Extra Deraft 7: Rainy War

665 44 6
                                    

( This chapter jadi 4 day before Adam Demam)

"Hahahahaah"

"Hahahah"

"Hahahahaha" (*Gelak jahat)

Aduhai...aku bukan tengah dalam cerita serial killer ye. Tapi gelak tawa jahat beruk-beruk ni dah macam serial killer. Stress aku kat tepi. Okay, What happen? Bende jadi masa balik dari kelas tadi. Hari ni sabtu, sabtu tarikh berapa aku tak ingat dah. Banyak ngat sabtu yang diarong menggila. Setiap sabtu, kami akan ada kelas prep pagi tapi kejap je, lepas tu student boleh la buat hal masing² or nak outing ke. But today, tiba² masa nak balik dari habis kelas prep tadi, hujan turun. Bukan turun renyai-renyai tapi lebat.

3 ekor ni takleh tengok hujan turun. Lagi-lagi Rul. Maklum budak kecik. Dia dengar je hujan masa nak keluar dari pintu kelas tadi, terus dia lari nak gi tengok hujan. Aku flashback la apa jadi......

............................................................................

"Esok aku nak gi keluar outing, nak ikut tak Cikdi", Oma soal tiba² sambil kemas barang dekat meja dia.

"Ouh nak nak", Cikdi

"Cepat la! Lambat", Rul

Cikdi: Sabar la, kau nak ikut outing tak esok Rul?

Rul: Tak tau, aku malas nak minta rumah telefonkan

Ok! Maksud dari Rul ni, kalau nak outing weekend selalunya parent kena telefon warden untuk mintak permission anak diarong nak keluar gitu.

Cikdi: Problem ke kat rumah?

Rul: Hhmm....tak tapi aku malas. Nanti diarong suruh aku balik, balik pun senyap je

Oma: Camtu kau lompat pagar je, Rul

Cikdi: Hah betol, nanti kami amik dekat jalan gelap

Rul: Kalau outing, nak lepak mana?

Oma: Kita gi Ice skating

Rul: Ice skating?

Oma: Hah abang aku nak gi ice skating..so dia ajak

Rul: *Gulp*

Hhhmm. Nampak naw muka menghasut dua ekor ni. Oma dengan Cikdi senyum jahat sambil tengok Rul.

Oma: Jom la, bukan selalu

Rul: Nanti aku try call rumah

Oma: Haha cantik..Adam?

Aku: Taknak

Malas aku layan. Tak pasal-pasal, patah kaki aku kalau gi dengan tiga ekor ni. Aku jamin diarong main ice skating nanti pun buas.

Cikdi: Alaaaaa....Adam. Nanti tak best kalau tak cukup semua

Rul angguk laju. Dia buat mata puppy tiba². Hish...jangan buat la. Aku lemah macam ni. Muka kau tu handsome. Tampor sampai senget japgi.

Cikdi: Kita ni geng hot tau, bila hot kena duduk sama²

Aku: Sape geng kau? Aku tak

Cikdi: Hish...kita dah janji akan sentiasa jaga friendship kita

Friendship? Baru sekarang kau nak mention friendship. Friendship kau mention tu telah MENYUSAHKAN aku la. Aku kadang² pening tau nak layan.

Rul: Baby.....jom la,

Aku: Taknak, aku nak duduk bilik je ahad ni

Rul: BABBYYYYYYYYYYY.......

Hoi! Bising! Dia merengek tiba². Semua dah tengok sini. Nasib ada yang balik asrama dah. Rul tiba-tiba duduk & dia baling beg dia. Sudah. Buat perangai dah.
Tu tanda dia tengah mogok sebab aku taknak dengar cakap dia. Hish! Apa dia nak je, mesti dia nak dapat juga. Haih!!

SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)Where stories live. Discover now