Hoofdstuk 22

423 37 6
                                    

Er ontsnapt een traan, hij rolt over mijn wang en valt daarna op de foto. Ik kijk om hoog en laat me op mijn rug vallen, ik sla het fotoalbum rustig dicht en leg het naast me. Ik kijk naar het plafond en probeer mijn hoofd leeg te maken, maar als er iets is wat ik wil is het bij mama zijn.  Het is even stil, maar alsof het niet erger kan schuift iemand een briefje onder de deur van mijn kamer door. Is mijn vader nu ook al te bang om mijn kamer op te komen ofzo?
Hoe dan ook, ik rol op mijn buik en  kruip naar het net onder de deur doorgeschoven blaadje toe. Er is een post-it op geplakt met de tekst: 'Deze heb ik bij het ziekenhuis meegekregen toen jij weg was, het is een online vragenlijst die je moet invullen. Pap.'
Ik besluit maar gewoon te doen wat ik moet doen, ik hou nu eenmaal niet van ruzie met mijn vader. Ontdanks dat het wel lijkt alsof ik die nu heb.
Ik sta op en loop naar mijn nachtkastje, trek een laatje open en haal mijn tablet eruit. Ik zoek de site op die op het blaadje staat, log in met de gegevens die ik heb gekregen en moet best lang wachten tot het inloggen is geslaagd. Als het laden eindelijk afgelopen is, komt er een lap tekst in beeld met daaronder een knopje met 'beginnen'. Aangezien in geen zin heb om te lezen wat er allemaal staat, klik ik direct op de knop.

1. Bent u in de afgelopen 12 maanden opgenomen geweest in [ZIEKENHUIS-NAAM]?
□ Ja
□ Nee

Ik klik op nee, ik woon hier pas dus dat lijkt me logisch.

2. Heb je wel eens last van de onderstaande dingen? (Meerdere antwoorden mogenlijk)
□ Duizeligheid
□ Misselijkheid
□ vermoeidheid
□ Last met ademen

Ik tik Duizeligheid en vermoeidheid aan, dat waren tenmiste de antwoorden die ik in het ziekenhuis ook gegeven had.
Zo gaat het door tot ik 39 vragen heb beantwoord, en ik weet dat er 40 vragen zijn. Tijd voor de laatste!

40. Welke diagnose verwachten jij en je naasten?
|___________________|

Een open vraag....

Replay {DUTCH}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu