(11 April 3: ¹⁰ p.m)
Rul
"Kamu dah boleh ke asrama",
Cesh. Poyo. Aku ambik kad pelajar Dan terus blah. Tak lalu nak tengok lama². Terus aku tinggal pondok pakguard tu. Tak pasal2 kena hadap pakguard baru je masuk seminggu. Dah banyak benda suruh aku buat. Tanya itu ini. Biar aku la nak masuk bila.
"Hei! Kenapa kamu baru nak masuk?", (*Suara ajuk)
" Eh! Takde la orang tua. Saya nak jadi cleaner kat asrama tu*, (suara perli)
Nak je aku jawab macam tu. Aku angkat beg dan menuju ke asrama. Sekarang dah habis kelas ni. Patutnya lepas ni rehat kejap. Sampai je kawasan Asrama, aku masuk blok A.
"Eh! Rul! Baru balik ke?",
Haish! Soalan apa kau cuba tanya ni? Nape kau tak tanya, eh! Rul dari langit ke? Macam angel la! Sedap juga aku nak dengar. Ni tak. Malas aku nak jawab soalan yang dah jelas kat mata kau.
Aku senyum je dekat Daniel yang tanya tu dan terus menuju ke bilik aku. Bising betol Blok A ni. Mentang² aku takde beberapa hari. Diarong dah gantung port lepak masing-masing. Apa-apa jela, nak ke bilik dulu. Nak kemas barang Dan ti...
Eh? Bilik aku masih jauh. Nape aku dihalang ni. Nak buli ke? Haha. Comel. Dia depakan tangan dan halang aku untuk menuju ke bilik.
Aku: Baby? Hehe...rindu ke?
Dia buat muka monyok but in the same time macam ada riak sedih. Aku salah cakap ke?
Aku: Hei! Nape tiba2 nakal ni?
Dia masih pandang aku dengan reaction sama. Hei! Kenapa baby ni? Aku dah senyum manis dah. Dia masih tak bereaksi. Then, dia pandang bawah. Lama sangat dia pandang. Sampai aku pun boleh termenung tunggu. Tengok apa kat lantai. Lantai tu lagi cantik ke dari muka aku yang handsome ni. Ni aku nak musnahkan lantai asrama ni!
Aku: Baby? Nape senyap?
Habis je aku tanya. Aku nampak satu titik cecair jatuh ke lantai. Tepat-tepat bawah baby tu tunduk. Dia nangis ke? Terus aku Lepas bag dan pegang bahu dia.
Aku: Hei! Nape baby?
Aku cuba angkat muka dia. Dia cuba tutup muka dia dengan tangan. Geeeezzz... Adam Jangan buat aku macam ni. Muka kau dah merah teruk ni. Comel sangat. Haish..jangan buat reaction macam tu sayang. Tak tahan la.
Adam: Na..
Aku: Ha?
Adam: Kenapa?
Kenapa? Kenapa apa? Dia pukul aku tiba-tiba. Eh! Adam, penyambutan apa yang kau lakukan untuk aku ni. Dah la dia pukul banyak kali sambil nangis lagi teruk.
Aku: Hei! Kita masuk bilik dulu k?
Adam: Tak boleh!
Dia depakan tangan semula dengan masih ada air mata. Aaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Comel sial!! COMEL NAK MAMPUS!
Aku: Kenapa tak boleh? Kita masuk dulu la atau sayang nak bagi orang tengok.
Terus dia pasang muka cuak sambil tengok sekeliling. Dia baru perasan ada yang pandang. Hehe...comel. Aku tak kisah pun orang lain pandang. Tapi kalau pandang niat lain, aku pukul. Dia tarik tangan aku dan menuju ke bilik aku. Shit. Aku bahagian sekarang. Perangai manja apa dia buat ni? Aku suka la. Suka. Suka. Suka sangat. Adam, manja la macam ni selalu.
Sampai je bilik dia buka pintu dan tarik aku masuk. Awhhh..agresif la baby. Suka la.
"Eh? Nape nangis Adam?",
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...