البارت 27
نور الصعيدوصل الدهشوري وأبنه للمشفي وعلم الزايد بذالك فأمر أسد أن يمنعه من الدخول ولكن الدهشوري قد دخل إليهم برجاله مسلحين وقف وبجواره أبنه كريم وخلفه رجاله في مواجهة الزايد الذي يقف جميع أحفاده بجواره وحوله ....
- جاي ليه ، متستعجلش علي حسابك ، حسابك جاي جاي وحق ولادي هاخده منك ويكون في علمك شوية النسويين اللي انت جايبهم معاك دول ولا يهزو شعره وحده من رأس أصغر حفيد من أحفادي دول بالعكس أصغر واحد فيهم بميت واحد من شوية العيال اللي انت جايبهم دول .....= طيب أسمعني انت بقا ، أنا هاخد بنتي وأختي غصب عن عين التخين فيكم وانت راح منك اتنين ومش هتستحمل يروح منك الباقي قدام عينك ، بس وعد مني هخليك تدفنهم كلهم واحد بعد واحد بإيدك دي ....
تحدث جاسر بدلاً عن جده
- اللي أنا أعرفه عنك انك بق ، يعني بتتكلم كتير وكلامك أكتر من أفعالك بس اناهوريك أحنا كلام ولا أفعال ، وأقسم بالله لهاخد حق أبويا ومش منك من أبنك ده وقدام عينك ......= اللي أنا عملته في أبوك يبين لك إذا كنت بتكلم أكتر ولا بعمل أكتر .....
لم يتحمل جاسر أعتراف الدهشوري بقتل والده ، تقدم ليهجم عليه ولكن رفع رجال الدهشوري أسلحتهم في وجه جاسر والزايد وجميع أحفاده ، توقف جاسر خوفا علي إخوته وأولاد عمه ، لتظهر نور فاجأة ويظهر عليها التعب ، نظر الجميع ليتفاجئوا بها وهي تستند علي باب غرفتها وتوجه حديثها لـ دهشوري .....
- انت جاي هنا عايز ايه ...
تقدمت منه بسخرية
- دمرتني ودمرت حياتي وكنت السبب في أذية أمي اللي ربتني ، زورت وقتلت كل دا وجاي ليه دلوقتي عايشة مخدوعة وعايشه مع واحد تاني بقوله يابابا وهو مش أبويا وأبويا الحقيقي عايش علي وش الدنيا ولا علي الست اللي كنت فكرها أمي طول السنين دي وأنا أمي ميته وأنا مش قادره أترحم عليها حتيأقترب منها خطوة
- هعوضك علي كل دهأبتعدت هي عنه
- تعوضني عن ايه عن أهلي اللي مطلعوش أهلي ولا عن أخويا االغريب عني ولا علي الراجل الوحيد اللي حبيته وهو أصلاً عدوي ، أنا لو هترمي في الشارع أهون عليا اني أروح معاك انت قاتل مجرم ، أنا مش ممكن أكون بنتك أبداً .....تقدم كريم منها وأمسكها من زراعها .....
- انتِ هتيجي معانا دلوقتي ..أتجه أسد لهم وأمسكها من زراعها وجذبها خلفه .....
- أبعد أيدك عنهاأبتسمت لكلام زوجها وتمسكه بها ولكن سرعان ما تحولت أبتسامتها تلك لـشلال دموع وقلب محترق عندما سمعته يقول ....
- دي هتفضل معايا عشان هتكون نقطة ضعفكم هتكون هي السلاح اللي هدبحكم بيه ....ثم تفاجئ الجميع بوجود الشرطه ......
- غريبه أكبر عدوين لبعض متجمعين مع بعض ، مش غريبه دي يا زايد باشا .....
أنت تقرأ
نور الصعيد
General Fictionعاشت عمرها لم تعرف أن لها أهل موجودين في الصعيد ..وفجئه تكتشف أهلها وتجبر علي الزواج بابن عمها ولكن ماذا اذا كانت هي في الحقيقه تزوجت من أكبر عدو لها وليس ابن عمها ..نور الصعيد