Okej, idag var dagen. Idag skulle killarna ha sin stora konsert. Daff hade tvingat killarna att gå och lägga sig vid 21:00 på kvällen så de skulle vara pigga inför idag. Jag vaknade först av alla, jag tittade på allas ansikten. De såg så fridfulla ut, jag vände mig om i sängen och möttes av Oscars ansikte. Kära kära Oscar, om 3 dagar åker jag hem till Göteborg. Hur ska jag klara mig utan dig? Jag hörde hur någon hostade till, Ogge var vaken.
"Tilda, är du vaken?"
"Ja, är du vaken Ogge?"
"Nej, jag sover" vi båda skrattade tyst för oss själva.
"Ogge, ska vi gå ner och göra frukost och sedan gå upp och väcka de andra när det är klart?"
"Låter bra" vi gick upp och gick ner till köket. Pannkakor, frukt, smörgåsar, youghurt, bacon, ägg, vi hade allting på frukostbordet. När den sista pannkakan var klar hör vi fotsteg i trappan och in i köket kommer Omar, Felix och Oscar i endast kalsonger. Det lös i deras ögon, man kunde se hur taggade de var för ikväll.Klockan är 14:25, jag har suttit på scenen i säkert en timme nu och bara tittat ut på lokalen. Det är stort, men om 5 timmar kommer hela Globen vara full av skrikande tjejer som ska få se sina idoler. Jag kan inte riktigt förstå att jag får gå igenom detta med världens bästa killar. Min mobil plingade till.
Till: Tilda
Från: Johanna
"Tilda, är du inne i Globen? Kan du inte komma ut och hålla mig och min kompis sällskap? Vi står nästan vid ingången"Till: Johanna
Från: Tilda
"Visst, kommer strax"Johanna var här, åh vad jag har saknat henne. Jag har saknat hennes kramar, hennes skratt och hennes sällskap. Jag sprang bakom scenen och ut till bakdörren, jag blev stoppad av Kat som undrade vart jag skulle. Jag berättade att min bästa vän var här och att jag skulle träffa henne, Kat nickade och gick vidare. Bakdörren åkte upp och jag sprang till framsidan av Globen men stannade såfort jag fick se kön. Den var enorm, tjejer stod överallt, folk hade tältat för att kunna stå längst fram. Jag började gå och hittade tillslut Johanna tillsammans med hennes kompis, jag satte mig ned bredvid dem och började prata.
Timmarna gick och jag hade nu suttit här ute med Johanna i 4 timmar, några av fansen hade känt igen mig och ville ha bilder med mig, några gav mig bitchblickar medan andra bara log. Jag brydde mig inte speciellt mycket om vad de tyckte om mig. Klockan tickade på och det var nu 10 minuter kvar till insläpp, Daff ringde mig och sa att jag var tvungen att komma in nu.
"Okej, Johanna jag måste gå nu men jag kanske ser dig från backstage"
"Hejdå Tilda, hälsa killarna" sa Johanna och vi kramade om varandra innan jag sprang tillbaka till bakdörren. Jag tog tag i handtaget och skulle precis öppna dörren när den öppnas av någon från insidan. Ut kommer Lukas, en rysning gick genom hela min kropp.
"Hej där Tilda"
"Lukas"
"Vad gör du här ute alldeles själv?
"Jag hälsade på en kompis men ska gå in nu" sa jag och smet förbi honom och in i Globen.Killarna stod bredvid mig och kramades, crewet kom bakom mig och drog med mig till killarna, vi alla gjord en gruppkram. Vi snackade om hur detta skulle bli vår livs bästa kväll och någon i bakgrunden ropade 30 sekunder. Killarna släppte taget om oss och började gå till där de skulle springa in till scenen. Oscar stannade vid mig och gav mig en lång och passionerad kyss.
"Lycka till Oscar, älskar dig" mannen i bakgrunden skrek nu 10 sekunder. 9.. 8.. 7.. 6.. 5.. 4.. 3.. 2.. 1.. SPRING IN. Globen fylldes av skrik och musiken började dras igång, What The Fooo var första låten, killarna började sjunga och jag började le för mig själv. Någon minut senare var första låten slut och Felix började prata.
"GLOBEN HUR ÄR DET MED ER?" alla skrek och killarna log.
"DENNA KVÄLL KOMMER VARA SPECIELL, VI HAR LITE ÖVERRASKNINGAR FÖR ER" skrek Omar, globen fylldes av skrik och sedan pratade killarna lite. Efter de pratade klart startades musiken igen.
Fridays Are Forever
Whistle
Lose Our Lung
Ex factor
All Over the World
Roller Coaster
Build a Girl.
Under Build a Girl drog Kat med mig så jag stod där killarna hade sprungit ut, Oscar tittade på mig och log, jag log tillbaks. Jag är så otroligt stolt över dessa fyra killar, trots att jag bara känt dem i någon månad så känns de som min familj. Låten började ta slut och Felix började prata.
"Nu ska vi köra en ny låt, den är väldigt speciell och den är faktiskt skriven helt själv av en av oss. Oscar du kan väll berätta"
"När jag skrev denna låt hade jag endast en enda person i mitt huvud. Jag ska vara ärlig, jag har inte skrivit denna om er Foooers, jag har skrivit denna om en specifik speciell tjej. Denna tjej är mitt allt, hon betyder allting för mig och är min glädje i livet. Utan henne skulle jag inte stå här idag, det är tack vare henne som jag har orkat mig igenom denna sommaren" sa Oscar, medan Oscar pratade såg jag hur Omar sprang och hämtade en stol och ställde den i mitten av scenen och helt plötsligt tog Kat min hand och drog ut mig på scenen och satte mig på stolen. Hela globen blev tyst när jag gick ut förutom Oscar som fortfarande pratade.
"Denna tjej som var min inspiration till låten sitter på den där stolen" sa han och pekade på mig som nu satt på stolen.
"Hon heter Tilda och jag älskar henne av hela mitt hjärta. För er som inte vet vem Tilda är, så är det min och killarnas bästa kompis. Vi träffade henne första dagen på sommarlovet och hon tillhör våran familj, hon är min, Felix, Omar och Ogges bästa vän, men hon är även min älskade flickvän. Tilda, denna låt är till dig och den heter 97 ways" hade Oscar skrivit en egen låt till mig, hade Oscar fixat detta, var det därför jag inte fick kolla på deras träning? Oscar slutade prata och musiken startade, killarna började sjunga och ställde sig runtomkring mig, Oscar stod framför mig. Han tittade mig rakt i ögonen.
YOU ARE READING
o.e | Sommarlovet
Fanfiction#17 i "Fan-Fiction" Tilda är en helt vanlig 17 årig tjej som bor i centrala Göteborg. Ett sommarlov tvingas hon åka till Stockholm och spendera hela sitt lov där, vilket hon tycker kommer vara jättetråkigt. Hon måste bo hos sin morbror Daff, dock ha...