6.

3.6K 111 5
                                    

Daff hade nu varit borta i fem dagar utan att ha hört av sig. Mamma hade ringt två gånger och undrar hur jag hade det, om jag träffat några kompisar och saker som det. Johanna har också ringt ett flertal gånger, de mesta vi pratar om är The Fooo, som sagt hon är ju besatt av dem. När hon frågade om hon på något vis kunde komma och jag sa nej tyvärr inte, så började hon gråta. Inte gråta lite utan hon hyperventilerade. Det var inte för att hon inte fick träffa mig utan för att hon inte fick träffa killarna, jag är inte dum. Under dessa dagar som gått har killarna fått ledigt, så det har betytt att jag har tillbringat varje dag med Oscar och några dagar har vi alla fem hittat på något. Oscar och jag har kommit varandra nära, väldigt nära. Jag vet inte vad vi är men jag vet att jag är attraherad av honom. Han gör någonting med mig som ingen annan tidigare har gjort. Varje gång han ler så pirrar min mage till, varje gång han rör vid mig känns det som om hela kroppen ska gå sönder. Jag trivs med honom, jag känner mig säker med honom.

Klockan var bara ett på förmiddagen när Oscar kom över, idag skulle vi åka och bada vid någon badplats men vi var tvungna att köpa en bikini först eftersom min hade gött sönder. Påväg in till stan fick jag ett sms, jag tog upp telefonen och såg att det var från Daff.

Till: Felix, Ogge, Oscar, Omar, Tilda
Från: Daff
"Killar och tjejer, jag kommer hem imorgon och vi syns i studion imorgon vid 13:00. Oscar och Tilda, ni kan åka med mig till studion om ni vill. Ses imorgon!"

Oscar och jag hade nu varit och köpt en bikini som Oscar prompt ville betala, och nu satt vi på bussen till badplatsen. Som tur hade vi inte stött på några fans så vi slapp alla frågor om vem jag var.
"Tilda vi ska av här" vi gick av och jag insåg att vi hade gått av mitt ute i ingenstans. Det var träd överallt.
"Oscar, är du säker på att vi gick av rätt?"
"Ja, kom" sa han och drog med mig mot en liten stig. Vi gick i ungefär 20 minuter tills Oscar stannade.
"Håll för ögonen Tilda" jag gjorde som han sa och vi började gå igen men denna gång endast för någon minut. Vi stannade och Oscar ställde sig bakom mig och tog sina händer för mina ögon.
"Öppna ögonen Tilda" han hade fortfarande händerna för mina ögon, han räknade till tre och tog bort händerna. Framför mig låg en sjö och vi var helt ensamma. Sjön var omringad av träd och man kunde se att det var långtgrunt.

Vi lade ner sakerna och gick ut i vattnet. Jag gick ut i vattnet men stannade med en gång, det var kallt, Oscar fortsatte att gå men han stannade när vattnet nådde hans navel. Han ropade på mig att jag skulle komma och jag började sakta men säkert gå till han. Vi doppade oss inte utan stod bara bredvid varandra i vattnet som gick till våra navlar. Oscar ställde sig bakom mig och kramade mig.
"Tilda, jag är så glad att jag fick träffa dig"
"Jag trodde mitt sommarlov skulle suga för att jag skulle tillbringa hela sommarlovet här, men jag hade fel." han vände mig om så vi stod med magarna mot varandra, han log och jag log tillbaks.
"Jo, en sak. Du har två bikinis längst in i din garderob"
"Va?!?"
"Du hörde vad jag sa" jag låtsades att jag blev sur och skvätte vatten på honom samtidigt som jag började springa in mot land. Han började springa efter mig och det dröjde inte länge förrän han gjorde så vi ramlade. Han låg ovanpå mig, men denna gång var det ingenting som skavde mot mitt ben. Han log mot mig, hans ögon stirrade rakt i mina ögon.
"Tilda, får jag säga en sak?"
"Prata på"
"Jag tror jag har träffat en tjej" mitt leende försvann. Hade han träffat en tjej ? Jag ville börja gråta men han öppnade munnen och skulle säga någonting, men jag pratade före honom.
"Vem då?" han log lite mystiskt och strax därefter var hans läppar på mina. Vi låg nu i vattnet och kysstes, jag kände hur hans tunga bad om inträde och jag särade på läpparna. Jag, Tilda, ligger i vattnet och hånglar med Oscar Enestad. Min mage började pirra. Han avslutade vårat hångel och tittade mig rakt i ögonen.
"Du" sa han och gav mig en kyss på munnen. Jag log.

