(17 April)
Tic toc Tic Toc TIC TOC.....
Aku pandang jam dinding kelas. Hhmmmmmm........ Lambat lagi.7 minit lagi. Apahal nampak jam berdetik lambat sangat ni. Aku dah lapar ni. Serious lapar. LAPAR. LAPAR!!! apahal laaaa nak rehat pun macam merana je. Pastu sampai rehat, cepat pula masanya berlalu.
Aku pandang meja sebelah, dah 7 minit hilang mamat ni lepas minta izin ke tandas tadi. Dia tak kembali dah lepas tu. Ponteng la ni....apa lagi kan? Pandai ponteng dah sekarang. Dia makin dekat nak exam, makin kerap dia ponteng sikit². Dah dua kelas pagi ni, dia keluar kelas 14 minit awal dari sepatutnya. Tapi duk bijak macam tu juga. Kau gi belajar dengan alien ke? Apahal tak ajak aku sekali. Kedekut betul.
"Okay, hari ni kelas sampai sini je..Saya ada hal lepas rehat ni"
Hah? Cikgu nak apa?
"Hari ni sape giliran hantar buku ke bilik guru? "
Hah??
Cikdi: Adam cikgu
Hah? Ye en?
"Okay, Adam mohon kutip 1 kelas untuk latihan tadi, letak atas meja Saya",
Hah?
Aku: Baik...baik Cikgu
"Okay bangun semua.. pastikan hantar latihan tadi!"
Kami sekelas ucap terima kasih dan selamat tinggal dengan jayanya kepada Cikgu Wan, Addmath. Woahhh...aku tak expect pun dapat rehat awal. Baru tadi aku duk merengek macam anak katak tau. YEAHHH!! Hari macam menyebelahi aku je hari ni. :D
Budak kelas aku mula hantar buku atas meja aku. Nasib kelas aku ni jenis ikut juga... Walapun siap ke tak, tu citer lain la. Settle la kau sendiri dengan Cikgu Wan. Yang pasti aku siap. Aku pandang meja Rul. Dia dah siap ke? Aku buka buku tengok latihan tadi. Mak ai. Mamat ni dh siap rupanya. Sampai soalan cikgu cakap takyah buat pun, dia bedal sama. Bosan ke? Aku kutip buku dia sekali. Nak hantar cepat². Boleh rehat cepat². Kau bila form 5, masa rehat tu macam masa emas tau tak. Masa tu la rasa otak berjalan sikit kalau hari biasa.
Cikdi: Nah Adam, buku aku yang cantik dan bijak
Aku pandang buku dia. Sama macam Rul. Kat depan mesti ada gambar. Rul gambar crocodile je dia. Cikdi macam² la ada.
Aku: Letak la cepat, banyak mulut la
Cikdi: Eh! No! No!
Dia goyang jari telunjuk sambil muncungkan bibir. Malah dia Cuba duduk atas meja aku. Oi! Tak sexy pun. Aku rasa nak tumbuk lagi ada laa. Tepi! Tak pasal kena samak meja aku.
Cikdi: Aku baik hati nak teman kau ke bilik guru! How? Nicekan kawan kau yang ni?
Kalau la aku ni jenis tak beradab. Dah lama aku nak ludah kat muka dia. Tapi sebab aku di didik dengan adab. Mampu ludah dalam hati je la. Hatuih..hatuih. Ambik kau
Aku: TAK....PAYAH! AKU....nak hantar sorang! Kau melambatkan je!
Cikdi: HUHHH!! AUCH! Sakit! Oma!!! Adam sakitkan hati aku!!
Oma: Kau ni...gi cari gaduh kenapa?
Oma menyahut dari tempat dia sambil susun buku. Pastu dia hampiri kami dan hulur buku latihan dia agaknya.
Cikdi: Aku tak cari gaduh pun!! Aku nak tolong kot!
Oma: Hhmmm...pertolongan kau annoying bab kata Rul
Cikdi: AUCH!! Kau semua memang geng ke? Jahat dengan aku hari ni!
Oma senyum sambil angguk semangat. Terus dia meligatkan tangan berjoget untuk mengejek Cikdi.
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romantiek(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...