28.

2.1K 78 2
                                    

Ingens POV

Dagarna gick. Veckorna gick. Månaderna gick. Allting var perfekt mellan Tilda och Oscar, de var de där nykära paret öven om de snart hade varit tillsammans i ett år. Fansen hade börjat förstå att Oscar verkligen älskade Tilda och de slutade hata mot henne, de få som gjorde det. Ingenting kunde sära på dem, de älskade varandra så himla mycket. Tilda tar snart studenten, för att vara exakt tar hon studenten om 2 dagar. Hela henner värld är perfekt nu. Hon har en pojkvän som älskar henne, hon går ut gymnasiet med bra betyg, hon har tre bästa kompisar som betyder allt för henne. Efter studenten ska hon, killarna och resten av crewet åka till USA ännu en gång för att försöka slå igenom där. Kontakten med Johanna är borta, de har inte pratat sedan nyår, de har helt enkelt växt ifrån varandra. Folk försöker bli nära kompis med henne enbart för att hon känner The Fooo Conspiracy, men sådana personer försöker hon undvika.

I Oscars värld är det enda som existerar Tilda och musiken. Varje gång han ser på Tilda får han fjärilar i magen, trots att det snart har gått ett helt år. Vad gjorde han innan Tilda fanns i hans liv? Hade han något liv då? Innan Tilda fanns ingen riktig glädje i hans liv, det kommer han ihåg. Han gjorde som han brukade då, dansa, sjunga, dansa, sjunga, sova. Det fanns ingen riktig glädje i honom fram till han träffa henne.

Omar har flyttade upp till Stockholm efter att han fyllde 18 år i maj. Han ägnade hela sin själ till bandet och musiken, det var hans dröm.

Ogge har hunnit fylla 19 år, vilket han gjorde i februari. Sedan nyår har han börjar träffa en tjej, de var tillsammans i ungefär tre månader innan han kom på henne ligga med Lukas, Felix kusin, IGEN. Det var någonting som Lukas störde sig på hos Ogge när det gällde honom och tjejer, ingen vet varför men så var det. Ogge kom över tjejen ganska snabbt, det var väll mer en engångsgrej. Han sökte inte efter kärleken.

Felix som också hunnit fylla 18, har inte tagit ett enda piller sedan den dagen på sjukhuset, nu framstår han som vanliga gamla Felix igen. En kille som springer runt och leker och dansar och sjunger. Likaså som alla andra lägger han ner all sin tid och själ i musiken. Allting verkar bra när det gäller honom.

Bandet blir bara större och större, fler och fler fans kommer och är med i FoooFamily. Nu kan killarna inte ens gå själva ute på stan utan att bli igenkända, vilket de kuna för 1 år sedan. De har spelat flera konserter som varit utsålda på nolltid. Nya låtar har kommit som har släppts. Direkt när Tilda tar studenten tar de och åker till USA där de har börjat bli lite poppis, de ville verkligen slå igenom i hela världen. Killarna levde sin dröm.

A/N: Ja jag vet att ingen av killarnas födelsedag är när de egentligen är, förutom Ogges, men det är min berättelse så jag bestämmer. MOHAHAH. Jag vet att det är ett kort kapitel men alla andra kapitel jag brukar skriva brukar ligga på typ 1500-2000 ord så det jämnar ut det.

LÄS ÄVEN MIN NYA NOVELL OM FELIX SANDMAN --> f.s | Ditt Spel

o.e | SommarlovetWhere stories live. Discover now