Extra Deraft 6: Love Fever

799 46 9
                                    

(End of preparation Class)

Lepas habis kelas preparation je, terus aku kemas barang. Aku susun buku bawah meja dan ambik bag sambil keluar dari kelas terus. Nak kena cepat sebelum ada.....

"Rul..

Hish...tak payah panggil aku la. Aku takde masa nak layan kau. Aku buat tak dengar and blah macam tu je. Aku baru je mention tadi, sebelum ada yang tegur aku. Jangan sesiapa nak halang aku, ada kena kick japgi. Kau orang pun sama. Aku nak cepat ni. Pebende asrama jauh sangat nih? Nak kena lintas koperasi pulak. Hish. Eh? Koperasi? Masuk  dulu la. Masuk je, terus aku capai air dengan roti. Hhmmm..lagi nak ambil apa? Panadol? Baby nak apa lagi? Susu? Hhmm susu. Dia perlu susu.

"Ni je, Rul?"

Yes. Mohon cepat. Aku angguk je. Takde masa nak layan. Kira cepat sikit. Takkan 4 barang pun ambil masa setahun nak kira. Dia kira bila tengok aku tak balas.

Rul: Okay thanks

"Nak plastik tak, Rul?",

Rul: Ouh it's okay

Err..aku nak cepat. Aku keluar terus dari koperasi.

"Awal gila kau keluar...

Sapa kau? Berambus. Aku jalan lepas dia tanpa tegur balik.

"Oi anj*Ng!"

Asrama. Asrama. Asrama.

Finally sampai pun asrama.

Bilik. Bilik .Bilik.

Haish jauh bilik pun. Blok sunyi agi. Ada beberapa orang je baru masuk. Sampai je bilik, aku buka pintu. Terus aku ke locker.

Baju. Baju. Baju.

Capai je la baju coklat ni. Aku buka baju melayu. Baju melayu sila masuk bakul dan pakai T-Shirt coklat tadi. Perlu ke tukar seluar juga. Hhmmmm? Tukar je la. Nak pakai short pant. Aku perlu cepat.

"Eh? Awal balik Rul?",

Hish, kejut aku natang ni! Aku tak tutup pintu ke tadi.

" Kau okay tak? Cam kalut je?",

Aku: Hah? Okay....okay

Aku ambik beg dengan barang aku beli tadi. Dan jalan keluar bilik.

Aku: Aku keluar jap Wafi, jangan lock pintu

Wafi: Ha okay! Kau kalut ke mana ni?

Aku: Blok G. Bai Bai

Banyak tanya betol. Bukan ada kaitan dengan kau pun. Er...Whatever la. Aku kena cepat. Buat aku lambat je mamat ni.  Aku dah tahan sehari ni. Apahal la blok aku jauh nak mampus dari blok G. Haish.

Blok G. Blok G. Blok G.

"Assalamualaikum abang Rul"

Diam. Aku takde masa. Waalaikumsalam. Halah. Aduh banyak pulak junior ni pun . Lari je la. Aku kena lari.

Fuh sampai akhirnya. Nasib aku ikut jalan blok junior terus. Dekat sikit dari jalan ampaian belakang. Sampai Blok G, dah banyak penghuni dia duduk merata tempat. Macam kuman. Aku buat tak tau je la sape yang pandang aku. Sibok pandang aku kenapa? Halah Rul, hiraukan diarong. Mana bilik baby ni?

Finally, sampai akhirnya, dari perjuangan aku tadi. Susah naw nak sampai. Aku buka pintu, nampak macam roommate dia belum balik. Terus aku ke katil dia. Awww..comel. Dia tengah tido menghadap ke dinding sambil berselimut satu badan. Comelnya. Aku duduk tepi katil dia sambil letak barang atas storage box tepi katil dia.

Hhmmm.......perlu ke kejut dia? Ke biar je dia tido.Gulp. Aku takleh tengok dia macam ni. Defenseless macam ni. Buat aku rasa nak pegang peluk cium je pastu ngam. Ha gitu.  Nasib dia tutup satu badan dengan selimut. Panas lagi ke badan dia? Aku nak touch tapi takut ganggu. Takpela. Aku duduk je la sambil tunggu dia bangun. Ke nak letak tuala basah? Macam tu ke? Halah tak tau la aku?

SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)Where stories live. Discover now