CHP 1- Boyfriend

1.1K 81 21
                                    

(24 March- 3:30 p.m)

Lama benor. Buat apa lama sangat ni? Dia nak beli air ke nak main cak-cak kat situ. Haish. Aku sekarang ni tengah tunggu turn tau. Tunggu turn apa? Turn nak pukul orang.Eh! Silap..turn tunggu nak beli air kat mesin gedegang tu je. Eh? Jap, maksud aku air dekat vending machine. Dekat asrama aku ni kadang-kadang bodoh bahasa. So, cipta bahasa sendiri. Kami panggil ni mesin gedegang. Sebab bunyi masa air tu jatuh kot. Kot la...aku pun tak tau lah. Mohon bunyi lembu pulak lepas ni. Nak tengok panggil apa pulak. Aduhai, aku bebel apa ni??

Dah geram sangat dah aku ni. Depan mesin tu ade la couple junior mana entah duk nak beli air ke nak buat maksiat. Dari tadi aku usha je. Dah la panas hari ni. Bila nak sejuk Malaysia ni?

"Oi! Tepi sikit!"

Nak jadikan tiba-tiba, ade pulak pasangan couple lain ni datang dan gi halau couple junior tu. Haih..aku tengah citer apa ni dekat korang? Ala...dengar je la. Dah benda tu je yang jadi dalam hidup aku. Takut junior tu lepas kena halau macam tu. Pergi kelam kabut dia.

"Kau pun blah la!",

Dia gi tepis aku dengan kasar pula. Sumpah aku nak lempang jantan ni.

"Eh! Adam ke? Ssoorryy dow...

Dia mula suara kalut lepas sedar tu aku.

"Dah kau pendek macam junior, aku hampir tak cam dah..",

Oi! Kau memang kan! Dalam panas ni jugak, kau nak mention pasal ketinggian kau. Memang kau sorang je beruk paling tinggi kat atas muka bumi ni. Ade juga orang tersumbat dalam vending machine ni.

Aku: SENYAP!

Aku pusing nak blah dari situ. Gi beli air kat cafe la. Takde la jumpa pasangan monyet dan beruk dalam kepanasan macam ni. Buat hilang mood je.

"Ala Adam! Kau marah aku ke?"

Mamat tak sedar diri tadi tarik tangan aku tiba². Tarik dia bukan biasa². Sampai sakit tangan aku. Sebab dia tarik jam tangan aku je lebih.

Aku pusing pandang dia. Dia buat muka sememeh. Oi ! Hadi! Untuk keseribukalian ye, kalau kau buat muka camtu memang hodoh lagi dari muka biasa kau. So, tak payah nak buat sangat. Aku pandang sebelah dia pulak. Nape aku cakap couple tadi, sebab ade seorang perempuan duk berdiri sebelah Cikdi. Macam student form aku. Tapi aku tak tau nama. Awek mana pulak dia bawak ni? Dokleh Caya Di ni.

Aku: Kau sape?

Terus aku buat muka jijik.

Cikdi: Adamm!!!! Jahat la kau ni, aku cakap sorrykan! Jangan bagitau Rul

Hah? MEREPEK apa dia ni? Buat apa aku nak bagitau dia. Terus aku tarik tangan aku. Baik aku blah.

Cikdi: Adamm........

Sudah. Dia berlari kejar aku. Dah kenapa beruk ni? Takde keje ke? Yang perempuan tu pun duk ikut Cikdi jugak. MEMANG TAKDE KEJE KE DUA EKOR NI?
Sampai cafe, aku beli air, aku bayar, dan aku keluar. Beruk tu masih menunggu dekat pintu cafe sambil sembang dengan perempuan tu.

Cikdi: Dah siap?

Dia tengok air kat tangan aku.

Aku: Kau dah kenapa ikut aku?

Cikdi: Ouhh..aku cari Rul sebenarnya

Aku: Ouuuhhh...aku tak tau

Aku pusing nak blah. Dia tahan.

Cikdi: kau jangan tipu aku Adam, kau beli dua air. Maksudnya satu itu Rul kan..

Aku: Mana ade! Aku beli untuk manusia la!! tepi la....gi dating sana la, buat serabut je

SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)Where stories live. Discover now