Hoofdstuk 33

274 16 2
                                    

Ik kijk toe terwijl Nicole al het werk doet.
Keukenkastjes die openen en sluiten, broodjes die de oven in gaan en beleg dat over het aanrecht vliegt.
Wanneer Nicole de tafel wilt dekken, voel ik mezelf verplicht ook maar eens in actie te komen. De hele tafel ligt namelijk nog vol met kaftspullen en boeken. Vermoeid sta ik op. Alle kaftspullen duw ik in een grote zak, en de stapel boeken verplaats ik in verschillende porties naar de andere kant van de ruimte. Om ze vervolgens in een grote brede tas te zetten. Zo kunnen we dadelijk alle boeken in één keer naar boven brengen. Nouja, zo kan mijn vader het in één keer naar boven brengen. Als je het aan mij over laat zal het nooit boven terecht komen, want zo sterk ben ik natuurlijk oo keer niet.

Een tijdje later is mijn vader gearriveerd en hebben we allemaal onze broodjes opgegeten. We hebben onszelf op de banken voor de televisie geïnstalleerd, en zappen alle zenders af maar kunnen niks interessants vinden. Dat vind ik niet bepaald gek, het is middag, de meeste goede films komen pas 's avonds op televisie. "Hadden we niet een paar dagen geleden 'The Hungover 2' opgenomen?" merkt Nicole op. "Oh ja," zegt mijn vader uitbundig. Ik wist dat hij dat een leuke film vond, maar zelf heb ik hem nog nooit gezien. Mijn vader drukt enthousiast op de knopjes van de afstandsbediening, maar de televisie is niet zo snel. Terwijl ik probeer mijn lach in te houden, zit ik geamuseerd toe te kijken. Uiteindelijk is het hem gelukt om in het menu vab de televisie te komen waar alle door ons opgenomen programma's staan. De opname die wij willen kijken staat bovenaan. Zonder toestemming te vragen aan Nicole of mij start mijn vader de opname en gaat met een diepe zucht achterover zitten. Aandachtig kijken we naar de film, maar na ongeveer een half uurtje moet ik naar het toilet. Ik sta op en loop richting de hal, waar de deur naar het toilet zich bevindt. Ik open de deur, maak het licht aan in de kleine ruimte, en sluit de deur af wanneer ik de ruimte betreed.
Ik trek mijn broek en onderbroek omlaag en ga op de ijskoude toiletbril zitten. Wanneer ik weer klaar ben was ik mijn aan de wasbak, die zich  in diezelfde ruimte bevindt.
Als ik klaar ben open ik met schone handen de deur, doe het licht uit, en loop naar buiten. Dit betekend dat ik in de hal uitkom, met links van mij een deur naar de woonkamer, en rechts de voordeur. Ik wil terug naar de woonkamer om de film af te kijken, maar een mooie berg post op de deurmat trekt mijn aandacht. Ik buk me en staar naar de post op. Ik raap een paar enveloppen op en kijk naar de ontvanger. Er zit een brief tussen aan mij, afkomstig van het ziekenhuis.

Replay {DUTCH}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu