CHP 22- Crocodile or Dog?

432 19 10
                                    

(25 April - Prep Class/Petang)

Aku kemaskan beg sambil masukkan bende istimewa hari ni. Aku harap Rul suka bende yang aku nak bagi dia ni. Kalau dia ta..

Bang!

Zaim:Eh bab*n gok gok!

Cikdi: Hahahhaahahaha

HEH! Mamat ni perangai memang takde insurans! Seronok betul dia gelakkan orang. Sedar ke tidak dia yang duk aniaya orang ni?

Cikdi: Kuat melatah betul kau ni

BAH!

Cikdi: AGHHHHHH

EEEGH DIA NI! Aku sekali terkejut.

Hah! Kalau Zaim kuat melatah, dia pula kuat menjerit! Datang bilik orang je dia nak buat bising.

Cikdi: Bodo kalau aku mati macam mana shaz

Cikdi maki Shaz yang kejut dia dari belakang.

Shaz: Hehe...Aku tolong bacakan Yasin untuk kau

Cikdi: Macam si*l!

Shaz: Hahahah

Sigh* Apa-apa je la.

Cikdi: Cepat la Adam! Banyak bende aku nak buat ni daripada tunggu kau!

Pergi je la! Aku tak minta kau tunggu aku pun. Yang rajin sangat dah kenapa?

Aku: Dah tu, pergi la

Cikdi: 2 minit je aku bagi

Oi! Kau ni dengar tak apa aku cakap? Tau pekak tapi Cuba la dengar aku cakap.

Cikdi bersandar kat depan pintu sambil silang tangan dan tengok aku dengan muka tegang. Aku tak faham apa motif dia buat macam tu? Sekurangnya bende tu tak buat aku takut macam sorang lagi. Ni kalau Rul buat, aku kalut gelabah la. Dia punya aura tu lain tau tak daripada Cikdi. Macam nak makan orang. Lepas Cikdi acah-acah tegang, dia sengih bila Shaz dekatkan diri sambil laga kepala macam nak lawan. Masalah betul!

Kejadian apa pula ni? whatever la.

Aku ambik beg, pastu terus lintas dua ekor yg tengah main laga kepala tu. Keluar dari bilik, capai kasut.

Cikdi: Wuuuu berlagak siak! Aku tunggu, dia blah macam tu!

Shaz: Biasa la, Adam nama pun!

Cikdi: Kan, kita mana boleh sombong macam dia, member ada backup besar

Apa bende kau dua merepek ni!? Whatever. Baik aku gi kelas. Hadap soalan chemistry ke, Math ke, sejarah ke! Dari hadap kau dua ekor ni.

Aku jalan tuju pintu utama blok G. Macam biasa la kena lalu koridor ke blok akademik. Maka, selalunya kalau Cikdi tunggu aku dekat blok sampai aku keluar bilik. Dekat koridor ni akan ada Oma tunggu aku dengan Cikdi pula sampai kami keluar blok.Maka aku kena la sediakan telinga untuk dengar dua beruk merapu..tolong la senyap hari ni.

Cikdi: Kau tau tak Adam, kau ni sepatutnya bersyukur sikit aku ni sanggup tunggu kau setiap masa nak gi kelas

Dia bebel apa ni T_T ? Boleh tak kalau masa jalan nak ke kelas tu, kau senyap sekali je. Ada je la topik bebelan or gosip dia nak cakap. Ha aku nampak dah pokok kelapa berdiri tengah-tengah koridor bila kami dah sampai tengah laluan ni. Eh?

Eh?

Cikdi: EHHh?

Hah?

Oma: Apa yang kau dua terkejutnya?

Cikdi: Eh? Ni sape?

Cikdi tunjuk insan yang berdiri sama clueless dengan Oma dekat sebelah dia. Dua insan tu tengok Cikdi "eh" kuat sangat punya pasal. Aku pun "eh" juga tapi "eh" Cikdi punya tu kuat la sampai buat aku pun clueless. Tambah dengan soalan bodoh dia, double clueless la kami.

SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)Where stories live. Discover now