(29 March 11:⁰⁹ a.m)
Rul
Pagi........ pagi tadi.... pagi..... tadi... aku.... aku bangun dari tidur. Wah! Menarik! First thing I do in my life for today. Korang? Lepas bangun, aku mandi pulak. Tapi sebelum mandi tu, aku.... Aku tengok cermin. Yes! Seperti yang dijangka ada jejaka handsome. Haishhhh
So, what are we doing today?? Hari ni aku nak cakap pasal life...Eh! Bukan2. Maybe pasal cuti aku. Heh! Entah ler. Nape aku perlu bercerita kat kau semua ni. Baik aku gi tidur je. Aku sanggup bangun awal. Takde la awal mana. Tapi awal la dari hari biasa aku bangun time cuti. Jap! Aku cakap apa ni!! Penat la.
Okay! Fokus2. Aku Badrul. Rul. Or can call me handsome. Bukan nak acah tapi it's fact Kay! Sekarang aku kat mana? Sekarang aku dekat sebuah bangunan coklat dengan aroma kopi. Aku tengah usha....
"Ni pesanan awak"
Eih! Terkejut aku. Jangan cakap tiba2 la. Aku tengah fokus untuk P.O.V aku ni. Aku berhenti main fon dan ambik kopi atas counter. Selepas aku ambik, aku senyum sebelum blah. Boleh nampak yang barista perempuan tu blushing malu² masa aku senyum. Haish...susah kalau handsome ni. Tapi, sorry aku tak berminat. Bukan sebab kau tak cantik tapi sebab......sebab aku dah ada BOYFRIEND YANG COMEL!! Kalau melebihi comel dia pun, maybe sesuku je untuk aku perasan kau. Sebab dia comel lagi..hehe
Keluar je kedai, aku duduk kat meja luar yang disediakan kat kedai ni. Pusing sebelah je ada orang pandang dari jauh. Terus aku pasang topi kat kepala. Aku buka fon semula sambil tongkatkan dagu dengan tangan lagi satu.
Aq try scroll dan tengok news tweet. Hurrmm....90% yang aku usha, buat aku bosan. Benda yang selalu follow pun aku baca tak baca je. Bosannnnnnnnn.....aku pandang kopi atas meja ni. Entah nape aku order kau? Bukan rasa nak minum kopi pun. Acah beli je. Dah aku masuk kedai kopi. Karang aku keluar bawak carpet.. laen citer japgi.
Haish.... Boring mat!
Kita nak buat apa hari ni? Takkan aku nak duduk kat sini sambil pandang cup kopi ni dan cerita apa yang berlaku sekarang kat kau semua je. Habis masa hidup kat situ je...
......cesh!
Urmm haish..sorry2. Hari ni aku teremosi sikit sebab takde Adam. Tu kasar sikit. Aku pun tak tau nak buat apa. Duk kat rumah pun, aku baring je.
Ingat nak keluar sebab nak hilang bosan. Lagi bosan rupanya. Haishh!!! Aku rindu nak tengok benda comel. Dia buat apa ye sekarang? Dia dah lupa aku ke? Dah 2 hari kami cuti , dan dia masih tak contact aku.
Adakah dia lupa aku? serious la!! BABY!! KAU LUPA AKU KE?!! SEDEHNYA.. sob..sob..Aku check status dia. Tengok je ada satu post. WAHHH!! Seriously.....dia ada post something. Ingat tak online langsung. Mesti benda co......... mel.
Hey? WOI! WOI! Gambar ape kau post ni???!! Sape laki kat sebelah dia ni? Aku tak pernah nampak. Kat mana ni?? Dia buat apa ni? Curang dengan aku ke? Pahal nampak rapat sangat?! Adam! Kalau nak curang dengan aku pun PILIH LA LAKI YANG LAGI HANDSOME DARI AKU!! Laki mana yang takde taste ni. Oma lagi handsome dari kuman ni. Ni buat aku geram ni! Aku genggam rambut. Terus aku tekan nomor dia. Aku tak kira! Aku nak dia ada depan mata aku sekarang juga.
"Toot..toot..toot"
Huh? Hey! Dah 3 kali berdering ni, dia tak angkat. Buat apa? Aku end dan call semula.
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...