(12 April- 9:¹⁷ p.m/ Waktu kelas preparation)
"Sebenarnya Rul Aku nak cakap ni?",
Rul: Hm?
Cikdi: Oma suka kau
.
.Rul: .........
.
.Cikdi & Rul: Hahhahahahahhahahahahahahhahahahaahahah
Rul: Lawak sial!
Cikdi: Haha..aku gurau je tapi serius sikit
Rul: Ha?
Cikdi: takdepape la..habis belom?
Rul: Hish...sabar gila, dah la nak copy paste je kau ni
Cikdi: Hehehe nota kau paling terbaik
Rul: S*Al
Aku pandang fedup ke arah dua ekor tu. Bising dari tadi. Diarong mula gaduh. Lawan mulut. Haish...baik aku fokus buat nota je. Esok nak kena hantar. Nota PJ je. Tapi punya la banyak nak kena take note.
Tapi aku baru perasan yang Oma tak muncul² dari tadi. Menghilang ke mana mamat ni? Jarang hilang. Selalunya Cikdi yang hilang. Ni Cikdi yang duk diam hadap buku. Lain macam ni. Nak mati dah ke mamat ni? Eh! Maksud aku....maksud aku....yang Cikdi ni selalu keluar ganggu awek tapi hari ni dia baik je nak buat nota. Hah! Tu maksud aku.
Cikdi: Adam..
Aku: Senyap!
Cikdi: Aku tak cakap apo pun lagi!
Dia buat muka. Aku buat tak nampak. Terus dia sambung tulis. Aku tak tau dia tulis apa. Sebab tu bukan buku note. Macam buku puzzle permainan yang cari perkataan. Takde kerja mamat ni.
Rul: Nah senget!
Huh? Lajunya. Aku rasa tak sampai setengah jam dia duk buat nota. Mamat ni guna ilmu apa? Buat nota ke dia print?
Cikdi: Yeahhh!!! Nah kau main ni.
Diarong tukar buku sambil gelak bodo. Masalah apa dua ekor ni hari ni? Dah macam orang terencat aku tengok makin hari. Aku rasa aku dah kena ada kesedaran untuk jauhi diri dari tiga ekor ni. Takut aku sekali jadi terencat.
Tukar je, Cikdi kembali ke tempat duduk dia. Menyemak tempat duduk orang je. Padahal depan meja aku dengan Rul ni orang lain punya. Dia struggle copy Rul punya note kat meja sendiri.
Lepas Cikdi blah, aku perasan yang Rul ambil je buku tu tapi dia tak main pun. Aku pandang dia. Dia pandang aku semula.
Aku: Kau kenapa?
Rul: Hm? Takde pape. Buat la kerja.
Dia jawab sambil senyum. Hish! Aku fokus semula kat nota tapi sekejap je. Bukan sebab aku taknak buat, masalahnya Rul punya pandangan tu aku terasa sampai otak tau tak. Buat aku tak selesa je. Dia dah mula tenung fikiran aku ke apa ni!!? Makin tak tenang aku gini. Aku letak pen dan pusing ke arah dia.
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romantik(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...