Extra Deraft 9: Crocodile 🐊

825 56 11
                                    

(*Rul's room)

Dia ambik yang paling besar dan letak dulu dekat atas katil. Betul² tepi. Macam bantal dakap. Pastu dia ambik bentuk yang sederhana. Dua pula tu dia ambik. Dia susun bagi berdiri dekat hujung katil. Maybe dia boleh sepak² kot kalau tengah mimpi kena lawan zombie ke? Mana tau. Then, lepas dah susun yg tu, dia ambik lagi dua. Tetap sederhana punya size tapi lebih kecik dari yg dekat hujung katil tadi. Dia letak dekat hujung juga cuma kali ni dekat bahagian kepala pulak. Yang tu untuk apa? Untuk kau rasa ada bende akan jaga kepala ke? Pelik² betol perangai.

Last sekali adalah yang kecik. Ada tiga, dia susun la 3 kecik tu atas yang paling besar dekat sisi katil tadi. Ketiga-tiga beratur menghadap bontot yang berada di depan. Haih...apa yang banyak sangat? Yang pasti semua warna sepesen. Sebiji je!

Okay! Apa yang aku tengah merepek sekarang? Mesti kau semua peningkan? Aku tengah duduk dekat meja study sebelah katil Rul. Aktivitinya ialah tengok Rul duk kemas katil dia. Dia takde la kemas pun..tapi dia duk susun la bantal or anak patung crocodile dia tu. Banyak betol. Dah la katil asrama ni tak besar mana. Macam mana boleh tido ni? Nyenyak ke?

"BABY!!!"

Aku: Hah?

Rul: Termenung apa??

Terhenti lamunan aku kena sergah camtu. Terkejut la!! Jangan jerit tiba². Suka buat sakit jantung betul. Aku mati japgi sebab terkejut, memang aku hantui hidup kau la. Aku pandang muka dia. Dia tengah mencebik tak puas hati dengan mata geram. Nasib handsome. Tapi dalam kepala aku tak menyoal pula dia mencebik sebab apa. Aku masih curious dengan crocodile dia. Kenapa crocodile ye? Disebabkan aku terlalu curious,maka hari ni adalah hari yang ditunggu-tunggu. Akhirnya, aku telah bertanya soalan yang terkubur lama dalam kepala otak aku ni. Cuma dia tak pernah keluar je. Dah berkulat soalan ni! Finally!!!

Aku: Nape obses sangat dengan crocodile?

Dia dari mencebik, terus buat muka terkejut. Eh? Pelik sangat ke soalan aku? Jawab la!! Aku dah curious sangat ni!! Dia pula terkejut lebih. Bukannya aku jerit tiba² macam dia.

Rul: Nape nak tau?

Aku: Sebab nak tau la

Rul: Kiss dulu. Baru bagitau.

Hoi! Selamba dia jawab sambil wink menggoda. Aku pandang roommate dia. Dayat tengah pakai earphone tengok stream dekat phone dia. Fuh! Nasib baik. Wafi dengan Khai takde. Entah la menghilang mana. Tak mau ambik tau.

Rul: Nak tak?

Aku: Hhmm..taknak la.

Hish! Tak terjawab juga persoalan aku yang lama pendam ni. Dia nak juga suruh itu ini. Hmmm..aku pandang semula katil dia yang penuh crocodile.

Rul: Hahaha...comel la

Aku: Malas layan kau

Dia dah mula naik senyum nakal dekat muka. Nak je aku gores muka handsome kau tu dengan bata tau. Biar hilang senyum nakal kau tu!!! Pastu aku gelak je  la.

Rul: Aku suka crocodile sebab....

Huh? Dia nak bagitau? Sebab?

Rul: Sebab.......

Aku: Sebab?

Rul: Sebab.....

Errgh! Budak 3 tahun ni..ada juga hilang suara karang! Sebab apa!!!?

Aku: Sebab kau beruk!

Rul: Hahahaha

Ceh! Seronok pula dia gelakkan aku. Gelak la.. Gelak! Esok kau takleh gelak dah. Malam ni memang aku korek anak tekak kau!

Rul: Hehe...jangan buat muka marah comel macam tu, sayang!

Malas aku layan dia ni.

Rul: Sebab kau la, aku minat crocodile!

Hah?

Dia cakap selamba tiba² sambil angkat baldi berisi baju lembab menuju ke pintu. Pastu, terus pusing ke jalan ampaian tinggal aku tercenggeng kat sini macam burung hilang sayap je.

OI??! Laen kali jawab biar jelas!  Jangan mengantung jawapan la beruk!!!!! Apahal sebab aku pulak? Aku macam buaya ke? Nak cakap aku playboy pun, memang tak la! Dia kan kata aku noob.  Apa Rul ni? Dia merepek sampai curious aku makin meningkat. Sekarang aku curious tambah pening. Dah la macam singa. Perangai beruk. Pastu minat crocodile. SAH DARI ZOO BUDAK NI! HISH!

Haish! Laen kali la aku ugut dia suruh cakap. Dah la sarung bantal pun ada taring crocodile. Hish! Nak balik bilik la tapi sebelum tu, disebabkan dia dah buat aku rupa blur tadi. Aku nak culik satu crocodile dia. Aku ambik yang paling besar. Jangan ambil yang kecik kalau dengan beruk tiga suku ni. Kena yang besar².

Aku: Hey crocodile.. baik kau cakap selamat tinggal dekat katil tuan kau! Lepas ni kau baring dekat atas lantai bilik aku je! 😤

Aku angkut crocodile tu. Apahal la macam nak besar aku je? Nasib lembut dan..... (*Sniff)

Uummmm...bau Rul la. Wanginya. Kau baring dekat atas katil aku je la.

Dayat: Kau nak ke mana dengan crocodile Rul tu Adam?

Aku: Honeymoon! 😊 Jangan cakap dekat Rul tau!

(* Kemudian, Rul balik, dia cari satu blok sampai Blok junior sebab Dayat cakap tak tau. Dua hari kemudian baru jumpa lepas dia lawat bilik Adam. Namun, crocodilenya masih tidak dipulangkan ye oleh Adam hahahhaha. Seminggu kemudian baru dikembalikan semula! Maka Rul mengadu sedeh dekat Cikdi dan Oma pasal crocodile dia kena culik sepanjang 1 minggu)

Cikdi: Tolong la!! Jauhkan Crocodile dari anj*r Haram tu!!!! Sakit telinga aku la!!!

............................................................................

Vote 🌟
Open comment 💬







SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)Where stories live. Discover now