22.

2.4K 90 0
                                    

Jag började få panik. Vart var Oscar? Han brukade ju alltid ligga kvar i sängen tills jag vaknar. Jag hoppade upp ur sängen och skulle precis öppna dörren när den öppnas och in kommer Oscar.
"Vad du ser rädd ut" sa han och pussade min panna
"Jag drömde en dröm som var en mardröm fast ändå inte och när jag vakna så var du borta och jag började bli orolig och ..." han tystade mig genom att passionerat kyssa mig på läpparna.
"Jag skulle aldrig lämna dig Tilda" sa han och vi gick och satte oss på sängen och åt frukosten som Oscar hade tagit med upp.

Det var ännu en dag inne i studion för killarna, fast denna gång följde jag med för en gångs skull, vilket jag inte hade gjort på länge. Oscar parkerade sin moped och jag klev av, alla tjejer märkte att vi hade kommit så nu stod det ett tiotal tonårstjejer runt om oss och ville ta på Oscar, ta kort med honom och prata med honom. Jag vet inte hur många bitchblickar jag fick under den stunden men det var mer än vad jag kan räkna. Efter 20 minuter ursäktade sig Oscar och vi gick in. Vi tog av oss skorna och jackan och gick mot danslokalen där de andra var och väntade på oss. Vi gick in och alla tittade på oss, alla var där.
"Tilda, åh vad kul att se dig igen" sa Kat som inte har sett mig sedan jag åkte hem till Göteborg, hon kramade om mig. Vi hälsade på alla men blev snabbt avbrutna av Daff som klev in i rummet.
"Okej killar, vi kör igenom Roller Coaster" sa han och musiken började spelas.

Vi var fortfarande i studion, det har nu gått 9 timmar och klockan börjar bli mycket. Det enda som vi hade kvar nu var något möte som Daff ville ha. Vi samlades i ett av mötesrummen och Daff stod och kollade allvarligt på oss, som vanligt.
"Okej, vi har fått en intervju. Med Aftonbladet Boom. Imorgon" sa han och killarna började hoppa runt, varför vet jag inte men de är som de är.
"Det finns dock en hake." sa Daff och killarna slutade hoppa runt
"De vill endast göra intervjun med Oscar och Felix, så det är enbart ni två som ska åka imorgon"
killarnas ansikten sjönk, men Oscar var glad.
"Varför?" frågade Omar
"De ville göra något inslag med en som hade flickvän och en som inte hade för att kunna se hur det påverkar eran karriär och vänskap, eller något sådant" killarna blev tysta, de visste inte vad de skulle säga. Tillslut så ställer sig Ogge upp, allas blickar är koncentrerade på honom.
"Men då får ni göra en riktigt grym intervju imorgon ju" sa han och gjorde Highfive med både Oscar och Felix, alla började små skratta lite. Vi fortsatte att prata lite mer om framtida konserter, intervjuer och nya musikvideos och låtar som skulle spelas in.

Då Daff var fortfarande kvar i studion så jag och Oscar hade hela huset för oss själva, vilket var ganska ovanligt för Daff brukar åka hem tillsammans med oss om det inte är något han måste verkligen göra i studion, som idag. Imorgon skulle Oscar göra sin intervju som skulle livesändas på Aftonbladet TV, jag tror inte han är nervös men jag är så nervös.
"Jag går in och duschar Oscar" sa jag till Oscar som låg på min säng och spelade på sin gitarr som han brukar lämna kvar här
"Du vill inte ha sällskap?" sa han och log
"Om du lovar att endast schamponera mitt hår och ingenting annat?" sa jag och han fattade vad jag menade, att vi inte skulle ligga med varandra i duschen utan bara duscha.
"Kör till" sa han och gick upp från sängen, lade ifrån sig gitarren, och tog min hand och gick mot badrummet. Vi klev in i duschen och började duscha, han höll sitt löfte om att bara schamponera mitt hår.

Klockan började bli mycket när vi kom ut ur duschen, Daff hade fortfarande inte kommit hem. Jag kollade på klockan 23:56, dags för att sova. Oscar skulle upp tidigt imorgon för att åka till intervjun. Vi gjorde oss iordning och lade oss i sängen.
"Hoppas intervjun går bra imorgon för dig" sa jag
"Jag vet redan nu att det hade gått bättre om du hade fått följa med" sa Oscar och pussade mig på näsan
"Men jag kommer kolla på dig via datorn"
" Då kanske det går bra då" sa han och kramade om mig ännu mer. Sedan sa vi inget mer utan bara låg och tittade på varandra tills vi somnade båda två.

A/N: Inte så långt kapitel men det får gå. Igår hade vi nattinnebandy i min skola och asså vi mötte ett lag som var så aggressiva. De slogs med sina klubbor och var jätte arga, och alla var tjejer. Det var det som gjorde mig förvånad för de såg jättesnälla ut osv men de var mer som Häxan Surtant.

o.e | SommarlovetWhere stories live. Discover now