Bölüm 23- Araştırmak
*****
"Şerif Lee... Sizin burada ne işiniz var?"
Sorum, yüzünde alaycı bir gülümseme oluşmasını sağlamıştı. Bir şerife sürekli kafa tutuyor olmam cesaret miydi, yoksa aptallık mıydı ben bile emin değildim ama bilmem gerekiyordu. Onun burada ne işi olduğunu, Luke ve diğerlerinin neden bu kadar tedirgin gözüktüklerini... Hepsinin nedenini bilmeliydim çünkü bu garip duruma nasıl düştüğümüzü öğrenmeden içinden çıkabileceğimizi sanmıyordum.
"Bende aynı soruyu size sorabilirim aslında."
"Biz sadece ufak bir doğa yürüyüşü planlamıştık."
Aklıma ilk gelen yalanı söylemiş ve inanmasını ummuştum. Diğerlerinin ne tepki verdiğini bilmiyordum çünkü Şerif Lee göz temasımızı bozmuyor, sanki özellikle beni sorguya çekiyordu. Bu fazlasıyla tedirgin ediciydi. Söylediğim herhangi bir şey, biz gelmeden önce yaşananları bilmediğim için aleyhimize bir sonuç doğurabilirdi.
"Çok hoş." Yüzünde samimi bir gülümseme oluştuğunda, kaşlarım merakla çatılmıştı. Zaten birkaç saniye içerisinde bu gülümseme silinmiş ve yerini şüpheci bir ifadeye bırakmıştı. "Ama arkadaşların burada işlenen cinayet hakkında pek bir meraklıydılar. Özel olarak gönderilmiş bir şerif olarak soruyorum, kimin cinayetinden bahsediyorlardı?"
Yüzüm donuklaşırken, ellerimin yavaştan titremeye başladığını hissedebiliyordum. Kastettiğim tam olarak buydu işte. Yalanım ortaya çıkmış ve bu da yetmezmiş gibi Şerif Lee hiç beklemediğim bir soru sormuştu.
Bakışlarım Luke'un olduğu kısma doğru kaydığında; Amy'i arkasında tutan bir Alice ve yanında endişe ile beni izleyen bir Luke görmüştüm. John, varlığını hatırlatmak istercesine elini omuzuma koymuş ve bu çok kısa bir an bile olsa minnetle gülümsememi sağlamıştı.
"Şerif Lee, ben gelmeden önce neler yaşandı bilmiyorum ama lütfen söyler misiniz, bizleri tam olarak neyle itham ediyorsunuz?"
Bir şeyler bildiğimi, bilmemeliydi. Eğer beni köşeye sıkıştırmak istiyorsa, bende ona karşılık verirdim.
"Belki siz çocuklar bilmeniz gerekenden fazlasını biliyorsunuzdur, diyordum."
Kaşlarım çatıldı. Neden cevapları bende arıyordu? Eğer bizden önce buraya geldiyse bunu diğerlerine çoktan sormuş olmalıydı. Tabii eğer doğruyu söylüyorsa...
"Söyler misiniz lütfen, bunu neden bana soruyorsunuz? Eğer gerçekten böyle bir şey yaşandıysa önce Luke veya Alice sormuş olmalıydınız."
"Beni yalancı olmakla mı suçluyorsun?"
"Bay Lee, ikimizde konunun bu olmadığını biliyoruz. Gerçekten ne istediğinizi söyler misiniz, lütfen?"
"Ne bildiğinizi bilmek istiyorum. Siz çocuklar çok şüpheliydiniz ve bende sizi araştırdım. Bir şeyler bildiğinizi biliyorum."
Kollarımı göğüsüm de çaprazlamış ve yüzüme alaylı bir ifade yerleştirmiştim. Neden bilmiyordum ama bu adamla her konuşmam garip bir tartışma döngüsü ile sonuçlanıyordu.
"Ah anladım, sanırım siz bilmeniz gerekenden az şey bildiğiniz için biraz kızgınsınız ama cevapları yanlış kişilerde arıyorsunuz. Biz bu kasabada hüküm süren hiyerarşinin en alt tabakasındanız. Yetkililerle görüşmenizi tavsiye ederim."
Güler gibi bir ses çıkartmış ve başını onaylamazcasına iki yana sallamıştı. Biraz sinirleri bozulmuş gibiydi ama aynı zamanda da benim alay eden davranışlarıma ortak oluyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Amelia | Kutsal Cadı - 1
FantasyKutsal Cadı Serisi - 1 | Amelia ~Rowallmoon kasabasındaki küçük bir cinayet, büyük ve olağandışı kapıları açmıştı.~ Dünyaya gelme sebebinizi hiç sorguladınız mı? Bu bencil, adaletsiz ve kesinlikle acımasız olan dünyaya gönderilmemizin bir nedeni olm...