"Awak nak makan apa-apa lagi tak ?" Dibawakan makanan yang berisi nasi ayam untuk wanita tersebut. Katanya mengidam nak makan. Disebabkan itu dia pergi keluar mencari makanan itu.Wanita yang sedang bermain dengan seorang budak lelaki itu tersenyum kerana lelaki tersebut membawa makanan kegemarannya. "Aries makanlah dulu Rexi nak amik barang kejap" lembut suaranya meminta izin kepada Aries.
Aries hanya tersenyum namun jauh disudut hatinya dia merasakan kehilangan sesuatu. Belum sempat dia berangan ada suara anak kecil sedang menegurnya. "Ibu Fateh nak ikit boleh" disentuh hidung milik ibunya sebelum diberikan senyuman yang comel kepada Aries.
Aries hanya tersenyum girang melihat telatah anaknya. "Boleh sayang kita share sama-sama ye ibu pun bukan makan banyak nanti ibu gemok dah nanti Fateh lari" dicuit hidung milik anaknya.
Fateh sudah mencebikkan bibirnya. Terus dipelukknya badan ibu tercintanya "nape akap camtu, Fateh tak cuka lah ibu !!" Dah lah pelat comel lagi !! Terus dicium pipi anaknya itu. " okey ibu mintak maaf ye jom makan ibu suapkan ye"
4 tahun masa sudah berlalu dia sukar untuk melupakan apa yang berlaku di dalam hidupnya. Detik hitam membawa dirinya jauh daripada suami nerakanya. Dia nekad membuang jauh perasaan cintanya kepada Tengku Rizqish namun sayangnya itu semuanya sia-sia.
Dia sukar untuk melupakan suaminya. Aries tidak menyangka bahawa ada sedikit benih di dalam rahimnya sebelum dia membuat keputusan untuk lari daripada Tengku Rizqish.
Pernah suatu malam Tengku Rizqish pulang ke rumah dalam keadaan mabuk dan dia dinodai secara kasar oleh suaminya. Sakit yang dirasakan tidak tertanggung. Dia menangis namun Tengku Rizqish hanya memarahinya sahaja.
"Kau amik duit ni anggap jelah kau tu pelacur 1 malam aku" diletakkan wang sejumlah 10k di atas meja bilik isterinya.
Aries hanya menangis teresak-esak dia tidak menyangka yang Tengku Rizqish akan meminta haknya dalam keadaan sebigini.
Terus dirinya merasakan dialah wanita yang tidak berguna untuk suaminya. Dipalsukan kematian buat kedua kali supaya Tengku Rizqish tidak menjejakinya. Dia terpaksa kalau tidak jiwanya sakit.
"Ibu Otylia nak juga boleh tak" terus didakap Aries dengan sekuatnya. Hampir nak tercekik Aries akibat didakap oleh anak pertamanya. Dia bersyukur kerana tuhan mengizinkan dirinya mengandungkan anak suaminya. Walaupun dalam keterpasaan melekat juga kembar di rahimnya.
"Untuk anak ibu, semuanya boleh sini ibu suapkan" dengan penuh kasih sayang dia menjaga permata hatinya. Kerana cintanya terhadap suaminya kuat disebabkan itu tuhan mengizinkan dirinya mempunyai dua permata untuk menjadikan dirinya kuat.
"Ibu sayangkan Fateh dengan Otylia sangat-sangat ye" terus dicium dahi milik anak-anaknya. Diberikan kekuatan melaui Fateh dan Otylia. "Terima kasih Ya Allah kerana engkau berlaku adil kepada diriku"
Sebenarnya untuk malam dia dimasukkan ke dalam hospital akibat ditumbuk suaminya sebenarnya dia masih hidup cuma dia berpura-pura untuk mati. Eirvard selaku adik kepada Tengku Rizqish merancang semuanya. Dia tidak mahu abangnya mengasari dirinya.
Dan malam itu dia dengar semuanya. Dia tidak menyangka bahawa dia merupakan anak angkat kepada Dato Zamree. Dia menangis bukan kerana ingin pergi tetapi menangis kerana dibodohi secara terang-terangan.
Selepas sahaja mendengar Tengku Rizqish sudah pengsan terus dibukakan matanya. Danny yang terperanjat itu terus memeluk badan milik adiknya. Berpisah selama berbelas tahun sangat merobek hatinya.
