"Kau gerak Rul, gerak", Imran
Imran dengan muka acah dia tengok Rul. Hhmm. Aku pun penat diarong ni. Entah nape la malam ni diarong main Fun Jenga. Tak paham aku. Padahal student lain senyap duk belajar kat library ni tapi diarong gi bawak seludup mainan ni pastu main dekat bahagian rak komik.Haish! Pastu paksa aku join pulak.
Jenga tu memang macam nak roboh dah sebab bahagian bawah memang tinggal sikit. Aku rasa Rul akan kalah untuk round ni.
Rul mencebik. Haha...comel. Dia tengok Jenga tu sampai nak tembus aku tengok. Karang roboh sebab tajam pandangan kau je wahai Badrul Shah.
Oma: Ambik bahagian bawah sekali Rul
Rul: Diam!
Oma: Njir kau ni!
Cikdi: Hoi..cepat la!!!
Rul: Sabar la bodo!
Imran: Habis la masa kau tamat
Dua2 muka jahat. Macam la diarong akan menang japgi. Lagi2 Cikdi. Muka jahat betol. Aku geram tengok Cikdi buat muka tu. Sebab dia selalu buat dekat aku. Rasa nak tampor pulak.
Akhirnya Rul cuba juga tolak satu blok Jenga tapi kat bawah sekali. Punya lama duk pilih, last dia ambik yang Oma tunjuk jugak masa first² tadi. Dia cuba tolak perlahan. Jenga tu bergoyang.
Cikdi bangun dan menari tiba²
Cikdi:Bergoyang.....Bergoyang......Bergoyang
Haih! Beruk ni dasar betol. Dia berputar pulak. Penat aku tengok. Tapi, benda akan selalu menyebelahi Makhluk bernama Badrul Shah. Dia berjaya tolak Jenga sampai habis. Terus dia bangun dan menarik mengejek Cikdi.
Rul: Bergoyang...Bergoyang
Sudah!
Cikdi: Bab*
Oma: Cams*Al je
Rul: Hahahahahahaha
Oi! Gelak jahat betol! Main game Jenga je pun. Punya la over semua.
Oma: Kau ada mission doe Rul!!
Macam yang apa aku cakap tadi. Ni fun Jenga so, setiap blok ada yang tertulis mission dan ada yang takde. Dan betul cakap Oma, Rul tarik blok yang tulis mission.
Rul: Say "I love you" to someone you never said
Rul baca lepas dia habis menari mengejek.
Cikdi: wuiiihh!!! I love u mat!
Imran: Kau tak buat, kira kalah!
Cikdi: Cepat cakap kat aku!
Rul: Eeehh..buat apo set*n!
Dah berbalah pulak! Memang tak reti nak tenang kalau lepak dengan diarong ni. Patutnya aku gi kelas je malam ni. Belajar kat sana. Aku ambik botol air dekat meja. Haus layan beruk2 ni. Time aku ambik tu la, Rul tiba-tiba pandang aku. Pandangan dia selalu menusuk. Automatik aku pun pusing tengok dia.
Rul: Hafiz! I love U
Hah? Gulp! First time! Aku dengar.
Cikdi: Oiii!!!! Takde...takde...dia cakap to someone u never said!
Rul: Betul la aku buat
Cikdi: Betol Pala otak kau....pendek ni dah banyak kali kau cakap
Imran: Haha...pendek
Oi! Makhluk tak sedar diri. Suka hati je cakap aku pendek. Aku takde la pendek sangat. Kome je melebih tinggi dia. Dasar mulut mintak tampar. Ada aku gi gergaji kaki orang malam² japgi.
Rul: Aku pernah cakap dekat Adam je...Hafiz tak pernah
Rul bangkang dengan selamba sambil buat muka tak bersalah. Dia geleng kepala dengan bangga. Apa dia nak banggakan ni?
Imran: Boleh en macam tu
Oma: Dia ni memang suka buat rule sendiri!
Cikdi: Dasar njir
Rul: Hehehe..tak dengar ke? Aku cakap lagi sekali
Dia tarik nafas
Rul: Hafiz..aku sayang kau
Time tu juga aku rasa ada benda merayap kat bulu roma aku. Apahal kau ulang dengan suara macam tu.Suara gentle. Dah la first time dia panggil nama belakang aku. Aku punya muka boleh rasa panas sampai telinga.
Imran: Uiiii!! Uiii! Uiiii!!! Sweet sweet!!
Cikdi: Uhuk3!! Tekak aku rasa loya..sweet melampau
Oi!! Kome buat aku lagi malu la gila!! Aku terus pukul Rul.
Aku: Kau mengarut ape ni!?
Rul: Confess!
Oi! Dia jawab selamba dengan senyum.
Terus aku fokus tengok Jenga tu semula.
Badrul Shah ni!! Memang tak tau malu. Dari aku mula kenal dia, sampai sekarang ada je nak buat aku rasa nak tanam diri. Sengaja mintak cari nahas. Nasib je tak cakap kuat. Walaupun benda ni sebab game je tapi cara dia cakap buat nampak real.Rul: Okay, Hafiz! Your turn!
DAH JANGAN PANGGIL AKU HAFIZ!
.............................☆゚.*・。゚..........................
Vote! ⭐
Open comment 💬
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...