Aku pandang seluruh bilik tidur aku. Fuh....Kemas dan bersih. Habis dah kemas. Vacuum pun siap dah. Baju dan barang asrama pun dah pack untuk esok. Terus aku baring atas katil. Penat yang amat la. Penat jugak mengemas ni. Selalunya ade yang tolong tapi hari ni terpaksa kemas sendiri. Struggle aku kemas dari lepas breakfast tadi...nasib Sejuk je dalam bilik sendiri. Kalau tak..memang aku mengamuk. Nak tidur. Aku try tutup mata.....
" Vvrrrrrrrr!"
Baru 3 saat tutup mata, phone aku bergetar atas meja. Terkejut aku, aku tak ingat pulak aku modekan vibrate telefon tu. Haih!! Malas la nak gi tengok. Abaikan la. Aku tutup mata semula. Phone tu dah berhenti vibrate. Then, dalam 5 saat camtu, dia bergetar semula.
Halah!!!! Sape pulak menganggu waktu rehat aku ni? Nak makan kaki betul. Aku bangun dan berjalan menuju meja study. Terus aku ambik phone. Tengok je, aku teguk air liur. Gulp. Nama "MERENG ❤️🙈" terpapar gah dekat skrin phone. Sudah. Dia tengah buat video call. Halah mamat ni...suka call salah timing! Aku dahla tak mandi lagi pastu nampak serabut sebab baru kemas satu bilik.
Terus aku tarik hoodie dan pakai. Mamat ni kalau tak angkat nanti, mula dia buat perangai 7 SUKU darab 6 dia. Eh? Aku merepek apa ni?! Aku betulkan rambut dan angkat call.
📞: JANGAN LA ANGKAT LAMBAT!
Dia merengek kuat dekat phone. Oi! Better dari aku tak angkatkan? Nasib jauh je. Dah la angkat, bukan camera tunjuk muka dia, camera dia tengah menghadap kabinet dapur. Dah kenape nak tunjuk kabinet kau ni?!
Aku: Buat apa?
📞: Breakfast
Hah?! Aku tengok jam. Hoi! Dah pukul berapa ni?! Dah kul 10 lebih dah. Breakfast apa beruk ni? Makan pagi dah sekarang. Eh! Macam la kau mandi Adam, oi! Kau pun sama je.
📞: Baby buat apa?
Dia tanya aku semula. Ni sesi bersoal ke? Layan je la. Then, dia angkat phone dia dan tunjuk breakfast dia buat dengan muka bangga. Aku angguk je la...ha, nampak sedap..nampak sedap. Haih! Mamat ni, takde orang ke kat umah dia. Dengan tak berbaju, just pakai boxer gi buat breakfast. Nasib dia nampak handsome je. Boleh nampak yang dia dah mandi. Comel. Tapi rambut dah makin panjang. Esok nak balik sekolah pakcik oi! Kena cukur kalau gitu.
📞: BABY!! BUAT APA?!
Dia tengking manja tiba-tiba. Terkejut aku walaupun dalam fon. Aku lupa yang dia tanya tadi...hahaha..sape suruh kau handsome? Lupa dah aku nak jawab.
Aku: Kemas bilik! Takyah jerit² la
📞: Kemas bilik honey sekali....
Dia bersuara mengada dengan buat muka budak dia. Eh mamat ni! Kau ingat aku maid kau ke! Maid kat umah dia tu buat apa?! Duduk sembang tepi kolam? Kemas sendiri la.
📞: Abang Adam kemas bilik, Danny bagi 300
Dia mula buat suara budak. Eeee.....aku tengah video call dengan anak sape ni? Budak mana ni? Comel sangat. Eh? Aku cakap apaaaaa ni?!
📞: Abang Adam, senyap kenape? Terrrmenuuuuuuung je keje dia
Hei budak ni. Kuajar dengan orang lebih tua. Ade kena tampar japgi.
Aku: Hish! Buat Video call ni memang nak tunjuk beruk makan je ke?!
📞: Hah? Nape? Baby nak buat benda lain ke?
Hah? Dia jawab apa ni? Aku perli tau. Buat perli aku macam hambar je. Dah kacau waktu aku cuba nak berehat.
📞: Baby nak buat apa? S*x online?
Uhuk! Tersedar air liur aku! Uwaa.....beruk ni cakap apa ni? Dah la dia cakap selamba tanpa reaction pulak tu. Aku nak endcall. Nak endcall la camni. Aku terus tekup phone aku ke bantal. Haish...panasnya sekarang. Panas muka sampai hati.
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...