Vi gick upp och lade oss på handdukarna och började sola. Oscar tog upp sin telefon och bad mig le, han knäppte en bild och en minut senare plingade min telefon. Jag tog upp den och kände Oscars leende. Jag hade fått en notis från Instagram "någon har taggat dig i ett foto", jag öppnade instagram och såg att Oscar hade taggat mig i ett foto. Jag tittade på fotot och såg kortet vi precis hade tagit. Jag log på kortet, Oscar med. Han hade skrivit under bilden "bättre person har jag aldrig träffat, bättre person än dig finns inte. du gör mig lycklig" Jag kollade upp mot Oscar och gav han en snabb puss. Vi märkte nu att alla våra sociala medier bombaderades med frågor om Vem är hon?, Varför umgås du med henne?.

- - - - -

Igår var magiskt. Igår kysste jag Oscar för första gången. Igår fick jag min allra första kyss. Igår blev jag kär på riktigt.
Oscar och jag bestämde igår att vi skulle fortsätta så som vi gör och se om det leder till något starkare eller om vi bara skulle vara kompisar. Fast vi båda två visste att det skulle leda till något mer. Daff skulle snart vara hemma och vi skulle vara i studion om 20 minuter. Precks när vi nämnde att Daff borde komma hem snart så såg vi hur en bil åkte upp på uppfarten och ut kom Daff.

Vi klev ut ur bilen och smög in till studion. De andra killarna var redan där och så fort vi kom in började de busvissla. Både jag och Oscar gav de en blick som sa "sluta". Vi satte oss ner i soffan. Daff kom in i rummet och satte sig som vanligt på en stol framför oss.
"Hej på er"
"Hej Daff" sa vi alla i kör och började skratta. Daff skrattade inte.
"Jag har lite saker jag vill prata med er om" han var allvarlig nu.
"Först vill jag diskutera någonting som kom upp igår. Oscar och Tilda, är ni tillsammans?" alla blev tysta. Han måste ha sett Oscars instagram bild från igår. Jag tittade upp på Daff som väntade på svar, jag vände min blick mot Oscar. Oscar vände sitt ansikte ifrån mitt till Daffs.
"Ja det är vi" okej, sa Oscar precis att vi är tillsammans ? Jag började le, ovanligt stort. Oscar kollade på mig och log lika stort.
"Okej, då måste vi släppa den bomben för fansen. Tilda, du kan få lite hat men om vi nämner att du är min systerdotter så kanske du inte får lika mycket. Grattis förresten" de andra killarna sa också grattis och Oscar gav mig en snabb puss på kinden.
"Det andra jag vill prata om är det jag har varit och arbetat med medan jag varit borta. Ni vet ju hur vi pratat på om att vi ska försöka få er att slå igenom utomlands?" killarna nickade.
"Jag har pratat med era föräldrar och har fått tillstånd från dem. Om två dagar ska vi åka till USA och vara där i 2 månader och spela på skolor, skriva ny musik, spela in musikvideor och allt möjligt. Detta grabbar är er stora chans" killarna började skrika av glädje medan jag sjönk ännu längre ner i soffan. Detta betyder att jag kommer få spendera resten av sommarlovet själv i Daffs hus, utan Oscar och utan de andra killarna.
"Just det. Jag tänkte att du kanske inte ville vara ensam hemma i två månader Tilda så du ska med också!" Jag sken upp av glädje och börjar hoppa i soffan tillsammans med killarna. Vi alla ramlade och Oscar hamnade ovanpå mig. Han tittade mig i ögonen och kysste mig snabbt. Han kysste mig en gång till och nu blev kyssen lite mer intensiv. Vi hörde någon harkla sig och vi slutade kyssas.
"Så, hur ska vi släppa bomben för fansen? Dels att vi ska till USA men även om Oscar och Tilda?" frågade Daff.
"VI GÖR EN VIDEO" skrek Omar och Ogge i mun på varandra.

A/N: sååå nu är de äntligen tillsammans. Yeeeey

o.e | SommarlovetWhere stories live. Discover now