"Baby...."
Suara nakal dia panggil aku. Sudah. Aku mengigil teruk dah ni. Aku terhenti dari berjalan. Kaku lepas dengar suara tu. Terus aku pusing belakang perlahan. Hah! Hah! Bulu roma aku naik semula. Oi! Kenapa kau kat sini!? Dia pandang aku dengan senyuman nakal lain macam. DEJA VU. Tapi kali ni senyum nakal dia lagi nampak jahat dengan mata biru dia. Gulp.
Rul kau kenapa ni? Esok kan nak pulang malam. Nape malam ni!?? Jangan buat perangai. Jangan buat. Jangan!
Memang tak sempat la aku nak lari...dia memang dah dekat dengan aku.Terus aku dapat rasa genggaman kuat dekat lengan kiri. Dia tak genggam biasa dah, genggaman dia buat aku terus sakit tangan. Dia tengah marah teruk ni. Sebab tu juga aku tak dapat nak tengok muka dia. Nak bersuara lagi la aku takut.
Tiba-tiba aku punya pandangan dah ke lain. Dia tolak aku kuat smpai ke dinding. Argghhh!!! Tolong ! Sesape tolong! Ni kabedon apa ni? Dah macam nak buli aku je. Nasib je aku pendek. So, aku hanya mampu pandang dada dia. Taknak aku pandang muka dia sekarang.
Rul: Hei! Pandang aku, baby
Gulp. Kalau aku..aku taknak!..kau nak buat.. buat apa?
Aku: Rul...aku...aku nak kemas bag
Aaaaaaaaaaa.....dah nape sindrom gagap aku datang mat oi!! Uwaa..tolong..tolong la Rul!! Jangan macam ni okay! Nanti aku buat je apa kau nak!
Rul: So?
So? So? So apanya? Uwaaa.. aku dah memang sahkan yang Rul memang terhantuk kepala dia masa kecil. Sebab tu perangai dia gini bila besar. Suka buat aku takut dengan sakit jiwa je. Dia genggam lagi kuat sambil tolak ke dinding. Aku mula ngadu tanpa pandang muka dia.
Aku: Rul lepas...sakit tan..
Gulp. Eh? Eh? Sudah! Mati ayat aku. Ade 4 mata yang tengah pandang kami sekarang. Dua orang junior sedang berdiri dekat belakang Rul. Diarong macam nak lalu tapi dihalang Rul. Aduhai, aku lupa kami dekat laluan belakang blok G yang dijadikan tempat lepak juga. Terus muka aku panas.
Tiba-tiba Rul pusing sama, maybe sebab tengok aku dah tak fokus kat dia. Yela, dengan position aku dengan dia macam ni. Dah la junior. Aku tundukkan pandangan ke lantai. Wahai Encik lantai, mohon tolong saya. Tolong tanam beruk kat depan saya ni. Sekalikan dengan servis simen dia dekat tanah. Tapi tolong tinggalkan muka dia je. Eh? Aku merapu pulak masa ni!
Rul: Pandang apa?!
Rul soal marah tiba-tiba. Cuak muka junior tu aku tengok.
Rul: Tak nampak ke? Aku tengah busy..lepak tempat laen
Eh? Aku pandang Rul. Dia arah dengan muka annoying. Busy? Oi! Jangan la buat orang salah faham! Aku pandang junior tu...Dua-dua tunduk pastu pusing ke arah diarong datang tadi.
Hah? Diarong nak blah dah ke? Nanti. Jangan pergi lagi. Tak kesah la sape pun. Tolong selamatkan aku!
Aku: Tunggu!
Habis je aku cakap, Rul tekup mulut aku dengan tangan dia. Dia pandang junior yang berhenti sebab aku panggil tadi.
Rul: Berambus!
Hah? Eh..nanti! Jangan pergi..jangan. Uwaaa.....aku dah tak nampak bayang dua junior tu.
Rul: Baby...kita habiskan cepat k?
Dia soal lembut tapi nada nakal. Hah? Habiskan? Habiskan apa pulak? Aku mula perasan yang Rul makin dekatkan diri dia dengan aku sampai terasa. Gulp. Dia tengah dengan muka nakal dia. Nasib handsome je, kalau tak aku koyak nanti.
Aku: Rul...ade..ade orang la..lepas
Rul: Hah? Shishh!
Dia mengeluh kuat. Terus dia pusing belakang semula untuk halau orang. Masa tu juga, aku tolak dia kuat. Sebab dia dah lembutkan gengaman, Rul tertolak. Dia jatuh dengan muka terkejut.
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...