"Jang!"
Aku: Huh! Sejuk!
Terus aku ambik air yang dah letak macam nak melekat dekat pipi aku ni. Dia ni, suka bagi benda dengan cara pelik tau. Aku la.....
"Termenung apa?"
Aku: Mana ada aku termenung
"MANA ADA AKU TERMENUNG"
Dia ajuk guna suara mengada. Ada aku tampar japgi. Takleh cakap seumur hidup pula karang. Ada ada je nak ngejek aku. Entah napa aku gi setuju nak keluar dengan dia ni. Patutnya cuti aq ni terisi dengan katil la.
"Kawan kau tu lambat lagi ke?",
Dia soal dengan nada penat. Oi, kita tak sampai 40 minit duk sini. Kau buat macam kau dah tunggu sejam. Haih. Apa-apa jela. Aku nak kena pesan benda ni. Kalau tak huru hara japgi. Aku pula yang sakit kepala.
Aku: Mi!
Mior: Ha?
Aku: Japgi kalau kawan aku sampai, kau jangan cakap benda pelik kat dia tau!
Mior: Hah?
Aku: Kalau dia cakap something macam kasar, kau abaikan je. Buat macam tak dengar
Mior: Benda? Kau kawan dengan sape ni? Macam terok sangat je
Aku: Hessh! Buat je la..dia baik je
Mior: Kalau aku taknak?
Aku buat muka fedup. Dia masih dengan muka tolak dia. Hish! Aku mintak sikit je. Ni bayaran kau tau ajak suruh teman.
Okay! Muhammad Mior. Dia ni jiran aku dari kecil. So, nak katakan boleh la macam childhood juga. Dia dengan Khai memang rapat dengan aku masa kecil. Cuma Khai rapat dengan aku sebab kindergarten. Kalau Mior sebab jadi jiran aku. Tapi Mior tak ikut sampai sekolah menengah. Dia sekolah dekat lain sebab family dia suruh. Sampai situ je la aku cerita, yang lain privacy family dia. So, takleh aku nak terang. Kalau nak tau lebih² pun, bukan dia selalu keluar. Tak payah ambik tau la, rasanya ni je chapter dia ada...haha..eh! Jahatnya kau Adam.
Pastu, lepas dia dengar aku balik 2 hari lepas, dia semangat ajak aku teman dia keluar. Padahal kami singgah tempat komik je. Sebab dia kuat baca komik. Haishhhh. Aku teman pun sebab mak dia suruh masa dia minta tu.
So, sekarang aku tengah nervous ni. Nervous nak tunggu Rul. Aku takut Rul japgi dia buat hal. Kenal la Rul kan. Karang dia buat muka elegant dia. Tak pasal aku kena ikat beruk dekat pokok taman ni. Pastu tinggal, biar gagak makan.
Mior: Kawan sekolah ke?
Aku: Hurm!
Soalan apa tu? Aku jawab sambil usha sekeliling Taman. Takut Rul dah sampai tapi tak nampak aku. Taman ni dah la besar. Tempat orang berkelah nama pun. Dengan ada gim kat situ. Aku dengan Mior tengah lepak kat bangku dekat tengah taman. Sebelah kanan ada outdoor gym awam. Bukan private ye. Sebelah kiri ada taman permainan kanak². Yang lain ruang lepak je. Tu je la. Nnti terang banyak2 , bukan nak dengar aku bebel pun kan!
Mior: Yang kau nervous sangat ni kenape?
Saat Mior Tanya tu la. Mata aku tertumpu dekat satu tempat. Gulp. Padahal jauh, aku still dapat tangkap tu dia. Dia nampak handsome walapun tengah cuti sekarang. Rul diri dekat sebatang pokok yang berhampiran dengan bahagian gim. Dia pakai t-shirt putih dengan line orange dekat bahagian bawah t-shirt tu. Rul kalau pakai baju warna putih, time tu dia akan nampak handsome lain macam. Dia diri sambil tengok fon.
Mior: Oi!?
Aku: Ha?
Mior: Kau kenapa?
Aku: Jap en...
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Storie d'amore(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...