studion, vi har tillbringat många timmar här den senaste veckan. Vi hade börjat gjort våran egna dans till en av deras nya låtar som de inte hade släppt än. Låten var ganska sexig, så dansstegen var ganska intima, vi stod och dansade nästan på varandra hela tiden. Fast det gjorde ingenting, vi var ju bara kompisar. Det hade hänt flera gånger att jag hade sett Oscar stå i dörren och kolla på när jag och Felix dansade. Jag började gråta varje gång. Vi försökte alltid vara här de gångerna Oscar aldrig var här, vilket var nästan varje dag förutom de dagarna Daff ville att alla skulle vara här. Vilket denna dag var en sådan dag.

För 6 timmar sedan hade vi alla fått ett sms från Daff som sa att vi var tvungna att komma idag. Alla, inklusive jag och Oscar. Vi satt nu alla i ett mötesrum, Felix och Ogge satt på varsin sida av mig, Omar satt bredvid Ogge. Oscar hade satt sig så det var en stol mellan han och Omar. Daff kom in, han såg allvarlig ut.
"Okej, ni vet ju hur vi har pratat på att åka på en liten turné ?" killarna nickade.
"Glöm den. Om två veckor ska vi stå och ha våran egna konsert i Globen igen" killarna började prata i mun på varandra. Alla förutom Oscar och jag. Men vänta, om 2 veckor? Då fyller ju jag år.
"Daff, vilket datum är denna konserten?" frågade jag
"Jo, påtal om det. Konserten är den 18 december"
"Men Daff, Tilda fyller ju 18 då" sa Felix, konserten kunde inte vara samma dag som jag fyllde år, det gick bara inte.
"Ja jag vet Felix. Tyvärr så kan vi inte göra någonting åt det. Så Tilda, du får fira din 18 årsdag i Globen bakom scenen"
"VA?!?" skrek både jag, Felix och Ogge i kör.
"Du hörde vad jag sa"
"Du kan ärligt talat inte tvinga henne spendera hennes 18 årsdag på en av våra konserter. Hon måste ju få göra som hon vill" sa Omar, Oscar satt helt tyst och kollade ner på sina händer. Det syntes hur mycket han ville säga något men att han lät bli.
"Nej, nu bestämmer jag. Tilda, du ska med på konserten"

Jag tittade på klockan, 22:57, jag behövde verkligen sova nu. Imorgon var min första dag i skolan. Jag hade hoppat den förra veckan då jag inte mådde bra pga Oscar. Imorgon skulle jag iväg, det bara måste hända. Felix sov hos mig idag igen. Jag stod nu i duschen och duschade ur balsamet ur håret. Jag hörde hur det knackade på dörren och hur dörren öppnades lite.
"Tilda, snälla kan jag få pissa? Jag håller på att pissa ner mig" sa Felix, jag skrattade bara åt han och han klev in och kissade. Innan han hade gått in hade han släckt lampan så han inte skulle se mig naken, mitt duschdraperi var lite genomskinligt.

Klockan var 23:33 sista gången jag kollade på mobilen.

Han stod uppe på scenen och sjöng. Ensam. De andra killarna hade gått av scenen, det var bara han nu ute på scenen. Han sjöng 97 ways. Jag satt på en stol mitt ute på scenen, jag kände blickarna på dig men jag brydde mig inte. Han stod längst bort på scenen, med ryggen mot mig. Han började backa och vände sig sedan om, han var så vacker. Han började gå mot mig och han stod nu precis framför mig. Han sjöng sista versen och sedan blev hela Globen tyst. Han tittade in i mina ögon och kysste mig sedan, framför hela Globen. Han det ifrån mina läppar och sa Jag Älskar Dig Tilda. Jag tittade in i hans ögon, han var perfekt. Han var så snygg idag. Hans röda skor, den stora tröjan och de hängiga byxorna. Jag tog tag i hans ansikte och kollade in i hans ögon, jag öppnade munnen och sa Jag Älskar Dig Också, sedan kysste jag honom en gång till.

Jag vaknade med ett ryck. Klockan visade 06:53, dags att gå upp för skolan. Jag ville inte till skolan idag, Felix låg fortfarande i sängen och sov. Han skulle inte till skolan idag, han skulle träna inför konserten. Jag gjorde mig iordning för skolan, gick ner och satte på mig ytterkläderna. Jag öppnade ytterdörren och gick ut, jag började gå mot bussen.

Bussen var lite sent, men den kom. Jag hoppade på bussen och satte mig i mitten. Jag pluggade in mina hörlurar i öronen och satte på musik, Oscars favoritlåt började spelas och jag ville börja gråta. Jag bytte låt och tankarna började snurra i min skalle. Den största tanken var, varför hade jag drömt att jag kysste Felix inatt?

o.e | SommarlovetWhere stories live. Discover now