Time table:
-Pertandingan Gotong-royong Asrama(Blok G)
Pagi ni sangat riuh dengar penghuni asrama aku ni.Sama riuh dengan beruk dalam zoo. Nak dikatakan pagi ni, tak berapa nak indah la. Aku ni mengharapkan tido sampai tengah hari sebab takde kelas or kelas extra lepas cikgu kata cuti tetapi. TETAPI! Apakah daya niat aku hari ni masih dihayut laut. Aku terpaksa duduk di depan meja batu depan bilik rekreasi blok bersama dua budak form 3. Melipat kertas yang tak berapa nak lipat...hmm. Aku pandang kertas A4 warna biru ni, hmm...baik aku baring tido. Disuruh buat origami buat apa?? Takde mendatang kebahagian dekat aku pun. Aku ni tak reti pun buat origami. Jadi aku usha budak form 3 sebelah aku ni je.
Dia laju betul buat. Suk Sak Suk Sak! Siap. Jadi betol bulat macam bunga. Aku copy la Suk Sak Suk Sak dia, maka jadi bujur. hehe. Kadang-kadang ingat nak lipat petak je.
"Cepat la sikit Adam!! Banyak benda nak buat ni", Cikdi sergah mengejut tiba-tiba sebelah telinga aku pulak tu. Errgh! Mamat ni memang takde saman ke kejut orang macam tu pagi². Ada juga aku sumbat kertas ni dalam lubang hidung kau japgi atau lempang je muka busy kau tu. Datang dah la tak bunyi tapak kaki. Teleport ke apa?
Aku: Buat sendiri la!
Mula aku rasa nak baling kertas. Dia sambung tarik kerusi dan letak betul-betul depan notice board asrama sebelah bilik rekreasi. Aku tau dia busy tapi takyah jerit-jerit benda sia-sia semata-mata untuk cari gaduh dengan aku. Dah la suruh aku lipat origami. Haram betol. Nak je aku maki-maki. Tapi apakah daya, mulut dia lebih bising dari aku. Aku rasa makian aku tak kedengaran nanti. Macam bunyi burung je nanti. Suruh la aku sapu sampah ke? Ni origami. Kelas seni pun aku fail.
Cikdi: Zee cepat la. Stapler staplerr!!
Heh!! BISING BETOL!!
Zee: Nah!
Irfan: Kau kalut kenapa Di!? Bukan kita nak menang pun
Betol! Aku sokong Irfan! Beruk tu kalut je lebih. Entah nak tunjuk rajin kat sape pun aku tak tau. Aku tau dia jenis semangat tapi jangan bising la! Beza bising dengan semangat tu.
Cikdi: Bukan bodo! Kalah takpe tapi markah rendah dari Blok A memang aku tak terima...memang tak terima
Hah? Ego apa ni?
Irfan: Hish! Salah apo blok sana? Form kita juga
Cikdi: Bukan blok Gila. Aku taknak! TAKNAK!
Zee: Apa yang kau taknak?
Cikdi: TAKNAK tengok muka ngejek anjing-anjing tu!!!
Dia jerit semangat sampai hujung blok ni dengar. Maybe blok sebelah pun boleh dengar suara annoying dia. Mereka pun tertanya-tanya binatang mana yang sesat pagi-pagi ni? Bising macam mesin rumput. Eh? Binatang ke mesin rumput?
Zee: Anjing?
Irfan: Badrul dengan Oma
Zee: Ouuhh
Cikdi: MAKA!!! TAHUN AKU JADI KETUA NI, AKU NAK BLOK NI MENJADI BLOK YANG PALING KREATIF DAN BERSIH!!!! DAN....HIDUP BLOK G!
Zee & Irfan: Wah! Hidup blok G!
Apa benda ni? Ritual apa ni? Uwaaaa penat la aku dengar dia merepek satu. Penat nak melipat satu. Daripada duk menjerit macam takde kewarasan, baik tangan tu jalan. Aku nak tido, selagi blok ni tak bersih or tak dihias, selagi tu la diarong ni memaksa aku bangun untuk buat bende yang macam ni. Lipat².
Cikdi: Form 3, Kenapa Diam? Hidup Blok G!!
Form 3: Hidup Blok G!!
Haih. Terus Aku bangun dari tempat aku duduk dan menuju ke Cikdi yang tengah berdiri berucapan atas kerusi dia letak depan notice board tadi. Tangan dia angkat tinggi-tinggi macam nak laung merdeka buat apa? Aku rasa tadi dia nak stapler benda kat notice board. Tiba-tiba jadi ahli menjerit pulak. Bila la anak tekak dia nak hilang?
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...