CHP6- Bad Boyfriend 2

968 68 12
                                    

"Kamu dua buat apa kat sini?"

Sudah.Si penegur tu tanya soalan sama, cuma tambah satu je perkataan. Bertambah gabra aku. Aku dah berpeluh teruk. Tak tau nak bagi jawapan apa!  La..dia pun datang sini, tak bunyi tapak kaki pun tadi. Aku cuba untuk pandang Puan Maimun. Pandang je, dia jengil aku tajam. Terus aku pandang bawah semula. Puan Maimun ni walaupun hanya staff sekolah di bahagian asrama je tapi dia punya garang tu level Cikgu la. Rupa Cikgu Meena je. Nak bagi alasan apa ni? Tadi kami tengah menari dangdut...diterima ke tak en? Aku serious ni.

Puan Maimun: Kamu tengah bersa

Puan Maimun matikan ayat tiba2. Dia terkejut. Bukan dia je terkejut, aku sekali terkejut lepas tengok sebelah. Dia buat hal apa pulak dah?! Jangan buat hal la.

Rul tiba-tiba jatuh terduduk sampai genggam rambut. Dia buat macam tahan sakit. Oi! Kau buat apa ni? Kalau nak plan pun, bagitau la aku sekali. Ni aku² sekali terkejut. Ngisau japgi plan jadi pen. Eh? Penjara.

Puan Maimun: Eh?! Awak okay tak?

Puan Maimun dah takde riak marah. Dia mula tunjuk muka simpati tengok Rul macam tu. Eh?? Percaya ke?

Rul: Saya tengah migraine tadi...

Rul mengadu dengan suara dalam. Suara tahan sakit. Oi! Jangan merapu. Puan Maimun cuba untuk bantu Rul bangun. Aku pun automatik gi tolong Rul sekali. Macam aku pun tertipu..Uwaa...

Puan Maimun: La...nape kamu tak rehat kat bilik..

Rul: Family saya nak sampai dah.. uhuk3

WOI! Mana ada migraine batuk. Sampai situ pulak dia. Lagipun dia mana ada migraine. Aduh! Aku pulak sakit kepala tengok akal Rul ni. Dia macam ² akal nak buat. Muka Puan Maimun makin percaya. Sorry....Puan Maimun. Saya betol² mintak maaf atas persubahatan penipuan oleh makhluk bernama Badrul Shah ni! Sorry sangat!

Puan Maimun: Awak kawan dia ye? Bantu dia ke rehat kat sickbed dulu

Puan Maimun pandang aku sampai beri arahan. Aku pun macam dah terlibat dengan permainan Rul ni. Aku papah la Rul yang macam nak mati dah ke sickbed. Haih...penat ada kawan mengarut macam ni.Karang mati betol, aku tinggal je. Dia pegang kepala lagi kuat masa Puan Maimun perhati kami dari jauh untuk ke sickbed.

Sampai je depan sickbed..Rul lepas dari bertongkat kat bahu aku. Pastu dia senyum. Kau jangan senyum la. Senyum bangga pulak tu. Aku pandang geram.

Dia pegang pipi aku tiba². Terkejut aku. Terus dia rapatkan muka dia dekat aku. Mata biru dia betol² depan mata aku. Gulp. Aku telan air liur. Kau buat apa ni? Muka aku dah mula panas.

Rul: Hehe..comel! Muah..

Eh? Dia cium dahi aku tiba². Terus aku usha sekeliling.

Aku: Kau buat aa..

Chup!

Ehhh?? Aku pegang pipi. Bukan muka aku je panas sekarang. Telinga aku pun sama naik dah ni.

Rul: Dahi dah, pipi pun dah. Nak bibir pulak..

Dia mintak dengan suara nakal. Hoi! Kau..buat muka apa hah?! Aku ketak gigi. Beruk ni la manusia pertama yang aku kenal suka buat benda mengejut. Tak kisah la sama ada dia jerit ke, dia mengarut ke or dia tengah buat perangai nakal macam ni.

Dia dah mula dekatkan diri dia lagi. Terus aku tahan. Tadi dah la buat penipuan mengarut. Takde masa aku nak layan perangai biol dia sekarang.

Aku: Dah laa! Kau jangan nak mengada!

Rul: Nak la..nape taknak bagi...? Nak...

Dia buat suara mengada sedih. Nape? Oi! Budak kecik dengar sini...

SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)Where stories live. Discover now