"Danny awak abang saya ke ?" Untuk kepastian terus dia merenung wajah milik Danny
"Ye Aries sayang, saya abang awak, tu dekat sebelah Aries nama dia Roses dia adik Aries" dilihat muka milik wanita disebelahnya. Hampir sama dengan mukanya.
"K-kenapa semua buat Aries macam ni"meraung dirinya didakapan Danny. Roses sudah menangis seperti orang gila melihat kakaknya meraung seperti itu.
"M-mmafkan kami Ries, kami terpaksa, abang gagal jaga Aries" dicium dahi milik adiknya. Allahuakbar sakit sungguh dirinya melihat Aries seperti ini.
Dan selepas itu dia pengsan dia tidak ingat apa yang berlaku.
Sedang dia leka termenenung, Fateh yang sudah siap makan itu mencium pipi milik Aries, sayang sungguh dirinya kepada ibunya. "Ibu okey".
Aries membalas balik ciuman milik anaknya. "Ibu okey sayang mari sini anak-anak ibu, ibu nak peluk" mereka berdua terus menghampiri Aries. Aries memberikan ciuman yang hangat kepada mereka berdua.
"Ibu sayang kamu berdua sampai ke akhir hayat ibu" mengalir air matanya. Bukan kerana apa, dia sangat-sangat merindukan suaminya. Sekejam mana Tengku Rizqish dia tetap berasa berdosa kerana meninggalkan suaminya.
"Suatu hari nanti kalau Aries dah bersedia, Aries akan jumpa abang, sejahat mana abang, Abang masih suami Aries" direndahkan dirinya untuk memberikan ruangan kepada anak-anaknya untuk memeluk dirinya.
Rexi yang baru sahaja ingin melangkah masuk ke dalam rumahnya hanya memerhatikan sahaja gelagat Aries. Selama ini memang Rexi yang menjaga Aries.
Dulu masa seluruh keluarga angkat Aries dibunuh dia dengan pasukannya terus membawa Aries ke rumahnya. Dijaga wanita itu seperti kakaknya sendiri. Rexi tidak percaya bahawa abangnya berlaku kejam kepada kakak iparnya.
"Aku jaga Aries tanpa sedikit calar pun sampai dekat tangan kau hampir mati kau buat Aries" kalau diikutkan kesabarnya memang dia akan menumbuk muka abangnya. Namun di sabarkan juga hatinya, bukan masanya lagi untuk menemui ahli keluarganya.
Masih ada lagi kerjanya yang belum selesai. Dia janji selesai sahaja semuanya dia akan pulang ke rumah Datin Medina itu janjinya.
"Rexi rindu belaian dari mama" sekuat mana dirinya, dia selaku anak kepada Datin Medina tetap akan merasakan sedih kerana sudah berpisah dengan Datin Medina selama berbelas tahun.
"Sikit je lagi masa ma, dan semuanya akan seperti biasa, Rexi janji Rexi akan balik dekat mama" terus dia melangkah masuk ke dalam rumah tersebut dengan senyuman yang penuh kepura-puraan.
————————————
Siapa di sini rindu Rexian Imier ? Jadi dah tahu kan siapa yang jaga Aries sekarang ? Bukan Danny tetapi Rexi huhuhu.
Maaf lambat kelass woi
YOU ARE READING
ARIES COMPLETE [BAKAL TERBIT]
Mystery / Thriller𝐂𝐎𝐃𝐄 : 𝐁𝐀𝐑𝐀𝐇 𝐎𝐓𝐀𝐊 + 𝐃𝐄𝐑𝐀 𝟏𝟖+ ‼️ 𝐓𝐨𝐩 𝟏 𝐇𝐢𝐠𝐡𝐞𝐬𝐭 𝐑𝐚𝐧𝐤𝐢𝐧𝐠 - 𝐇𝐚𝐩𝐩𝐲 (𝟐𝟏-𝟐𝟐) 𝐓𝐨𝐩 𝟏 𝐇𝐢𝐠𝐡𝐞𝐬𝐭 𝐑𝐚𝐧𝐤𝐢𝐧𝐠 - 𝐓𝐡𝐞 𝐁𝐞𝐬𝐭 𝐏𝐥𝐨𝐭 𝐓𝐰𝐢𝐬𝐭 (𝟐𝟏-𝟐𝟐) Selepas kematian keluarganya kehidupan Arie...